Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hypen är hög med denna dag?

Hypen är enorm! Men jag försöker hålla mina förväntningar så låga som möjligt, är rädd att dom har gjort ett spel som antingen bara är roligt i multiplayer eller ett som koncentrerar sig alldeles för mycket på byggande av baser.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Presentationen av spelet är 03:30 på måndag svensk, lite obekvämt men kanske är värt att se live.
https://www.twitch.tv/bethesda

Permalänk
Medlem

Vid Fallout 4 hade Bethesda typ 100 anställda, nuförtiden har de typ 300 anställda.
Bethesda borde även lärt sig en hel del av snacket som förekommit, duktiga youtubers (oxhorn och fudgemuppet) som dissekerar spelen och deras analyser av dessa inneburit, skickliga moddares innovationer, teknikens utveckling, repetitiva quests borde vara begränsade.
Jag förväntar mig att kampanjen #saveplayerone innebär att man kan spela själv, men istället för att ha en ai-kompanjon kan man köra en en polare (som inte är i vägen).

Spelet borde rimligen vara snyggare och bättre.
I natt blir vi varse, eller i värsta fall är frågorna ännu fler

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Vid Fallout 4 hade Bethesda typ 100 anställda, nuförtiden har de typ 300 anställda.
Bethesda borde även lärt sig en hel del av snacket som förekommit, duktiga youtubers (oxhorn och fudgemuppet) som dissekerar spelen och deras analyser av dessa inneburit, skickliga moddares innovationer, teknikens utveckling, repetitiva quests borde vara begränsade.
Jag förväntar mig att kampanjen #saveplayerone innebär att man kan spela själv, men istället för att ha en ai-kompanjon kan man köra en en polare (som inte är i vägen).

Spelet borde rimligen vara snyggare och bättre.
I natt blir vi varse, eller i värsta fall är frågorna ännu fler

Men om ens "follower" är en riktig person, så kommer ens egen karriär i spelet att göra framsteg men kompisen karriär kommer inte att göra det. Känns som att det måste finnas något sätt som gör att alla tjänar på att sammarbeta, men hur det ska gå till vet jag inte.

Permalänk

West Virginia är bekräftat. Det verkar som läckorna säger handla om att bygga upp
Amerika igen. Storleken är 4x större värld än FO4.

https://www.youtube.com/watch?v=Kk1IgCQURgU

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

West Virginia är bekräftat. Det verkar som läckorna säger handla om att bygga upp
Amerika igen. Storleken är 4x större värld än FO4.

https://www.youtube.com/watch?v=Kk1IgCQURgU

Trump out: 76!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Blir en fet värld, fyra ggr Fallout 4 är enormt!
Men visst var det Mothman man såg en skymt av?
Och vad var det för "troll" man såg gåendes på knogarna som en gorilla?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Blir en fet värld, fyra ggr Fallout 4 är enormt!
Men visst var det Mothman man såg en skymt av?
Och vad var det för "troll" man såg gåendes på knogarna som en gorilla?

Kanske en early-stage behemoth?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Det är bara att konstatera att Jason Schreier hade bra koll den här gången också.
Riktigt trist med endast onlineläge-PVP. Man får väl hoppas att det dyker upp ett
riktigt Fallout 5 någon gång i framtiden även om det lär dröja 5-6 år till minst.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Kan jag spela detta helt solo?, även om det är online. (bara min gubbe, och alla andra NPC är datorstyrda?)

Det jag frågar , kan jag stänga ute andra spelare från "mitt" spel.

jag vet att utvecklaren pratade om att du kan spela "solo", men jag vill inte ha andra spelare påverka "mitt" spel.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Kan jag spela detta helt solo?, även om det är online. (bara min gubbe, och alla andra NPC är datorstyrda?)

Det jag frågar , kan jag stänga ute andra spelare från "mitt" spel.

Enligt gamereactor kunde man det.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Enligt gamereactor kunde man det.

Det jag är rädd för, är att det här spelet är som Destiny 2 (det går att spela själv, men det springer runt andra spelare i "mitt" spel och stör mig.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Det jag är rädd för, är att det här spelet är som Destiny 2 (det går att spela själv, men det springer runt andra spelare i "mitt" spel och stör mig.

Det ska tydligen springa runt andra spelare i världen, men som jag har förstått det så kommer det vara väldigt få spelare i varje spelvärld.
Så jag tror inte det kommer att störa så mycket.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disagio:

Det ska tydligen springa runt andra spelare i världen, men som jag har förstått det så kommer det vara väldigt få spelare i varje spelvärld.
Så jag tror inte det kommer att störa så mycket.

inte om du kör solo

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

inte om du kör solo

Hoppas du har rätt, hade fått intrycket att det alltid skulle springa runt andra spelare i världen.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Fallout 76 Power Armor Edition

Nån som vet om man fortfarande kan få tag på Armor Edition? Får gamestop in sånna som man kan förhandsboka kanske?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte ens de börjat ta upp förhandsbokningar ännu.
... men det vore intressant att komma med och testa B.E.T.A.

Permalänk
Medlem

@j3tplain: Slutsålt överallt.

Hann köpa en från Bethesdas egna sida, genom att använda Myus.com som adress, som sedan skickar till mig. Dyraste CEn för mig ever med frakt och allt haha

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

The Making of Fallout 76 - Noclip Documentary
https://www.youtube.com/watch?v=gi8PTAJ2Hjs

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Det ser ju väldigt trevligt ut med 4 personers co-op och max 24-30 spelar per värld. Tyvärr blir det väl som alla andra spel, ett team på 4 bra spelar på en server slaktar alla andra som vill göra quests.

Det ska bli intressant att se hur de löser det med vilken server man ansluter mot, och hur ens byggnader flyttas med.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk

Vart är det bäst att förboka spelet någonstans tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Medlem

ny livestream startade precis: https://www.twitch.tv/bethesda

Permalänk
Medlem

Official Trailer:

Detta verkar vara samma som visades från 02:18 i "FALLOUT 76 First Look (E3 2018) Xbox Conference" https://www.youtube.com/watch?v=Kk1IgCQURgU som postades tidigare.

Enligt artikeln i PC Gamer får man åtkomst till beta versionen genom att förhandsbeställa spelet:
https://www.pcgamer.com/fallout-76-pc-release-date-trailer-online/

Det finns tre olika versioner att förhandsbeställa och följande ska ingåhttps://fallout.bethesda.net/buy-now:

Standard:
Fallout 76 Base Game
Access to the Fallout 76 B.E.T.A. (Break-It Early Test Application)

Tricentennial : Standard +
Fallout 76 Tricentennial Edition Bonus In-Game Items:

  • Tricentennial Power Armor Customization for the T-51, T-45, T-60, and X-01 Power Armors

  • Tricentennial Weapon Customization for the 10MM Pistol, Hatchet, and Laser Rifle

  • Spectacularly Handsome Vault Boy Mascot Head

  • Patriotic Uncle Sam Outfit

  • Celebratory Vault Boy Saluting Emote

  • First-Class Tricentennial Workshop Posters

  • Tricentennial Commemorative Photo Frame

Power Armor: Standard & Tricentennial +
Fallout 76 Power Armor Edition Items

  • Full-Scale Wearable T-51 Power Armor Helmet with West Tek Canvas Carrying Bag

  • Glow-in-the Dark World Terrain Map

  • 24 Collectible Fallout Figurines

  • Tricentennial Steelbook

Jag är för första gången sugen på att förhandsbeställa ett spel, men vi får se hur det blir.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thirdace:

Official Trailer: https://youtu.be/M9FGaan35s0

Detta verkar vara samma som visades från 02:18 i "FALLOUT 76 First Look (E3 2018) Xbox Conference" https://www.youtube.com/watch?v=Kk1IgCQURgU som postades tidigare.

Enligt artikeln i PC Gamer får man åtkomst till beta versionen genom att förhandsbeställa spelet:
https://www.pcgamer.com/fallout-76-pc-release-date-trailer-online/

Det finns tre olika versioner att förhandsbeställa och följande ska ingåhttps://fallout.bethesda.net/buy-now:

Standard:
Fallout 76 Base Game
Access to the Fallout 76 B.E.T.A. (Break-It Early Test Application)

Tricentennial : Standard +
Fallout 76 Tricentennial Edition Bonus In-Game Items:

  • Tricentennial Power Armor Customization for the T-51, T-45, T-60, and X-01 Power Armors

  • Tricentennial Weapon Customization for the 10MM Pistol, Hatchet, and Laser Rifle

  • Spectacularly Handsome Vault Boy Mascot Head

  • Patriotic Uncle Sam Outfit

  • Celebratory Vault Boy Saluting Emote

  • First-Class Tricentennial Workshop Posters

  • Tricentennial Commemorative Photo Frame

Power Armor: Standard & Tricentennial +
Fallout 76 Power Armor Edition Items

  • Full-Scale Wearable T-51 Power Armor Helmet with West Tek Canvas Carrying Bag

  • Glow-in-the Dark World Terrain Map

  • 24 Collectible Fallout Figurines

  • Tricentennial Steelbook

Jag är för första gången sugen på att förhandsbeställa ett spel, men vi får se hur det blir.

power armour versionen utsålt, bra tecken

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Dagens reddit länkar med xbox spelande för ett antal youtubers

https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9mf19k/fallout_76_gree...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Ett tag kvar till PC betan 30 oktober så dags för en titt på Greenbrier eventet som också som hotell finns med i spelet i västra virginia.
Varför inte då bekanta sig med vad som finns därute bakom dörren

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Relik 📜

För den som missat har vi preppat lite med ett Fallout-forum! Får se om det blir någon fart..
https://www.sweclockers.com/forum/173-fallout-76-och-andra-fa...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Fallout 76: För dig som inte gillar Fallout-spelen!

Permalänk
Medlem

"Bästa kund,
Tack för att du har valt förbokat Fallout 76 B.E.T.A hos oss. I detta mail finner du din beta-kod som ger dig tillgång till Fallout 76 B.E.T.A."

Ja, hade förbokat detta spel även om det känns mindre och mindre intressant. Synd bara att det är problem med wifi på min Xbox one X Scorpio Edition. Får nog försöka fixa detta innan garantin dör om ett par veckor, dvs lämna in den för genomgång.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

"Bästa kund,
Tack för att du har valt förbokat Fallout 76 B.E.T.A hos oss. I detta mail finner du din beta-kod som ger dig tillgång till Fallout 76 B.E.T.A."

Ja, hade förbokat detta spel även om det känns mindre och mindre intressant. Synd bara att det är problem med wifi på min Xbox one X Scorpio Edition. Får nog försöka fixa detta innan garantin dör om ett par veckor, dvs lämna in den för genomgång.

Ja jag vart lite peppad på det också efter att ha sett trailern, men såg på lite gameplay under helgen och var inte så jätteimponerad. Det ser ju ut nästan ut som en polerad spelmotor från Morrowind-tiden? Väldigt stelt på något sätt.

Hursomhelst, ska bli intressant att se B.E.T.A. streams idag efter jobbet. Kanske blir en förbokning till PC senare, återstår att se!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII