Permalänk
Medlem

Samsung el Nokia mobil?

Jag letar ny mobil å jag vet verkligen inte vilken man ska välja, el vilken som är bäst , behöver ej va årets modell, men bra batteritid å lagring å kamera är det som e viktigt, vill även att den ska ha stor skärm,har en liten rutten iphone 5s å den suger på det mesta får anv läsglasögon för att se vad som står i vissa spel tex, riktigt störande. Hade en nokia lumia 920 innan å den gillade jag, men nu funkar den inte längre då den inte vill el kan el finns nåra mer uppdateringar så den fungerar inte att använda längre verkar det som, Så vilken är bäst av de två märkena jag nämnde? el finns det nån annan ni rekommenderar?

Visa signatur

Komplett Gamer

Permalänk
Medlem

@Korpen9:
Det beror lite på vad du värderar mest.
Nokias premiummobiler har än så länge inte nått samma nivå som konkurrenterna, så Samsungs värstinglurar är förmodligen bättre.

Själv fick jag fick hem en Nokia 8 Sirocco i fredags. Köpte den pga av att den är tillräckligt bra för mig och att den kör en "ren" Android installation (Android One), nästan fri från bloatwares. Köpte den för ett par tusen kr billigare från eglobal central.
Än så länge är jag hyggligt nöjd. Tycker dock att diverse inställningar är rörigare i Android än i Windows 10 Mobile. Har inte lyckats synka riktigt allt med mitt Outlook-konto.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

@Korpen9: Nokia 7 Plus är ju klart prisvärd. Stor skärm, bra batteritid, bra med uppdateringar pga android one.(den fick android 9 häromdagen)
Kameran är väl helt ok också. Till och med de sämsta telefonerna har ju skapliga kameror i bra ljusförhållanden nuförtiden.
De gångerna man fotar i mörkret är det ju bara dra på manuella inställningar så klår den varenda iphone, samsung, pixel som kör auto i mörkerfotografering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korpen9:

Jag letar ny mobil å jag vet verkligen inte vilken man ska välja, el vilken som är bäst , behöver ej va årets modell, men bra batteritid å lagring å kamera är det som e viktigt, vill även att den ska ha stor skärm,har en liten rutten iphone 5s å den suger på det mesta får anv läsglasögon för att se vad som står i vissa spel tex, riktigt störande. Hade en nokia lumia 920 innan å den gillade jag, men nu funkar den inte längre då den inte vill el kan el finns nåra mer uppdateringar så den fungerar inte att använda längre verkar det som, Så vilken är bäst av de två märkena jag nämnde? el finns det nån annan ni rekommenderar?

Men vilken av alla samsung mobiler är bäst/störst skärm/ mycket lagring/ mycket batteri, förutom senaste? Men tror det lutar åt samsung s8+ hos cdon för 6000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Komplett Gamer