Facebook hackat – 50 miljoner användare berörda

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Smack Jack:

Jodå, sitter i en styrelse där vi har en SMS-grupp. Telefon har alla, däremot inte Facebook - inkluderat mig själv. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

SMS grupp är skit måste jag ju kolla på telefonen och få notfiering och kan inte söka riktigt, kan inte se taggade inlägg eller massa saker.

Alla har inte unlimited SMS och stora grupper kostar pengar SMS så nej.

Och vill du inte ha facebook "riktig"
Skapa ett fake facebook och lägg inte till något gå med i gruppen.
Skicka bilder över viss MB är helvete.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

SMS grupp är skit måste jag ju kolla på telefonen och få notfiering och kan inte söka riktigt, kan inte se taggade inlägg eller massa saker.

Alla har inte unlimited SMS och stora grupper kostar pengar SMS så nej.

Och vill du inte ha facebook "riktig"
Skapa ett fake facebook och lägg inte till något gå med i gruppen.
Skicka bilder över viss MB är helvete.

Tillgänglighetsmässigt menar jag. Allt du säger stämmer. Men vissa, som jag har inte FB av principiella skäl!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Smack Jack:

Tillgänglighetsmässigt menar jag. Allt du säger stämmer. Men vissa, som jag har inte FB av principiella skäl!

Finns massa andra appar.
/Sidor eller annat som knyter samman.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns massa andra appar.
/Sidor eller annat som knyter samman.

Absolut, men vi pratade även tillgänglighet i tråden!

Permalänk
Avstängd

Fick detta idag.

Citat:

För att skydda din säkerhet har vi nyligen loggat ut dig från ditt Facebook-konto. Den 25 september 2018 upptäckte vi en attack på vårt system där inkräktare stal Facebook-åtkomsttoken. Åtkomsttoken motsvarar digitala nycklar som inkräktare kan ha använt för att ta över andras konton. Genom att logga ut personer hindrar vi inkräktarna från att använda token för att få åtkomst till dessa konton.
Vi vet inte om de fick tillgång till någons Facebook-information, men vi vill informera dig om vad vi gör för att skydda ditt konto. Vi fortsätter att undersöka situationen och har informerat brottsbekämpande myndigheter om problemet. Om vi fastställer att fler har drabbats kommer vi omedelbart att logga ut dem och informera dem om det som hänt.
Om du har loggats ut måste du logga in på ditt konto igen för att kunna fortsätta använda Facebook eller andra appar du loggar in på med Facebook. Ingen behöver ändra sina lösenord. Ta reda på vad du kan göra om du har problem med att logga in på ditt konto igen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666