Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem

Såg också nu att Komplett ändrat till 5:e Oktober på mitt ASUS 2080 Strix, suck
Tittar man på samma kort på Elgiganten så skriver de preliminärt i lager 13:e November!
Känns som vi kommer få vänta på Strix korten, funderar på att beställa ett MSI 2080 Gaming X Trio istället.
Dock är jag lite osäker på idle temps på det kortet, någon som har det kortet och kan kolla på idle temp?

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Skrivet av Fillennn:

@Hellfrozt: Fick exakt samma svar idag...
Frågan är om 5:e oktober är lika sant som den 27:e och 20:e var.. Någon info borde man kunna få tycker jag.

Känns bara som dom kommer sätta nya datum hela tiden tills dom får in korten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellfrozt:

Känns bara som dom kommer sätta nya datum hela tiden tills dom får in korten

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt gigabyte windforce oc 2080 är skickat enligt Komplett. Fick mail för en knapp timme sedan.
Pratade med chatten tidigare idag och de sa att det var den 5:e som gällde, så jag tror inte komplett har koll själva heller.

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem

Blev en avbokning hos Nvidia och ett snabbt beställt kort från Inet istället, tog nog inte mer än 30min innan det var skickat.
Förbokning och ligga ute med pengar i en månad och sedan 2-4v extra ger inga nöjda kunder.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem

Haft mitt Gigabyte 2080Ti i 2 dagar nu och kan säga att jag är jättenöjd

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk

@Brajg: vart nån stans förhandsbokade du? och vilket datum/tid bokade du?

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett MSI 2080 Gaming X Trio från Inet då det fanns i lager, orkar inte vänta på Asus strix kortet....
Edit: tog nog det sista kortet för nu är de slut och beräknas inte in förens 12/10....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellfrozt:

@Brajg: vart nån stans förhandsbokade du? och vilket datum/tid bokade du?

Inet... 24 augusti... så ett tag sen

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Är lite besviken nu. Efter en uppskjutning av Nvidia, och en väntan på 2080Ti Trio som redan är beställd och betald, och det nu visar sig att dessa MSI kort kan komma i mitten av Oktober, eller runt 19/10. Snacka om att man beställde fel kort. Nästan en månad extra.

Permalänk
Medlem

Någon som fått Evga's 3slots kort än?

Permalänk
Medlem

Wow, såg att mitt kort har blivit uppdaterat till 19 okt. Det är ju nästan en månad efter tänkt release.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt RTX 2080ti Windforce från inet den 21/8 och det levererades den 25/9

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

@NightFlash: Vet du om det är samma krets som Founders edition, alltså om det funkar med vattenblock?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  2x ASUS RTX 2080ti Dual OC
ASUS ROG XI Formula  gskill Trident Z RGB 4000mhz 32gb
i9-9900k @ 5 ghz  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem

Fick precis sms från Inet att de börjat packa min order, knep ju det sista MSI 2080 Trio X kortet i fredags
Ska bli spännande att testa MSI igen efter att ha kört ASUS i några år.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Jag beställde 20/08/2018 21:31 ett EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING från komplett och för mig står det "Beställd, förväntas i lager 19 oktober 2018"... Så man är lite små besviken speciellt då man beställde på lanserings dagen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spyan111:

Jag beställde 20/08/2018 21:31 ett EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING från komplett och för mig står det "Beställd, förväntas i lager 19 oktober 2018"... Så man är lite små besviken speciellt då man beställde på lanserings dagen...

du måste ju beställa på lanseringssekunden, dagen räcker inte :>

Permalänk
Medlem

@Cuna: Ja, skulle gjort det! XD

Permalänk
Medlem

Beror på vilken modell man beställt, vissa modeller har inte funnits tillgängliga.

Jag beställde också ett 2080ti fast msi den 20/8, kl 21.03. Finns inte ens ett beräknat datum för när kortet kommer till åf.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Fick mail av Netonnet att mitt 2080ti Strix skickades idag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slazed:

Fick mail av Netonnet att mitt 2080ti Strix skickades idag

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att höra, har inte sett många andra som fått det kortet skickat. Hoppas inet leverar mitt snart.

Permalänk
Medlem

Beställde Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC på komplett Sep 13.
"19 oktober 2018, 1 stk."
*Gråter ilandstårar*

Permalänk
Skrivet av JBE:

Beställde Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC på komplett Sep 13.
"19 oktober 2018, 1 stk."
*Gråter ilandstårar*

Jag beställde mitt fast windforce modellen den 20/8 20.58 och det står den 19de för mig med. Riktigt irriterad på den här releasen 😠

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midona:

Kul att höra, har inte sett många andra som fått det kortet skickat. Hoppas inet leverar mitt snart.

Samma här, har inte hört eller sett någon få ett sådant kort skickat. Ser riktigt mycket fram mot det! Paketet förväntas vara här på onsdag 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slazed:

Fick mail av Netonnet att mitt 2080ti Strix skickades idag

Skickades från m.sweclockers.com

Ohh hade de ti-varianten på Netonnet? Beställde vanliga Strix men inte fått mail ännu. Jag var först i kön så borde få snart tänker man

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Ohh hade de ti-varianten på Netonnet? Beställde vanliga Strix men inte fått mail ännu. Jag var först i kön så borde få snart tänker man

Det kom upp på deras sida i Fredags, jag skrev till dem och frågade om jag kunde byta till den.

Det var inga problem alls, och det verkar som att jag behöll min plats i kön(beställde asus dual 2080ti först på releasen) eller bara var först med att beställa ett Strix

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ingen koll men det är standard PCB och inga eftermarknads saker än annan fläkt så jag gissar på det.

Skrivet av terasque:

@NightFlash: Vet du om det är samma krets som Founders edition, alltså om det funkar med vattenblock?

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Ja har beställt evga 2080ti från webbis och inet,har ej fått något kort än. Inte återförsäljarnas fel förstås. Beställde ett palit nu från alina.se som jag kanske nöjer mig med.

Problemet är ju att jag ska köra med vattenblock och då är evga guld då dom är snäll med garantin

Permalänk
Medlem

Inet i Malmö hade ett i lager (det enda de hade i hela landet) så sprang ner och köpte ett förra tisdagen.

Tänkte först vänta på Strix men efter att ha pokat runt lite så tog jag ett Asus OC istället. Funkar bra för mig.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Landade precis på kontoret
Nu bara en låååång väntan kvar tills man jobbat klart!

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Väntar ihärdigt på mitt ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC på Inet.

Va i kontakt med deras kundtjänst senast idag.
Till svars fick jag att de visste bara att då, "Asus", hade skickat korten men att de inte visste när de skulle dyka upp bara.
Så för en annan blir det att vänta.
Surt, man är ju som ett barn på Julafton.