Logitech MX518 i ny version skymtas hos kinesisk återförsäljare

Permalänk
Melding Plague

Logitech MX518 i ny version skymtas hos kinesisk återförsäljare

En uppdaterad version av spelmusen Logitechs spelmus MX518 dyker nu upp hos en kinesisk återförsäljare, och den bestyckas bland annat med en ny sensor i form av Hero 16K.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir ett köp så fort det går.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Bra mus överlag, men de hade varit bra om de utvecklat det smala scrollhjulet lite och tagit bort den vassa kanten för ringfingret.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl bli en sån här som nästa mus, om sensorn är linjär och strulfri!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Blir ett köp så fort det går.

Jaaaa!! Som ja väntat!
Helt klart köp när man kan!!
Är sensorn optisk eller läser? Är de laser så är de en stor besvikelse :/

Får la läsa på om den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem

Om sensorn är optisk så köper jag på mig ett lager!

Permalänk
Medlem

Logitechs egenutvecklade optiska sensor Hero 16K

Permalänk
Sjusovarn

Underbart <3 Längtat efter detta, har fått skruva och mecka med alla mina gamla MX518 och nätt och jämnt fått en att fungera. Så detta är fantastiskt, och ligger den på 400kr med en OK sensor så vet jag inte vad jag ska säga. Underbart! Får hoppas de inte gör samma sak som Microsoft och Intellimouse där de shanghaiade sensorn vs. priset.

Permalänk
Medlem

Hade den vart trådlös hade det kanske vart intressant

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade en sån och dess föregångare LÄNGE! Det var en fantastisk mus. Den enda värdiga ersättaren jag hittat idag är en G502. Tror det finns lite MX518 DNA i den så kanske därför.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Och folket säger att det inte var bättre förr i tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag rullar på min g603, fungerar hur bra som helst för mig 🙂👍
Ikea batterier på 2450mAh lär hålla i 6 månader med prestanda läget skulle jag gissat. Och sensorn med "bara" 12k dpi räcker gott och väl för mig.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Den där ser ut mer som mx500 än mx518?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Nostalgi! Skönaste mössen jag haft. Visst, inte 10 knappar och RGB men ergonomin är topp!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av b00nde:

Jaaaa!! Som ja väntat!
Helt klart köp när man kan!!
Är sensorn optisk eller läser? Är de laser så är de en stor besvikelse :/

Får la läsa på om den

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är dåligt med laser? Har bara haft en mus vad jag vet som hade laser och det var en Logitech g7 och med den kunde man flytta musen mycket snabbare utan att den "mätte" fel jämfört med iaf dåtidens optiska möss.

Nu är det sällan man ser laser möss öht. Är genuint nyfiken på vad som var dåligt med laser för jag tyckte den jag hade fungerade bra.

Permalänk
Medlem

För min del hade det räckt bra med ett uppgraderings-kit.

Tänk om man bara hade kunnat byta ut innandömet i sin nuvarande mx518 mot ny hårdvara!

Permalänk
Medlem

Blir definitivt en förhandsbokning på denna mus så fort butiker lägger upp möjligheten att förhandsboka!

Permalänk
Medlem

Även om MX518 var en ganska bra mus så gillade jag den inte speciellt mycket i jämförelse med Logitech G5 och G500, dessa två har en högre kvalitetskänsla samt mer distinkta microbrytare, och bättre bredare hjul i G500 fall i metall.

Har förstås testat på MX518 och förstår inte riktigt hypen, bara en mus med halvdan kvalite o känsla, men låg bra i handen annars, men de gjorde de bättre G5 och G500 också vilket jag gärna hellre skulle se i nytillverkning istället...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Minns att styv farsan hade denna musen till sin dator under många år. Jag var väl runt 10 år när vi hade denna. Men den ligger fortfarande kvar i minnet. Så många timmar vi nöttade Delta Force med denna. Måste nog köpa en sån när dom släpps även om jag är 100% nöjd med min nuvarande. Hoppas det kommer en trådlös variant senare. Så kanske man köper en sådan till laptopen istället.

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte köpa mig en ny sådan, vill inte såra min MX518's känslor.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Äntligen! Har köpt nya MX518 från Ebay för jag inte lyckats hitta någon värdig ersättare sedan de kom

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Bra mus överlag, men de hade varit bra om de utvecklat det smala scrollhjulet lite och tagit bort den vassa kanten för ringfingret.

Scrollhjulet har även väldigt stora steg, och är rätt jobbigt att scrolla för att det krävs rätt mycket, plus att det är slirigt.

Även högljutt som fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av den:

För min del hade det räckt bra med ett uppgraderings-kit.

Tänk om man bara hade kunnat byta ut innandömet i sin nuvarande mx518 mot ny hårdvara!

Från sista bilden:
MX500 - 2002
MX510 - 2004
MX518 - 2005

Vet inte när MX518 slutade tillverkas.
Men många MX500/MX510/MX518 är över 10 år gamla.
Många som blivit utslitna, knappar som fungerar dåligt efter många års bruk, skal som blivit slitna, glapp i kablar, mm
Inte för att de är dåliga möss, utan för att de använts mycket under många år.

För just dig så hade kanske ett uppgraderingskit varit bra.
Men för många andra så hade det varit svårt att hitta New Old Stock av de gamla mössen eller nya original skal för att ha något att uppgradera. Samt att det hade varit dyrare och krångligare än att bara köpa en komplett ny mus.
Men du kan ju alltid köpa en ny MX518 Legendary och se om du kan få innandömet i ditt gamla skal.
Kanske kan du skänka det nya skalet till någon som har en fungerande MX518 med slitet skal.

Tror jag kommer köpa MX518 Legendary när den kommer ut.
Kanske väntar och läser någon recension/omdöme först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Äntligen! Har köpt nya MX518 från Ebay för jag inte lyckats hitta någon värdig ersättare sedan de kom

Försökte göra det...
Nya MX518 utan kartong förpackade i plastpåsar.
Kommer inte ihåg vad jag gav men de var relativt billiga. Tror jag köpte 5st.
Men när jag fick dem så var de piratmöss

De funkar... men det är inte riktigt samma känsla att använda dem...
Använder en av dem ändå, men inte till huvuddatorn.
Gav bort en också.

Permalänk
Avstängd

Varför vill inte logitech associera denna mus med g400 och g400s? Dom mössen är ju bara en MX518 i ett nytt skal och jag skulle anta att musen kommer att hamna på g400s-pris nivå (ca 650?) istället för MX518-nivå (250-300). Är det någon stor skillnad i mössen som jag missat?

Permalänk
Medlem

@guesswho "Den senaste versionen (G400) är ju inte så gammal..." tänkte jag. Men den är från 2011 och slut överallt! Logitech borde alltid ha en (MX/G) mus.
@AppleMuffin Jag håller med. Klart G400 mössen är en del av samma serie! Men man kör nog MX518 för att det är ett nostalgiskt namn för många och säkert den som sålde flest exemplar. Man kör ju samma design som MX518, den silverfärgade.
Jag hoppas de kommer i den blå färgen som fanns på MX510. Den är min favorit!

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Försökte göra det...
Nya MX518 utan kartong förpackade i plastpåsar.
Kommer inte ihåg vad jag gav men de var relativt billiga. Tror jag köpte 5st.
Men när jag fick dem så var de piratmöss

De funkar... men det är inte riktigt samma känsla att använda dem...
Använder en av dem ändå, men inte till huvuddatorn.
Gav bort en också.

Trist, mina var äkta och gick på ca 1000kr för 2st + frakt. Tumknappen på den första blev kass rätt snabbt dock

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

Varför vill inte logitech associera denna mus med g400 och g400s? Dom mössen är ju bara en MX518 i ett nytt skal och jag skulle anta att musen kommer att hamna på g400s-pris nivå (ca 650?) istället för MX518-nivå (250-300). Är det någon stor skillnad i mössen som jag missat?

Antagligen så är Mx518 ett betydligt starkare namn även om G400/400s var uppföljare. 518 är helt enkelt den modellen som blivit kultförklarad i stil med Intellimouse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det var fan på tiden. Har haft min sen 2010-2011 och har velat byta ut den i 2-3 år pga att den är så sliten och vidrig men har hela tiden skjutit upp köp av ny mus eftersom att jag tänkt "De kommer säkert släppa en ny mx518 så fort jag köpt en mus". Jag gav upp allt hopp ganska nyligen och hade faktiskt bestämt mig för att köpa en ny mus denna black friday (hade troligtivs blivit en g403) - så dessa nyheter är väldigt välkomna och det känns oerhört tillfredställande att alla dessa år man har väntat inte var i onödan.

Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi ser den på den svenska marknanden. Hoppas även att den kommer i fler färger än bara den där då den där är ännu fulare än vad den originella mx518 är.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Min MX510 lever fortfarande på en äldre dator, men jag skulle inte låta någon ta i den idag.

Det dummaste jag gjort, var när jag sålde en Mac Mini för många år sedan och råkade ge med min MX518, grämer mig än idag....

Nu har jag skolat om mig till Steelseries Rival men MX-serien har en speciell plats i hjärtat, få se om den får en till ny chans.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Corsair SF600 V2 | ASRock X570 Phantom Gaming ITX/TB3 | AMD Ryzen 5 3600 | G.Skill Sniper X Urban Camo 3400MHz | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Arctic Liquid Freezer II 280 | PowerColor Radeon RX 5700 XT Dual Fan | Steelseries Rival 3 | Steelseries Apex 150 | Razer Leviathan 5.1 |