Permalänk
Medlem

låga fps i DOOM

Hej ,

har nyligen installerat doom igen efter att ha skaffat en ny dator bara för att jämföra prestationen , och har märkt att jag får lägre fps med nya dator än jag fick i den gamla

nya datorn : ryzen 2600x, asus strix vega 56, 16 gb ddr4 ram och får allt mellan 50- 70 fps i full hd, allt i ultra
gamla datorn: i5-4460. rx 470 4 gb, 8 gb dd3 ram och fick lätt mellan 90-100 i samma inställningar

vad kan det bero på ? min skärm är en full hd 60 hz men har v sync avstängt bara för att testa fps'en

värt nämna att jag får bra prestanda i andra spel, bf1 och bf5 beta ca 100-120 fps i båda, och andra spel verkar fungera som det ska . undrar om doom är problemet? vad tror ni det beror på ? tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du körde nog OpenGL på en och Vulkan på den andra. Testa att ändra i inställningarna.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

Du körde nog OpenGL på en och Vulkan på den andra. Testa att ändra i inställningarna.

gjorde det, men det bara krasharw på vulkan . läste många trådar om det men verkar inte kunna lösa det, installerat om vulkan också men inget, crashar ändå