Kan någon identifiera källan till problemet?

Permalänk
Medlem

Kan någon identifiera källan till problemet?

Hejsan!

Min dator startar om sig själv när ett spel drar igång, eller när jag drar igång en tung benchmark, och alldeles nyss skedde det när jag bara satt och surfa runt och felsökte(hade dock en del flikar igång), min första gissning var mitt typ 8 år gamla nätagg, ett antec 850w.
Känns det som en bra gissning?

Har två stycken 760 i SLI så det är väl rätt påfrestande.

http://www.bilddump.se/bilder/20181001153527-217.72.24.148.JP...

Det började idag, men ofrivilliga omstarter har skett nån gång varannan vecka i typ ett halvår.

Eller tror ni det är något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddyao:

Hejsan!

Min dator startar om sig själv när ett spel drar igång, eller när jag drar igång en tung benchmark, och alldeles nyss skedde det när jag bara satt och surfa runt och felsökte(hade dock en del flikar igång), min första gissning var mitt typ 8 år gamla nätagg, ett antec 850w.
Känns det som en bra gissning?

Har två stycken 760 i SLI så det är väl rätt påfrestande.

http://www.bilddump.se/bilder/20181001153527-217.72.24.148.JP...

Det började idag, men ofrivilliga omstarter har skett nån gång varannan vecka i typ ett halvår.

Eller tror ni det är något annat?

En omstart vid tung belastning låter som att effekten inte räcker till, och din PSU då slår ifrån. Jag vet inte hur strömtörstigt 760 är, men har du möjlighet att pröva att spela med bara ett kort eller testa ett annat PSU?

Edit: Jag såg nu åldern på din PSU. Den borde bytas oavsett.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@ddyao: när dammade du av /blåste rent din dator senast :)?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Inte mycket att gå på men PSU'n känns ju inte som någon högoddsare direkt...

Dock kan det ha att göra med buggar i Windows energilägen men PSU'n skulle jag kolla först.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)