Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

MX518 i trådlös design med utbytbara batterier och Hero-sensorn tack!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4472279

Är ganska nära...

Permalänk
Medlem

Kommer båda DPI-knapparna med så är det ett givet köp! 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Har en gammal vit logitech mus som är runt 15 år gammal men funkar prima. Trodde den var på väg att ge upp för någon månad sen men det var bara damm.
Kanske dags att köpa nått vettigt att lägga undan tills den går sönder för det lär väll hända förr eller senare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Usch. De får gärna släppa om original Microsoft Sidewinder däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

G603 äger jag också, köpte den efter att ha använt min G403 (trådade versionen) i några månader och ville pröva på en trådlös mus med samma formfaktor. Aldrig varit så nöjd med en mus som G603:an! Dock gillar jag även formfaktorn på MX518 och känner att denna i en uppgraderad form (Hero sensorn + trådlös + utbytbara batterier) hade varit perfekt för bland annat jobbet

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

MX500 som köptes 2001. Funkar fortfarande. Har på andra möss saknat de två knapparna som sitter framför och bakom scrollhjulet, så kul att det kommer en ny version av MX518.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Behövs verkligen mer än 800 dpi?

Sitter normalt på 8200dpi med avsiktlig acceleration och allt under 6000dpi känns som sirap. Ren vanefråga, men kör man med högre dpi så blir sensorn viktigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Sitter normalt på 8200dpi med avsiktlig acceleration och allt under 6000dpi känns som sirap. Ren vanefråga, men kör man med högre dpi så blir sensorn viktigare.

Skickades från m.sweclockers.com

8200 dpi. Så du behöver inte ens röra musen 1mm för att flytta den över femton skrivbord?

Permalänk

Har kvar en hyfsat fungerande MX518 (något fel på sensorn, pekaren skakar fram och tillbaka).

Kör den i reservdatorn och det behöver bara mus inkopplad för man ska kunna styra datorn med surfplattan (fått vända musen åt fel håll, så fungerar det).

Kör nu med zowie EC1 och tycker den passar bättre i handen än den mus jag hade innan (bytte från MX518 till ersättaren 400 någonting vet inte om formen är lika). Men gillar bättre zowie lite större är perfekt. Dock är den tyvärr sliten med, skrollen är inte bra och knapparna är inte bra längre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Gillade musen, mx518 men programvaran som logitech höll, gav mig sådan avsmak att jag aldrig kommer köpa logitech igen!
En programvara ska underlätta inte krångla, återfallande standard inställningar, krasher.. blä! Steelseries har bättre kvalité! Stabilt och programvara som gör vad den ska! Rival ftw

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon34034:

Gillade musen, mx518 men programvaran som logitech höll, gav mig sådan avsmak att jag aldrig kommer köpa logitech igen!
En programvara ska underlätta inte krångla, återfallande standard inställningar, krasher.. blä! Steelseries har bättre kvalité! Stabilt och programvara som gör vad den ska! Rival ftw

Japp, programvaran är ingen höjdare tyvärr. Undviker den så mycket som möjligt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Jäklar vilken nostalgivåg den där bilden gav mig! Det där var första musen man hade som följde med till våran första hemdator vintern -98! Med kombinationen av ett Nvidia Riva TNT, AMD k6-350, hårddisk på 6.4gb, 64mb i ram och nån crt-skärm som hade inget namn på sig så var det som en ny värld öppnade upp sig, synnerhet när man lärde sig månader senare att man kunde spela Quake, Quake 2, ActionQuake samt Half-Life på open GL och inte bara software! Datorn utmanade ens n64 som man hade fått vintern innan rätt så ordentligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, låter precis som mig själv, Riva TNT was da shit!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Haha, låter precis som mig själv, Riva TNT was da shit!

Var magiskt! ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

8200 dpi. Så du behöver inte ens röra musen 1mm för att flytta den över femton skrivbord?

+ Acceleration, effektivt eller hur? Seriöst väldigt trevligt vid skrivbordsarbete men jag har råkat lära mig spela med det också...

(Ja, jag slår på acceleration i drivrutinerna så jag kan göra ännu mindre rörelser för längre sträckor.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Har kört MX500-518 och ligger kvar på G500 som jag köpte 3st av på en REA för många år sen.

Jag har inte känt något behov av att byta till nyare eller annan design.

Permalänk
Medlem

äntligen... hoppas den kommer snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Gillade musen, mx518 men programvaran som logitech höll, gav mig sådan avsmak att jag aldrig kommer köpa logitech igen!
En programvara ska underlätta inte krångla, återfallande standard inställningar, krasher.. blä! Steelseries har bättre kvalité! Stabilt och programvara som gör vad den ska! Rival ftw

Kan vara Windows som krånglar.
Har en G502 som gått bra några år men som slutade fungera. Använde en gammal mus ett tag och letade på en ny. Men fick lust att testa musen för säkerhets skull innan jag köpte en ny, då gick den som den skulle igen.
Har haft många skumma fel som varit tillfälligt sen W10 kom, det går inte att stänga av de automatiska uppdateringarna så man vet aldrig vad som är fel. Det går inte heller att backa längre. Så Windws har blivit betydligt sämre. (Även mina backuper har slutat fungera pga W10. Men gick att rätta med en ändrad inställning.)

Innan hade jag en G4 men den slutade också att fungera. Då bytte jag ganska fort så vet inte om det var Windows den gången också.

Men min grabb har kört MX518 betydligt längre än mina två Logitech-möss. Så det var en annan kvalitet på dom.

Permalänk

Update!
MX518 Legendary verkar nu vara på gång i kina:
mx518
Man får översätta för att läsa specs (om man inte kan kinesiska dvs.)

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk

Finns att köpa via ebay nu: MX 518 Legendary