Permalänk

Läsplatta

Vet inte om det här är rätt avdelning men gör ett försök.
Vill köpa en läsplatta som funkar med t ex Storytel men inte är låst till enbart dem. Kanske vill prova Bookbeats tjänst eller t.o.m. låna på biblioteket.

Vore bra att kunna tanka ner direkt till läsplattan utan att gå omvägen via en dator. Har tittat på Letto frontlight men fattar inte vad den klarar.

Finns det en läsplatta som klarar detta på marknaden? Eller det blir till att köpa en surfplatta då?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Enligt Storytel själva stöds inget annat än iOS, Android och Windows: https://support.storytel.se/hc/sv/articles/115000579504-P%C3%...-

De har dock en egen läsplatta, som ska fungera okej men bara med Storytel: http://www.boktugg.se/2018/08/01/test-av-nya-storytel-reader-...

För det du vill göra krävs nog en surfplatta, är jag rädd.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Enorm skillnad på surfplatta och läsplatta så ha det i åtanke. Jag kan somna med Kindle i handen, något som är närmast omöjligt med min iPad. I gengäld så klarar surfplattan av att hantera PDF.

Angående att låna på bibliotek så har Calibre ett plugin som omvandlar biblioteksböcker till vilket format du vill. Jag kör tex svenska biblioteksböcker på min Kindle utan problem. Tar max någon minut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ducedo:

Enorm skillnad på surfplatta och läsplatta så ha det i åtanke. Jag kan somna med Kindle i handen, något som är närmast omöjligt med min iPad. I gengäld så klarar surfplattan av att hantera PDF.

Angående att låna på bibliotek så har Calibre ett plugin som omvandlar biblioteksböcker till vilket format du vill. Jag kör tex svenska biblioteksböcker på min Kindle utan problem. Tar max någon minut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag jämförde och som du säger är det stor skillnad. Det får absolut bli en läsplatta. Tack för tipset med Calibre. Det får bli Storytels egen läsplatta och bibliotekets böcker på min surfplatta med hjälp av Calibri (om jag får det att funka ). Tack för er hjälp!

Permalänk
Medlem

Testat att läsa på mobilen? Du kanske i te behöver en läsplatta. Köpte en själv men använder uteslutande mobilen att läsa böcker på. Dagens skärmar kan man ju få riktigt behagligt ljus på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Testat att läsa på mobilen? Du kanske i te behöver en läsplatta. Köpte en själv men använder uteslutande mobilen att läsa böcker på. Dagens skärmar kan man ju få riktigt behagligt ljus på.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det räcker att man får ladda mobilen två ggr om dagen ändå :). Jag ska på en bussresa över två månader och det är inte helt enkelt att återkommande ladda mobilen då. Vore skönt att slippa tänka på det och tycker även att den är lite liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Enorm skillnad på surfplatta och läsplatta så ha det i åtanke. Jag kan somna med Kindle i handen, något som är närmast omöjligt med min iPad. I gengäld så klarar surfplattan av att hantera PDF.

Angående att låna på bibliotek så har Calibre ett plugin som omvandlar biblioteksböcker till vilket format du vill. Jag kör tex svenska biblioteksböcker på min Kindle utan problem. Tar max någon minut.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av pellepäran:

Jag jämförde och som du säger är det stor skillnad. Det får absolut bli en läsplatta. Tack för tipset med Calibre. Det får bli Storytels egen läsplatta och bibliotekets böcker på min surfplatta med hjälp av Calibri (om jag får det att funka ). Tack för er hjälp!

Vet inte vad du har för budget, men jag kom precis över en reMarkable (hyffsat) billigt, som jag är väldigt nöjd med (använder den mest till att anteckna på) och den klarar av att läsa både e-böcker och PDF

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Vet inte vad du har för budget, men jag kom precis över en reMarkable (hyffsat) billigt, som jag är väldigt nöjd med (använder den mest till att anteckna på) och den klarar av att läsa både e-böcker och PDF

Jag har en hyggligt stor budget men inte sååååå stor!😐😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellepäran:

Jag har en hyggligt stor budget men inte sååååå stor!😐😊

Skickades från m.sweclockers.com

Förståeligt, jag köpte min begagnat ganska långt under nypris

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P