Assassin's Creed Odyssey – någon som hunnit spela?

Permalänk
Relik 📜

Assassin's Creed Odyssey – någon som hunnit spela?

Ja, som titeln lyder! Jag testade Odyssey kort på E3 2018 och gillade verkligen miljöerna. Tycker Origins är kul, men trivs inte riktigt med varken öken eller egyptisk mytologi.

Är därför väldigt nyfiken på hur andra upplever Odyssey, om det kan vara värt köp! Frilans-kollegan Fredrik på FZ gillar än så länge i alla fall, och de flesta recensioner verkar positiva överlag. Vad tror ni som redan är igång, kommer jag fastna om jag söker.. öh.. "Origins utan sand" typ? Och kanske lite.. eh.. roligare huvudkaraktär?

Kör Origins på PS4 förövrigt, men Odyssey lär bli på PC så jag kan kräma upp inställningarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Har bara hunnit spela 2h, men än så länge påminner det väldigt mycket om Origins fast i en ny värld.
Exploration mode är också en frisk nyhet för serien så man faktiskt får spela istället för att bara följa quest markers.
Kassandra är väl lite halv klyschig men det får man nästan räkna med i dessa series
So far so good.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Pokergren:

Har bara hunnit spela 2h, men än så länge påminner det väldigt mycket om Origins fast i en ny värld.
Exploration mode är också en frisk nyhet för serien så man faktiskt får spela istället för att bara följa quest markers.
Kassandra är väl lite halv klyschig men det får man nästan räkna med i dessa series
So far so good.

Låter ändå lovande! Behöver något spel jag kan sätta mig med och smålira närmaste halvåret eller så.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Odyssey har likheter med Origins det är helt klart, men det "problemet" har ju alla spelserier.

Jag tycker att det är superkul, och sjukt snyggt. (1080ti + 4k tv + nästan allt på max= jesus Amalia vad snyggt det är)

OBS. jag kör utan antialiasing, pga att jag anser att det är onödigt i 4k.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Alltså grafiken i spelet är helt galen. Blows my mind.

De lär ju ha en arme av programmerare och producenter och art producers.

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt, klart bättre än Origins när det kommer till optimering, miljöer och story.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd

Kommer nog skaffa det, men det får vänta. Jag har redan alldeles för många spel jag måste lira igenom innan detta

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ni måste ju fixa prestandatest på detta spelet!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av daskedennis:

Ni måste ju fixa prestandatest på detta spelet!

Vad säger du om det @Kenneth?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av daskedennis:

Ni måste ju fixa prestandatest på detta spelet!

Det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vad säger du om det @Kenneth?

Skrivet av Kenneth:

Det kommer

Härligt!

Hoppas att mitt RX 580 pallar med hyfsat..

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Ser helt fantastiskt ut. MEN... det har level scaling.

Det kvittar om du tagit ner 3 arméer (och kanske en gud) eller glatt livnär dig på getost - tiggaren i början med osttandpetaren är ändå lika farlig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Assassin's Creed Odyssey har likheter med Origins det är helt klart, men det "problemet" har ju alla spelserier.

Jag tycker att det är superkul, och sjukt snyggt. (1080ti + 4k tv + allt på max= jesus Amalia vad snyggt det är)

Vad får du ut i fps i snitt? Uppskatta om du inte kört med mätare påslagen

Har inte hunnit testa än. Ska försöka få tid i början på nästa månad men jag är taggad till tusen. Tycker Ubisoft har blivit en av, om inte den bästa utgivaren.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TuHack:

Ser helt fantastiskt ut. MEN... det har level scaling.

Det kvittar om du tagit ner 3 arméer (och kanske en gud) eller glatt livnär dig på getost - tiggaren i början med osttandpetaren är ändå lika farlig...

Hmhm. Går att hacka av kanske? Förstår vad du menar, är något som kan vara riktigt störande. Finns inga tak/gränser?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är det som jag läst en massa båtåkande som i blackflag eller är det ett roligt spel? . Aldrig tyckt om uppdragen där man flyger/eller kör fordon i ac spelen känns alltid halvdåligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Precis börjat med Origins så lär väl köra klart det först antar jag, fast jävligt sugen på Odyssey......

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Man vet att man har ett långt spel framför sig när man spelat X timmar och först då kommer "Ubisoft presents..." upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Ser ball ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det lite märkligt att man inte har en sköld? Menar, Spartaner och allt, men ska bli en införskaffande idag, man har ju resten i serien så man är ju hooked.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Är det bara jag som tycker det lite märkligt att man inte har en sköld? Menar, Spartaner och allt, men ska bli en införskaffande idag, man har ju resten i serien så man är ju hooked.

https://www.change.org/p/ubisoft-bring-back-the-shield-for-as...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hmhm. Går att hacka av kanske? Förstår vad du menar, är något som kan vara riktigt störande. Finns inga tak/gränser?

Det verkar något mer komplicerat denna gången men det kommer kanske en inställning precis som i Origins. Vore önskvärt för min del.

De verkar ha kört en kompromiss där de helt enkelt maxar skalandet till ens egen level -2 i låglevel områdena. Detta plus skillnaden i gear kanske faktiskt räcker.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TuHack:

Det verkar något mer komplicerat denna gången men det kommer kanske en inställning precis som i Origins. Vore önskvärt för min del.

De verkar ha kört en kompromiss där de helt enkelt maxar skalandet till ens egen level -2 i låglevel områdena. Detta plus skillnaden i gear kanske faktiskt räcker.

Kan vara så. Har ingen superbrådis heller, så kan bli att avvakta några dagar och se hur andra reagerar när det rullas ut på mer bred front.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Mitt sista AC spel var Black Flag så har ingen erfarenhet av Origins, men detta är riktigt jäkla bra!

Permalänk
Medlem

Suuck!

Sitter på jobbet, fullt medveten om att det ligger hemma och väntar

Ikväll blir det AC Maraton

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Uppdatering om prestandatest: Den inbyggda benchen har dynamiskt väder. Hur tänkte dom där?

Permalänk
Medlem

Blev köp nyss, detta efter att ha läst FZ:s recension. Rekommenderad läsning ifall man känner sig vilsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Uppdatering om prestandatest: Den inbyggda benchen har dynamiskt väder. Hur tänkte dom där?

På alla andra, utom er spelbänkare?

Skämt åsido, körde min bench tre-fyra gånger för att uppnå mina krav och såg inget annorlunda i vädret. Konstigt.

edit: Volumetric clouds kan jag säga är sjukt krävande till nästan ingen nytta alls...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Falcon:

På alla andra, utom er spelbänkare?

Skämt åsido, körde min bench tre-fyra gånger för att uppnå mina krav och såg inget annorlunda i vädret. Konstigt.

har fått det två gånger just nu, båda gångerna är första rundan efter jag har bytt preset... hmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Uppdatering om prestandatest: Den inbyggda benchen har dynamiskt väder. Hur tänkte dom där?

Patch 1.03 ska fixa det.

https://forums.ubi.com/showthread.php/1937294-Assassin-s-Cree...

Permalänk
Medlem

Kör på hard med reducerad HUD. Varit riktigt kul och utmanande fram till vildsvinet. Jag är på level 11 och fick ett uppdrag att döda ett legendariskt vildsvin (boss). Går bra till han åkallar en bunt minions som rushar mig hela tiden och det är väldigt svårt att få tid att dodga alla samtidigt som man försöker göra lite skada på dem. Pust, nya försök ikväll med andra vapen (ska skaffa ett spjut, måste fungera om spelet är realistiskt).