Tävla i Dreamhack Casemod Championship på Dreamhack Winter 2018

Permalänk
Melding Plague

Tävla i Dreamhack Casemod Championship på Dreamhack Winter 2018

Det nalkas snö, slask, bitande kyla och Dreamhack Winter, där proffs och taggade nybörjare inom moddning åter går upp till kamp i Dreamhack Casemod Championship.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Så deltagare i Open måste vara på plats och registrera sig när som helst under lördagen, sen hålls utställning söndag?

Men master så är det för-registrering som gäller, sen är det enbart på söndagen man behöver dyka upp med bygget?

Vilken tid på dygnet äger detta rum? Behöver planera lite med polarna!

edit: korrigering av text

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Hoppas man har nåt att visa upp inom kort... känns dumt att ansöka med en ritning/förklaring
Borde lösa sig då man har en månad på sig innan ansökan ska vara inne

Permalänk
Proffsmoddare

Woho! Ska bli kul att se alla grymma byggen live och få snacka med personerna bakom.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Desk Master

Jag kommer nog och titta och träffa alla men jag har inget färdigt att visa upp Men lätt värt att fa ner till jönköping för att se dessa

Visa signatur
Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av ggalaxyy:

Kul! Så deltagare i Open måste vara på plats och registrera sig när som helst under lördagen, sen hålls utställning söndag?

Men master så är det för-registrering som gäller, sen är det enbart på söndagen man behöver dyka upp med bygget?

Vilken tid på dygnet äger detta rum? Behöver planera lite med polarna!

edit: korrigering av text

Har inte fått exakta tider men uppdaterar artikeln och skriver här så fort jag har det Brukar vanligtvis vara på eftermiddagen/kvällen.
Men ja, det stämmer att man måste vara där 1:a och 2:a december för att vara med i tävlingen.

Edit:

Citat:

Vill du istället delta i Open Class? Ta helt enkelt med din dator till Dreamhack Winter 2018 och Fan Zone i Lobby Syd och registrera dig sedan på plats 20.00 den 1:a december. Vinnarna i båda klasser presenteras på stora scenen 15:30 den 2:a december.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Ska bli kul att se alla bidragen! Hoppas att vi får se många nya i open i år!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Har inte fått exakta tider men uppdaterar artikeln och skriver här så fort jag har det Brukar vanligtvis vara på eftermiddagen/kvällen.
Men ja, det stämmer att man måste vara där 1:a och 2:a december för att vara med i tävlingen.

Edit:

Detta är synd och kommer hindra mig från att deltaga då det komplicerar saker avsevärt att behöva fixa boende både för sig självt och sitt bygge. Hade varit mycket enklare att bara kunna anmäla sig samma dag som tävlingen är eller på annat sätt lite i förväg. Ser det som helt meningslöst att behöva vara där två dagar när man bara vill ställa ut.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Jompa79:

Detta är synd och kommer hindra mig från att deltaga då det komplicerar saker avsevärt att behöva fixa boende både för sig självt och sitt bygge. Hade varit mycket enklare att bara kunna anmäla sig samma dag som tävlingen är eller på annat sätt lite i förväg. Ser det som helt meningslöst att behöva vara där två dagar när man bara vill ställa ut.

Har förstått att detta är en stor dealbreaker för många. Jag ska prata med Dreamhack och se om de kan tänka sig planera om tills nästa gång denna tävling är.

Visa signatur