Instorage AB - Problematik och stulna prylar

Permalänk
Skrivet av visa:

Tack för ett bra inlägg. Japp, företaget tillhandanhöll låsen och nycklarna. Vi fick bara två nycklar per lås, vanliga hänglås. Googlar lite och ser att i princip alla hänglås säljes med 3 el fler nycklar.

Han ville inte tillhandanhålla några övervakningsfilmer alls, även fast polisen bett mig efterfråga dem (konstigt nog, det tycker jag dem borde göra själva).

Har räknat ihop värdet på förlorade saker med kvitton och dylikt till cirka 59.000 kronor. Dvs, det är ingen liten stöld i mina ögon. Utöver detta, skadorna på möblerna.

Ett läskigt minne är:

Jag och min sambo var i förrådet och packade om saker, precis när jag skrivit detta inlägg(första). Vi kämpade med några kartonger och en Bacho såg för att få plats med den smidigt bland verktyg.

Ingen sådan kartong fanns vid flytten från förrådet.

Jag har mig själv, min sambo, min mor och min far som alla sett med ögonen hur saker förändrats i förrådet utan att vi varit där.

Den här dryga killen som svarar när man ringer, marc sk*rman. Sitter i ledningen för många företag. Med tanke på hur dryg denna kille är, och att han personligen varit inblandad i flytten förvånar det mig inte om han skulle ha sakerna hemma hos sig.

Hej.

Har du polisanmält? Då har polisen möjlighet att själva begära ut övervakningsfilmen. Ta även upp detta i din anmälan till ARN.
Låter som att denna skojare måste stoppas.
Byt hänglås nästa gång du är där, men glöm inte att ha med ett vittne som intygar detta samt även nästa gång. För är låset bytt har företaget begått ett brott, såvida det inte står i avtalet (läs det finstilta) att företaget ska ha tillgång till förråden. Dessutom är det då lättare att få rätt mot försäkringsbolaget, då du har gjort vad du kan för att förhindra intrång i förrådet.

Stå på dig och lycka till.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Rätt hade jag när jag antog att den dryga killen som svarar i telefon när man ringer instorage som också haft all kontakt med Arn var inblandad i flytten.

En polisanmälan ligger ute, eftersom såpass mycket saker är borta och skadade är det ett stort belopp allt handlar om nu.

Min senaste skrivelse till arn löd som följande:

Mycket upprörd och ledsen är jag, och min familj. Det tog ett tag för oss att förstå omfattningen på stölden / missbruket vi har blivit utsatta för. Detta eftersom att flytta från ett helt hus till ett förråd gör så att alla ens saker ligger i kartonger. Med tiden glömmer man bort vad man hade från första början.
Jag är 100% säker, utan tvivel att ytterligare saker har försvunnit i flytten som Instorage gjorde utan att vi fick vara med, eller att de gått in efteråt och tagit sakerna ur mitt förråd eftersom de tillhandahöll nycklarna till lås som de själva köpt. (2 nycklar per lås, inte 3 som är standard på typ alla lås om man googlar lite).
Saker som har försvunnit förutom de anmälda högtalarna och dess kabel är: - Bacho hylsnyckelsats - Värde 1325 (kvitto finns)
- Bacho Såg (Inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 300 kr
- Bacho skruvmejslar (inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 800kr
- Bacho tänger (inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 1000 kr
- Mumin muggar (Inget kvitto finns, då jag fått dessa i present varje gång jag fyllt år av min släkt i Finland) - Värde Okänt, mellan 3-4 tkr om man kollar tradera. Högst okänt värde, går upp och ned. Fanns en del gyllene muggar som var limited editions.
- Skruvsortiment (Inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 300 kr
- Makita skruvdragare - Kvitto finns, värde ca 3000 kr
- Makita bitssats - Kvitto finns Värde ca 1500 kr
- Spänningsverktyg som jag fått från min far, värde ca 2000kr
Skador och defekter:
- Matbord från ikea, Mörbylånga (se bilder för skador) värde 4995
- Fårskinnsfötåljer från sweef (Avloppslukt från förrådet / Toan ) Värde ca 10.000 - Övriga textiler, avloppslukt (Värde ca 3000)
Sedan finns det småskador, och konstig lukt i mycket mer saker. Men jag väljer att spara mig själv bekymret från att försöka hitta allt.
Bifogar handlingar, i form av kvitton och bildbevis.
Aktuell polisanmälan mot Instorage AB tilläggs med ovanstående saker. Initiala polisanmälan las dock ned av polisen då det var för "svårt" att utreda. Man bad mig själv ringa instorage och be om inspelningsbanden från förråden. Jag försökte, Marc som alltid svarar på deras nummer var dock högst otrevlig och ville ej tillhandanhålla några övervakningsband alls.
Jag väljer att köra på spåret -> Arn -> Beslut -> Handling från min sida efter beslutet.
Instorage svarade tidigare att man ej skulle ersätta mig, tydligt och klart. Detta trots att ingen dom från Arn har kommit.
Jag vill att det skall vara tydligt i den renaste formen som finns, ARNs beslut kommer vara mitt riktmärke, skulle ARN döma så att Instorage bör utföra en handling som de Vägrar kommer ärandet tas vidare till domstol.

På detta, svarade instorage idag följande:

Vi återkommer för att komplettera ärende X
Instorage Sverige AB hänvisar till tidigare svar som bifogas nedan.
Några förtydligande till vårt tidigare svar:
Kunden har via SMS gett Instorage i uppdrag att genomföra flytt och valt att ej själv närvara.
Några skador på möblerna har ej orsakats vid flytten, jag har personligen varit närvarande och kontrollerat flytten.
Genomgång av de kvittounderlag som X bifogat visar, kvittonr:
1. Avser följesedel ej kvitto till XY i Halmstad??
2. Avser samma följesedel från K-rauta, dvs ej ett kvitto.
3. Avser en order/beställning ej kvitto till X

I övrigt saknas underlag. Uppgifterna svajar. Instorage upplever även att information från X ändrats (högtalaren har stått i förrådet längs fram).
Det har varit en avig inställning från X/X från start vilket nu fortsätter efter utflytt.
Instorage ser ärendet som ett försök till bedrägeri. Instorage ser detta som ytterligare ett steg i en kedja av anklagelser om stöld och skada, anklagelser som totalt saknar grund.
Tidigare insänt svar:
Instorage Sverige AB har ett hyresavtal med X som hyrt förråd. X son saknar förråd/avtal hos Instorage men nyttjar enligt anmälan förrådet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken soppa! Lider med dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@visa Hur har det gått?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@visa Hur har det gått?

Tack som frågar!

Inväntar svar/dom från nämnden. Skulle ta upp till 90 dagar.. Bifogar resultatet här sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Rätt hade jag när jag antog att den dryga killen som svarar i telefon när man ringer instorage som också haft all kontakt med Arn var inblandad i flytten.

En polisanmälan ligger ute, eftersom såpass mycket saker är borta och skadade är det ett stort belopp allt handlar om nu.

Min senaste skrivelse till arn löd som följande:

Mycket upprörd och ledsen är jag, och min familj. Det tog ett tag för oss att förstå omfattningen på stölden / missbruket vi har blivit utsatta för. Detta eftersom att flytta från ett helt hus till ett förråd gör så att alla ens saker ligger i kartonger. Med tiden glömmer man bort vad man hade från första början.
Jag är 100% säker, utan tvivel att ytterligare saker har försvunnit i flytten som Instorage gjorde utan att vi fick vara med, eller att de gått in efteråt och tagit sakerna ur mitt förråd eftersom de tillhandahöll nycklarna till lås som de själva köpt. (2 nycklar per lås, inte 3 som är standard på typ alla lås om man googlar lite).
Saker som har försvunnit förutom de anmälda högtalarna och dess kabel är: - Bacho hylsnyckelsats - Värde 1325 (kvitto finns)
- Bacho Såg (Inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 300 kr
- Bacho skruvmejslar (inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 800kr
- Bacho tänger (inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 1000 kr
- Mumin muggar (Inget kvitto finns, då jag fått dessa i present varje gång jag fyllt år av min släkt i Finland) - Värde Okänt, mellan 3-4 tkr om man kollar tradera. Högst okänt värde, går upp och ned. Fanns en del gyllene muggar som var limited editions.
- Skruvsortiment (Inget kvitto hittat ännu) - Värde ca 300 kr
- Makita skruvdragare - Kvitto finns, värde ca 3000 kr
- Makita bitssats - Kvitto finns Värde ca 1500 kr
- Spänningsverktyg som jag fått från min far, värde ca 2000kr
Skador och defekter:
- Matbord från ikea, Mörbylånga (se bilder för skador) värde 4995
- Fårskinnsfötåljer från sweef (Avloppslukt från förrådet / Toan ) Värde ca 10.000 - Övriga textiler, avloppslukt (Värde ca 3000)
Sedan finns det småskador, och konstig lukt i mycket mer saker. Men jag väljer att spara mig själv bekymret från att försöka hitta allt.
Bifogar handlingar, i form av kvitton och bildbevis.
Aktuell polisanmälan mot Instorage AB tilläggs med ovanstående saker. Initiala polisanmälan las dock ned av polisen då det var för "svårt" att utreda. Man bad mig själv ringa instorage och be om inspelningsbanden från förråden. Jag försökte, Marc som alltid svarar på deras nummer var dock högst otrevlig och ville ej tillhandanhålla några övervakningsband alls.
Jag väljer att köra på spåret -> Arn -> Beslut -> Handling från min sida efter beslutet.
Instorage svarade tidigare att man ej skulle ersätta mig, tydligt och klart. Detta trots att ingen dom från Arn har kommit.
Jag vill att det skall vara tydligt i den renaste formen som finns, ARNs beslut kommer vara mitt riktmärke, skulle ARN döma så att Instorage bör utföra en handling som de Vägrar kommer ärandet tas vidare till domstol.

På detta, svarade instorage idag följande:

Vi återkommer för att komplettera ärende X
Instorage Sverige AB hänvisar till tidigare svar som bifogas nedan.
Några förtydligande till vårt tidigare svar:
Kunden har via SMS gett Instorage i uppdrag att genomföra flytt och valt att ej själv närvara.
Några skador på möblerna har ej orsakats vid flytten, jag har personligen varit närvarande och kontrollerat flytten.
Genomgång av de kvittounderlag som X bifogat visar, kvittonr:
1. Avser följesedel ej kvitto till XY i Halmstad??
2. Avser samma följesedel från K-rauta, dvs ej ett kvitto.
3. Avser en order/beställning ej kvitto till X

I övrigt saknas underlag. Uppgifterna svajar. Instorage upplever även att information från X ändrats (högtalaren har stått i förrådet längs fram).
Det har varit en avig inställning från X/X från start vilket nu fortsätter efter utflytt.
Instorage ser ärendet som ett försök till bedrägeri. Instorage ser detta som ytterligare ett steg i en kedja av anklagelser om stöld och skada, anklagelser som totalt saknar grund.
Tidigare insänt svar:
Instorage Sverige AB har ett hyresavtal med X som hyrt förråd. X son saknar förråd/avtal hos Instorage men nyttjar enligt anmälan förrådet.

Skickades från m.sweclockers.com

När jag läser deras svar så är det nog så att de själva faktiskt är en del av svinnet och försöker peka mot dig för att få bort stanken från sig själva...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@visa Hur har det gått?

Hej, fick svar från ARN som svarade att jag inte har bevis på att sakerna fanns i förrådet från första början, och att de inte har hand om flyttäranden och därför ger avslag.

Permalänk
Medlem

Fy sjutton vad tråkigt. Lider med dig @visa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shit vad maktlös man kan bli :/ då vet man vilket företag man aldrig ska använda. Men med tanke på att dem placerat saker i ett badrum med avloppslukt borde väl det åtminstone ersättas?

Permalänk
Medlem

Jag tror Aftonbladet kan assistera i såna här fall!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Fy helvete vad man blir arg. Som tidigare nämnde, skriv till Aftonbladet.. då jäklar kan det bli fart..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju inte låsa in sina prylar med någon annans lås...

Det är ju som upplagt för att oseriösa förråd ska in och rota bland sakerna.
Men väldigt tråkig historia.

Skickades från m.sweclockers.com