Entusiast kringgår låsskärmen för Iphone med senaste IOS 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Tänk övervakningsstat där polis och dylikt kan beslagta och granska bilder eller kontakter för att bygga ett rättsfall.

absolut, säger inte att det vara något bra men ibland låter det lite värre än vad det är. Kallar det inte riktigt att "ta sig in i telefonen" för att man kommer åt innehållet i två appar.

Börjar man kunna ta sig förbi TouchID och/eller börjar signera betalningar mm då är det en annan sak

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Eller så gör man som dom säger så blir det inte dyrare
Vet inte vad det är för lösenord dom skulle vilja ha heller.

Lösenordskoden utanför fingeravtrycket? ok fine, inte som det spelar någon roll
Vill dom kolla på mina bilder så får dom göra det.

Vet inte, jag är inte direkt rädd för sådant, aldrig varit. Tycker det är överspelat.
Men jag är också den som gärna hjälper polisen som vittne osv om det är något.

Jag skulle personligen inte lämna ut mitt lösenord, utan skulle ta straffet. Jag har inget att dölja, men anser rent principiellt att detta är ett grovt övertramp i min personliga integritet. Att leta igenom min mobils samtliga offline-filer pga att de har en känsla av att jag kanske är inblandad i något är inte ok.

Edit: Efter att ha läst nyhetsartiklarna håller jag faktiskt med @Sidde. Amerikansk och nyzeeländsk gränskontroll kan begära lösenord utan "probable cause". Wow, det är ett grovt övertramp. Så nästa gång jag åker utanför EU kommer jag rensa mobilen innan.

Förmodligen skulle de inte stoppa just mig, men av rena principskäl.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls det är konstigt att det finns folk som finner ut egna sätt att ta sig runt dem här sakerna. Särskilt med tanke på hur värdelöst utvecklade många telefoner är idag vad gäller t.ex hur länge låsskärmen är synlig för användaren, bristande appsäkerhet osv. Har själv en Lenovo Motorola Moto X4 med Oreo där låsskärmen och klockan med ringen inte har getts mycket mer än ett par sekunder att synas av utvecklaren.

Och då är det ju inte så underligt om det finns folk som vill modda och koda egna ändringar.
Det önskar jag också att jag kunde men isåfall så ryker väl garantin all sin väg.