Pris för att få tangentbord utbytt på laptop - garanti fråga ?

Permalänk
Medlem

Pris för att få tangentbord utbytt på laptop - garanti fråga ?

Jag mitt klant arsel råkade ju nu i veckan spilla ut stearin över vissa deler på laptopen, så vissa tangenter funkar inte som dom ska. Så frågan är ju hur mycket man kan få vänta sig att få pröjsa för att få ut ett nytt tangentbord till en laptop.

Jag har visserligen garanti kvar på laptopen, men den garantin kliver väl inte in och täcker sånt här förstår jag.

Så vad tror ni att man kan få vänta sig att pröjsa för att få tangetbordet utbytt ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vad är det för laptop? Ett tangentbord kostar väl runt en 400 spänn, men du byter enkelt själv.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vad är det för laptop? Ett tangentbord kostar väl runt en 400 spänn, men du byter enkelt själv.

Det är en emachines e725.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Vad är det för laptop? Ett tangentbord kostar väl runt en 400 spänn, men du byter enkelt själv.

Är det så lätt att hitta ett utbytestangentbord med svensk utförande?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av AntiSmidig:

Är det så lätt att hitta ett utbytestangentbord med svensk utförande?

Jag kör enbart HPs businessdatorer, det är den enda referensen jag har tyvärr. Kanske är som du säger, svårt att få tag på tangentbord med svensk layout. Särskilt till ett "budgetmärke" som e-machines =/

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

*Uppdatering*

Femtonhundra spänn skulle dom ha för att reparera tangentbordet på laptopen. Gick inte på garantin.

Så det slutade helt sonika att jag köpte ett sladdlöst tangentbord som jag sitter med. Funkar det med.

Jag har inte dom femtonhundra spännen att lägga ut på ett nytt tagentbord, och då laptopen kostade 3500 kr när jag köpte den så känns det underligt att betala halva laptopen i tangentkostander.

Men, som sagt.. jag kan sitta med ett separat tangentbord. Inga problem.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ah så du fick inte tag på ett svenskt någonstans? Brukar väl vara teknikern som kostar mest Även om det tar 10min att byta...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ah så du fick inte tag på ett svenskt någonstans? Brukar väl vara teknikern som kostar mest Även om det tar 10min att byta...

Jag kollade lite runt på nätet, men eftersom modellen är som den är, så skulle det bli svårta att hitta rätta tangentbordet till laptopen. Och speciellt med svenska tangenter ( å,ä och ö ).

Sen är jag inte så jätte haj på att skruva isär laptopen heller, så det var kanske lika bra att man gav sjutton i att försöka ge sig på den processen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Var kan man beställa nytt tangentbord till sin laptop?

@Printscreen: Vet du var man kan köpa/beställa ett tangentbord till sin laptop? Har googlat runt men inte hittat något ställe.