Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

@SvanteP: Från var beställde du?

Inet, 2018-08-20 21:03. Varit en lång väntan men snart är jag där

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Man har aldrig för många figurspel, och man har aldrig för många modeller till sagda figurspel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SvanteP:

Lite surt att hämta ut idag, men inte kunna montera det förrän helgen. Är till jobbdatorn och har inte råd med att vara utan datorn just nu i arbetet.

https://i.imgur.com/qDnRzur.jpg?1

Men i helgen då blir det att montera ut allt ur jobb/spel/streamdatorn, blåsa rent allt, byta kylpasta på cpu'n, formatera om datorn. Börja om från början så att säga.

... vad jobbar du med ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Blandad kompott senaste veckorna.

Laserdiscs: Vissa bra, andra...

Neo Geo AES spel:

Samt ett par nyutvecklade spel till Vectrex:

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

... vad jobbar du med ?

Driver eget företag och är konsult inom byggbranschen, men gör även en del illustrationsmaterial åt beställarna.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SvanteP:

Driver eget företag och är konsult inom byggbranschen, men gör även en del illustrationsmaterial åt beställarna.

Oh... flashigt med RTX 2080Ti då

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nu blir det åka av!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Då vart man helt trådlös på skrivbordet i och med inköpet av en Logitech G603.

Saknar min MX518 men enligt ryktet släpps den, originalet troget, med sladd

Dold text
Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av eas@tetris:

Då vart man helt trådlös på skrivbordet i och med inköpet av en Logitech G603.

https://i.imgur.com/rr3h97Y.jpg

Saknar min MX518 men enligt ryktet släpps den, originalet troget, med sladd

Dold text

Vad är det för tangentbord?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Då vart man helt trådlös på skrivbordet i och med inköpet av en Logitech G603.

https://i.imgur.com/rr3h97Y.jpg

Saknar min MX518 men enligt ryktet släpps den, originalet troget, med sladd

Dold text

Vad är det för tangentbord?

Edit: Lol, någon hann före med exakt samma fråga.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Vad är det för tangentbord?

Skrivet av Dekkan:

Vad är det för tangentbord?

Edit: Lol, någon hann före med exakt samma fråga.

Drevo Calibur 72 key UK-layout med bluetooth 4.0 och några utbytta tangenter för svensk placering av , ; . ' * osv. Det lirar inte helt perfekt med min bt-mottagare, vissa kvällar (kanske 1% av tiden) uppstår en märkbar fördröjning men brukar då koppla in usb-kabeln för att inte störa spelandet. Något svampiga mekaniska brytare, valde modellen med bruna brytare för 70 USD.

Köpte det från deras officiella återförsäljare armyourdesk men nu verkar de bara ha 71 key inne, alltså US-layouter.
https://www.drevo.net/product/keyboard/calibur

Edit: hah, identiska meningar och klockslag för posterna.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av BodyElectric:

Vad är det för tangentbord?

Skrivet av Dekkan:

Vad är det för tangentbord?

Edit: Lol, någon hann före med exakt samma fråga.

Skrivet av eas@tetris:

Drevo Calibur 72 key UK-layout med bluetooth 4.0 och några utbytta tangenter för svensk placering av , ; . ' * osv. Det lirar inte helt perfekt med min bt-mottagare, vissa kvällar (kanske 1% av tiden) uppstår en märkbar fördröjning men brukar då koppla in usb-kabeln för att inte störa spelandet. Något svampiga mekaniska brytare, valde modellen med bruna brytare för 70 USD.

Köpte det från deras officiella återförsäljare armyourdesk men nu verkar de bara ha 71 key inne, alltså US-layouter.
https://www.drevo.net/product/keyboard/calibur

Edit: hah, identiska meningar och klockslag för posterna.

Haha även jag hade exakt samma fråga och hade redan börjar tänka på att jag skulle skriva i slutet utav tråden... så ser jag dess två herrar direkt efer varann med precis samma fråga.

Aja, tangentbordet drog helt enkelt åt sig en del blickar!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tyckte det var dags att byta upp mig från vanliga Xbox One till ett X

Även införskaffat mig en oöppnad MW2 Prestige Edition, sisådär 9 år efter!

Var bara tvungen...

Bildlänkar fixade /bl0m1, moderator
Permalänk

Ny 32k burk. Väntat så länge på detta

Bildlänk fixat /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
Medlem

Kontorsstol TAMDRUP från Jysk.

Var ute efter en gamingstol men alla jag provade kändes inte sköna att sitta i alls.

Testade många stolar från billiga till dyra men alla jag provade var för grunda. Ville ha en stol där sittytan gick ända fram till knävecket när man sitter ner så man får ordentligt med stöd och avlastning.

Hittade tillslut denna från Jysk: https://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-tamdrup-svart

Visserligen inte en gamingstol även om den påminner om en sådan lite i funktionen. Men så bekväm den var! Nästan så man somnar i den ZzzzZzzz.

Ordentligt med utrymme och djup så man sitter skönt.

Ryggstödet har vingar på sidorna som ger stöd åt ryggen. Själv sitter jag som gjuten i stolen. Den ger också självklart stöd åt korsryggen så man sitter stilla i mitten.

Tycker om att armstöden har en kurva neråt för det gör den lättare att ställa in höjden och lutningen på stolen så att underarmarna hamnar i en bekväm vinkel mot tangentbordet och musen.

Skönt att luta sig bakåt också för den har tillräckligt med stöd för huvudet och nacken för mig.

Notera att jag personligen är 175cm lång så det kan ju skilja sig från person till person hur stolen känns.

Den är också testad och tål upp till 110Kg. Återstår att se hur länge den håller...

Helt klart nöjd med köpet!

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/jADTqYZ

Hade nog hoppats på lite mer. fördelen är att den var lättare att placera på ett bra ställe. får hoppas den tar igen i stabilitet där asusen (rc87u) blåser om den i mottagnings styrka och hastighet, asusens 5g är uppe och sniffar på unifins 2.4g i mottagning vilket i min mening är ganska illa. det lustigaste är att det är long range varianten.

får pilla på inställningarna mer kanske det blir bättre

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@Ph0bLif3:
Den kommer tyvärr inte hålla särskilt länge! Har haft 5 ST sådana under 2 år.
Dom blir sneakers/fejk lädret slits direkt osv. Men som tur är så finns det lite garanti.
Köp hellre någon stol från Ikea. Bättre kvalité

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Blev en liten shoppingtur idag:

Corsair HS50 köpte på Jula för 599:- (de hade felmärkt dom, skulle ha kostat 699:- men jag fick dom för 599:- )

Och blev en Iphone XS Max 256Gb på Elgiganten

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Intel Optane 900P, ny OS disk, en ursäkt för att utnyttja alla TR4 PCI-E banor : ) Kul att det finns så otroligt mycket plats, kör redan 3 st Samsung 960 Evo och en SATA HDD.

Blir spännande att testa prestandan på denna SSD.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Ph0bLif3:
Den kommer tyvärr inte hålla särskilt länge! Har haft 5 ST sådana under 2 år.
Dom blir sneakers/fejk lädret slits direkt osv. Men som tur är så finns det lite garanti.
Köp hellre någon stol från Ikea. Bättre kvalité

Jag tror dig! Att du haft 5 sådana under 2 år låter inte kul alls. :/

Jag har läst många recensioner av andra användare innan jag köpte den och det finns både och. Vissa har använt den dagligen i 2-3 år och har inte en enda problem med den medans andra har hur många problem som helst.

Undrar just vad det beror på? Har inte hittat någon förklaring till det. Omöjligt och veta eftersom alla sitter och sliter stolar på olika sätt inklusive mig själv.

För mig spelar det ingen roll för att den var billig för mig. Men det är klart man vill ju kanske att den ska hålla ett tag. Det enda jag gick på var bekvämligheten. Kvaliteten får jag väl se efter ett par år.

Har provat IKEA stolar förut även ägt flera genom åren men ingen kommer i närheten när det gäller bekvämlighet jämfört med denna. Beror nog på vad man personligen uppfattar som bekväm. Det är ju så olika från person till person. Håller med om att IKEA's kontorsstolar har bra byggkvalitet.

Om denna stol inte håller länge som du säger så är det nog bättre för mig att skaffa en annan om den går sönder. Hittar jag inte på IKEA så kanske det är lika bra att skaffa en gedigen kontorsstol från typ: https://www.kinnarps.se/. Kommer att bli betydligt dyrare men kanske billigare i längden om den håller i många år...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

https://imgur.com/a/jADTqYZ

Hade nog hoppats på lite mer. fördelen är att den var lättare att placera på ett bra ställe. får hoppas den tar igen i stabilitet där asusen (rc87u) blåser om den i mottagnings styrka och hastighet, asusens 5g är uppe och sniffar på unifins 2.4g i mottagning vilket i min mening är ganska illa. det lustigaste är att det är long range varianten.

får pilla på inställningarna mer kanske det blir bättre

Säger inte instruktionerna att de skall sitta åtminstone 60cm från en vägg? Vet inte hur stor differensen blir, men du kan ju testa.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Säger inte instruktionerna att de skall sitta åtminstone 60cm från en vägg? Vet inte hur stor differensen blir, men du kan ju testa.

skulle jag kunna pröva på men redan nu märker jag av att den är stabilare än asus. vilket är ett + och att den faktiskt fungerar som tänkt när mottagningen är låg och "tappar" inte som asusen som kan sluta skicka ta emot data under långa perioder vid dålig signal. denna är mer konsekvent. var ute i trädgården och sprang runt och asusen klarade lika långt men var i princip obrukbar trots mottagning. kunde stå såpass långt bort att jag bara fick ut någon enstaka mbit men den fungerade trots det.

sen kryllar det av inställningar och det är iallafall en jag är intresserad av och det är att den sömlöst ska kunna skifta mellan 5g och 2.4g hos enheterna beroende på mottagning. sen laborera med signal styrkor och se vad som passar bäst.

ena väggen den sitter nära är en tunn pressad papp och bakom en garderob så vet inte hur mkt till vägg det är. den andra väggen är nog dessvärre en vägg.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Varför i helvete köper man en telefon för typ 16 tusen?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem

@Markus1987: Gav 15 890:- för telefonen och jag betalade cash, det kan tyckas som mycket pengar för en del människor.
Men om man bara har karaktär och lägger undan en slant varje månad så finns det en hyffsat stor buffert att ta av när sådana här inköp ska göras. Allt handlar om sund ekonomi, skål!

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Markus1987:

Varför i helvete köper man en telefon för typ 16 tusen?

Apple Excess...
Synonymer till excess
överdrift, måttlöshet; utsvävning, orgie; övergrepp

Jag vågar vägra Mesh och andra både dyra och instabila/underpresterande flugor fastän jag bor på landet där det inte direkt är ett problem med andra wifinät, vad gör man inte när en lokal tillverkare av bla kabel har lite rensning och säljer ut riktiga nätverksdelar, jag råkade köpa 7 st (det fanns tyvärr inte flera) 10 m Cat 6 patchkablar för 4 kr st, de var nog dagens fynd och klart värt sina 28 kr, det är sånt som man alltid bör ha hemma för man vet inte när det behövs.

Det blev nog även ca 10 (har inte räknat) 0,5 m kablar för 3 kr

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus1987:

Varför i helvete köper man en telefon för typ 16 tusen?

Bättre att skita i att köpa Apples dyra grejer så att de tvingas sänka priset. Orimligt dyra telefoner...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Aeig:

Intel Optane 900P, ny OS disk, en ursäkt för att utnyttja alla TR4 PCI-E banor : ) Kul att det finns så otroligt mycket plats, kör redan 3 st Samsung 960 Evo och en SATA HDD.

Blir spännande att testa prestandan på denna SSD.

https://i.imgur.com/JYNzYGH.jpg?1

https://i.imgur.com/zbMTesZ.jpg?1

Mvh

Vad ligger denna best på?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Då var min första mekaniska kronograf inhandlad! Tänkte att det känns lite väl att börja med en Omega Speedmaster så det fick bli en Seagull 1963 från Watchuniqe. Beställde den efter några glas whiskey förra fredagen och fick hem den igår.

Byte snabbt originalbandet till ett svart bund armband, min sexåring tyckte det var coolt

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus1987:

Varför i helvete köper man en telefon för typ 16 tusen?

Blir du lika upprörd över folk som köper en bil för >100.000 kr? En bil för 50.000 kr fungerar ju mer än väl.

Eller någon som äter på lite finare restauranger istället för krogen på hörnet?

Köper chassin för >500 kr?

Köper märkesporslin för >100kr styck?

Köper möbler i solitt trä för tusentals kronor när IKEA finns?

Köper en katt/hund för tusentals kronor?

Åker på dyra resor

o.s.v. o.s.v.

Det är lustigt hur alla hycklare vaknar från sina grottor bara för att Apple släpper en dyr produkt. Säger inte att du är en hycklare (eftersom jag bara läst ett av dina inlägg) men chansen är stor att du själv äger något som är onödigt dyrt, åtminstone om du är i arbetsför ålder med en stadig inkomst.

Disclaimer: Jag skulle aldrig köpa en mobil för 16.000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

text

Den fick givetvis namnet Wall-E

Dold text

Funderar på att beställa en sån jag med, var köpte du den?

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |