Moderkort från Asrock med styrkretsen Z390 hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Moderkort från Asrock med styrkretsen Z390 hittar ut på webben

Processorfamiljen Coffee Lake Refresh är i antågande och ska lanseras med styrkretsen Z390. Nu visar Asrock ett flertal moderkort med nämnda krets under huven.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När kommer kort med 10gbit lan? Kanske redan finns?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@cracko: Realtek har precis släppt kretsar på 2,5Gbps för nätverkskort, switchar och routrar. 10Gbps kommer nog ett tag till medans 2,5Gbps och 5Gbps kommer börja leta sig ut väldigt snart. Jag skulle tro att Z390 modetkort med 2,5Gbps från Realtek kommer hitta ut strax efter denna första våg av modetkort. Kanzke nåt av dom som finns på bild också har de redan

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av cracko:

När kommer kort med 10gbit lan? Kanske redan finns?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av HC-8315:

@cracko: Realtek har precis släppt kretsar på 2,5Gbps för nätverkskort, switchar och routrar. 10Gbps kommer nog ett tag till medans 2,5Gbps och 5Gbps kommer börja leta sig ut väldigt snart. Jag skulle tro att Z390 modetkort med 2,5Gbps från Realtek kommer hitta ut strax efter denna första våg av modetkort. Kanzke nåt av dom som finns på bild också har de redan

Stämmer bra! Moderkorten i Phantom Gaming-serien ska komma med dessa 2,5 Gbit/s-varianter. Uppdaterade artikeln med det

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått vitsen riktigt med wifi på moderkort, till stationära då. Menar, om man spelar vill man ju ha så låg lagens som möjligt eller?
Ur ett HTPC perspektiv kan jag se en potentiell fördel, men samma sak där om man vill streama Netflix/hbo etc så är trådat överlägset. Det känns mest som en gimmick man slänger med men som jag tror väldigt få använder, kan ha helt fel här dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Det är toppen för folk som jag som har långt till närmsta ethernet uttag samt modemet & routern. Men som du säger vet jag ej hur många som befinner sig i min sits

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Skrivet av RVX:

Har aldrig förstått vitsen riktigt med wifi på moderkort, till stationära då. Menar, om man spelar vill man ju ha så låg lagens som möjligt eller?
Ur ett HTPC perspektiv kan jag se en potentiell fördel, men samma sak där om man vill streama Netflix/hbo etc så är trådat överlägset. Det känns mest som en gimmick man slänger med men som jag tror väldigt få använder, kan ha helt fel här dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Har alltid kört trådat till stationära. Men vid nästa burkköp, tänkte jag faktiskt pröva att köra via wifi. Har 320mb/s via fiber, så ska bli intressant att se hur mycket man tappar.

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av 165Hz:

@Bruce Wayne: Det är toppen för folk som jag som har långt till närmsta ethernet uttag samt modemet & routern. Men som du säger vet jag ej hur många som befinner sig i min sits

Nej, var inte meningen att "basta", dom som använder det. Hoppas du inte tog åt dig, har bara svårt att se användningsområdet riktigt, men det gav du ett lysande exempel på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Haha nejdå det är lugnt! Kan inte alla smileygubbar och dylikt så mina meddelanden kanske ser lite bistra ut

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Har aldrig förstått vitsen riktigt med wifi på moderkort, till stationära då. Menar, om man spelar vill man ju ha så låg lagens som möjligt eller?
Ur ett HTPC perspektiv kan jag se en potentiell fördel, men samma sak där om man vill streama Netflix/hbo etc så är trådat överlägset. Det känns mest som en gimmick man slänger med men som jag tror väldigt få använder, kan ha helt fel här dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör ett Asus wifi kort med 3 antenner, aldrig haft högre än 1 ms latens.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

När kommer kort med 10gbit lan? Kanske redan finns?

Supermicro har en hel drös i olika format.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Kör ett Asus wifi kort med 3 antenner, aldrig haft högre än 1 ms latens.

Är det så pass bra verkligen? Kanske underskattat det hela. Kör du med PCE-A68? Har hört att det ska vara riktigt bra nämligen, är ändå lite överraskad över ditt resultat. Men det beror nog snarare mer på att jag har underskattat hur långt och snabbt trådlöst har blivit på sista tiden.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

AsRock gör snyggaste designen nu för tiden.

Tycker det börjar bli p12's piniga moderkort från Asus, MSI och Gigabyte idag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

AsRock gör snyggaste designen nu för tiden.

Tycker det börjar bli p12's piniga moderkort från Asus, MSI och Gigabyte idag.

Är det inte drakar från MSI så är det ammunition på korten från Gigabyte istället, kan bara hålla med dig. Asrock tycker jag det verkar som försöker hålla en någorlunda minimalistisk design på sina kort, blir garanterat ett kort från dom när X99 burken ska omprioriteras till htpc och min gamla hederliga 2500k får kasta in handduken.
Den börjar nämligen svettas rejält nu vid enklare 1080P uppspelning på youtube ex, har försökt hålla den vid liv så länge som möjligt, men den är verkligen i förtjänt behov av en pension nu.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

AsRock gör snyggaste designen nu för tiden.

Tycker det börjar bli p12's piniga moderkort från Asus, MSI och Gigabyte idag.

Håller med om att moderkort från dessa tillverkare sett riktigt hemska ut de senaste 4-5 åren.
EVGA gör fortfarande moderkort som inte ser ut som en julgran, deras nya "EVGA Z390 DARK" ser spännande ut:
https://videocardz.com/newz/evga-z390-ftw-motherboard-leaked

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

VRM flänsen sitter ihop med m.2 flänsen?... Så man måste plocka bort VRM flänsen för att komma åt m.2 platsen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och här är lite priser utan moms.

https://centralfield.com/price-list/price-list-mbd/

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

det gör mig glad att se fler kort med "felsökare på" <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder