PUBG-Customkväll med Geeks!

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013

PUBG-Customkväll med Geeks!

Självklart streamar vi - börjar lördag 6/10 19:00!

PUBG Custom tillåter att konfigurera en tillfällig server, kvällens inställningar är vald av spelarna själva. Föreslå gärna varianter inför kommande kvällar i tråden! Kom in och panga lördag 6/10 19:00.

Geeks Discord har en superaktiv PUBG-del med 30-40 personer inne varje kväll, egna kanaler och det är enkelt att hitta spelare.

Detta är bara första officiella Geeks Customkvällen i PUBG, där vänner ställs mot vänner. Du som inte spelar kan också följa med i kaoset som uppstår när mängder av Geeks samlas på samma plats. För vem vill inte se när de sista slåss om den åtråvärda kycklingmiddagen?!

Om du inte redan hittat till Geeks discord är det bara att trycka här för att ta dig dit.

wololooooooooooooooooooo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Känner mig utklippt Var ju jag som hosta första custom :(( Wuääää! Ser fram mot imorgon

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005

@MyScnd: Otur att det blev just det klippet bara, kul att intresset fanns sådär spontant.

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Baksidan av månen
Registrerad
Nov 2008

@Rönnlund:
puss min lag snurra...
Ni har sponsrade maskiner medans vi bränner kol...

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Aug 2014

Fett! Ska försöka bmi sambofri i tid... Fast trillar nog in närmre 20:00.

Intel i7 7700K @4,8Ghz, Asus Strix Z270H, Corsair H115i, G-Skill DDR4 2x8gb @3200mhz, Colorful GTX 1070ti U-TOP 8gb, Samsung 960 EVO 500gb M2, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair RM750x, Coolermaster HAF XP EVO med 1x ML120 Pro och 2x ML140 Pro, AOC 144hz G-sync G2460PG
-----------------------------------------------
Intel i5 6600k, MSI Z270-Pro, Coolermaster GTS V8, Crucial 2133mhz DDR4 8gb, XFX RX 580 8gb, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair CX750W, Corsair Air 540, Dell IPS 60hz 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Jag har funderat på att köpa PubG ett tag nu, kanske hade vart perfekt tillfälle att börja idag ?
Eller blir de svårt för en aldrig-spelat-förr person?

Hur länge tror ni att vi håller på? Jag kanske inte kan komma direkt vid 19...

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av andreas_dock:

Jag har funderat på att köpa PubG ett tag nu, kanske hade vart perfekt tillfälle att börja idag ?

Detta är ett helt perfekt tillfälle måste jag säga. Då du kan få pröva på i goa människors sällskap.

Vi kör så länge vi orkar, vilket i alla fall innebär över 2 timmar men kan sträcka sig ända tills vi däckar av trötthet eller annat

Skickades från m.sweclockers.com

wololooooooooooooooooooo

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Lengab:

@Rönnlund:
puss min lag snurra...
Ni har sponsrade maskiner medans vi bränner kol...

Haha, pöss pöss.

Jadu, jag vet ju inte vad du sitter på men nog har jag allt varit tvungen att svettas och kämpa för att få den dator jag har. Inget sponsrat så långt jag kan se

wololooooooooooooooooooo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm, Täby.
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av andreas_dock:

Det är en rätt hög svårighetsgrad om du inte kört liknande spel tidigare, särskilt vapenmekaniken som är rätt realistisk.
Tar ett tag att lära sig hur vapnen beter sig och vilka tillbehör man ska sätta på, sen är det bra om man kan kartorna hyfsat också för positionering och var man hittar bra loot.

Men det är ett mkt trevligt community som alldeles säkert hjälper till med tips och trix och som alltid välkommnar nya spelare.
Just dessa custom games är rätt chill och inte särskilt tävlingsinriktat, ett perfekt läge att hoppa in skulle jag säga.

Ett tips är att köra lite på den nya träningsbanan om du skaffar spelet, innan du hoppar in på riktigt.
Där kan du i lugn och ro ställa in grafiken, ljudet, muskänslighet, binda tangenterna etc..
Man prova alla vapen och tillbehör som du sätter på vapnen, granater, heals, hur man lootar, alla fordon finns, ja du kan till och med träna på fallskärmshoppning.

Tips på bra nybörjarvapen är UMP-9 som full auto vapen (lätt att hitta), med grepp och kompensator så är den jättelätt att kontrollera rekylen på (när man sprayar).
Sen kör du t.ex en AR på single fire (t.ex SCAR eller M4) eller en DMR (rekommenderar Mini 14) som långdistansvapen med ett bra sikte på.

Skaffar du inte spelet kan du alltid kolla in streamen och se vad du tycker om communityt och spelet.

• Meshify Mini C • Corsair RM750x • STRIX 1080 Ti • Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC) • i7-8700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill Ripjaws 3200MHz CL14 2x16GB • Samsung 850 EVO 500GB • Intel 730 480GB • Creative Sound BlasterX AE-5 • Win 10 home • AOC Agon AG271QG@165hz 1440p G-sync • Samsung UE48HU7505 4K • Samsung HW-H750 • Sony MDR XB950BT AntLion ModMic V4 • Logitech G502 • Corsair Gaming K70 LUX RGB MX Red •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Rönnlund:

Detta är ett helt perfekt tillfälle måste jag säga. Då du kan få pröva på i goa människors sällskap.

Vi kör så länge vi orkar, vilket i alla fall innebär över 2 timmar men kan sträcka sig ända tills vi däckar av trötthet eller annat

Skrivet av D-ryd:

Det är en rätt hög svårighetsgrad om du inte kört liknande spel tidigare, särskilt vapenmekaniken som är rätt realistisk.
Tar ett tag att lära sig hur vapnen beter sig och vilka tillbehör man ska sätta på, sen är det bra om man kan kartorna hyfsat också för positionering och var man hittar bra loot.

Men det är ett mkt trevligt community som alldeles säkert hjälper till med tips och trix och som alltid välkommnar nya spelare.
Just dessa custom games är rätt chill och inte särskilt tävlingsinriktat, ett perfekt läge att hoppa in skulle jag säga.

Ett tips är att köra lite på den nya träningsbanan om du skaffar spelet, innan du hoppar in på riktigt.
Där kan du i lugn och ro ställa in grafiken, ljudet, muskänslighet, binda tangenterna etc..
Man prova alla vapen och tillbehör som du sätter på vapnen, granater, heals, hur man lootar, alla fordon finns, ja du kan till och med träna på fallskärmshoppning.

Tips på bra nybörjarvapen är UMP-9 som full auto vapen (lätt att hitta), med grepp och kompensator så är den jättelätt att kontrollera rekylen på (när man sprayar).
Sen kör du t.ex en AR på single fire (t.ex SCAR eller M4) eller en DMR (rekommenderar Mini 14) som långdistansvapen med ett bra sikte på.

Skaffar du inte spelet kan du alltid kolla in streamen och se vad du tycker om communityt och spelet.

Då köper jag och installerar spelet nu så hörs vi sedan i Discord! 😄👍🏼

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Aug 2014

@andreas_dock: Gött! Vi ses kanske sen då! (Ja, discordfolket i geeks är sjukt najs. Om än något rå humor ibland. 😂)

Intel i7 7700K @4,8Ghz, Asus Strix Z270H, Corsair H115i, G-Skill DDR4 2x8gb @3200mhz, Colorful GTX 1070ti U-TOP 8gb, Samsung 960 EVO 500gb M2, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair RM750x, Coolermaster HAF XP EVO med 1x ML120 Pro och 2x ML140 Pro, AOC 144hz G-sync G2460PG
-----------------------------------------------
Intel i5 6600k, MSI Z270-Pro, Coolermaster GTS V8, Crucial 2133mhz DDR4 8gb, XFX RX 580 8gb, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair CX750W, Corsair Air 540, Dell IPS 60hz 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Rönnlund:

Självklart streamar vi - börjar lördag 6/10 19:00!

PUBG Custom tillåter att konfigurera en tillfällig server, kvällens inställningar är vald av spelarna själva. Föreslå gärna varianter inför kommande kvällar i tråden! Kom in och panga lördag 6/10 19:00.

Geeks Discord har en superaktiv PUBG-del med 30-40 personer inne varje kväll, egna kanaler och det är enkelt att hitta spelare.

https://cdn.discordapp.com/attachments/346632197232394242/495719149096534056/unknown.png

Detta är bara första officiella Geeks Customkvällen i PUBG, där vänner ställs mot vänner. Du som inte spelar kan också följa med i kaoset som uppstår när mängder av Geeks samlas på samma plats. För vem vill inte se när de sista slåss om den åtråvärda kycklingmiddagen?!

Om du inte redan hittat till Geeks discord är det bara att trycka här för att ta dig dit.

Vad heter servern?
Vi är ett gäng på lan som vill joina

| Intel i7 7700K | ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti |
| 16GB Ram | 250gb 960 EVO & 500gb 850 Evo |
| Acer Predator 34" 21:9 100hz G-Sync 3440x1440 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pungpinan
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av MyScnd:

Känner mig utklippt Var ju jag som hosta första custom :(( Wuääää! Ser fram mot imorgon

Du får inte hosta mer

//Tjocksnorris

- 8600K@Turbo - 2x8gb DDR4@3000mhz - 1060GTX 6gb@+150mz gpu/+700mhz mem med Accelero Twin Turbo II - Jonsbo U3 - AOC Agon AG271QG -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av fesen:

Du får inte hosta mer

//Tjocksnorris

kram!

/ooReimanoo

core i7-4770k@4.4 med fd celsius s24 aio | asus z87-a| 2x8 crucial vlp 1600mhz | msi gtx 980ti | crucial mx300 525gb | aoc g2460pg gsync | xfx pro 850w | fractal design r6