PUBG-Customkväll med Geeks!

Permalänk
SpelClockers

PUBG-Customkväll med Geeks!

http://twitch.tv/geekslive/

Självklart streamar vi - börjar lördag 6/10 19:00!

PUBG Custom tillåter att konfigurera en tillfällig server, kvällens inställningar är vald av spelarna själva. Föreslå gärna varianter inför kommande kvällar i tråden! Kom in och panga lördag 6/10 19:00.

Geeks Discord har en superaktiv PUBG-del med 30-40 personer inne varje kväll, egna kanaler och det är enkelt att hitta spelare.

Detta är bara första officiella Geeks Customkvällen i PUBG, där vänner ställs mot vänner. Du som inte spelar kan också följa med i kaoset som uppstår när mängder av Geeks samlas på samma plats. För vem vill inte se när de sista slåss om den åtråvärda kycklingmiddagen?!

Om du inte redan hittat till Geeks discord är det bara att trycka här för att ta dig dit.

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
Sjusovarn

Känner mig utklippt Var ju jag som hosta första custom :(( Wuääää! Ser fram mot imorgon

Permalänk
Moderator
Moderator

@MyScnd: Otur att det blev just det klippet bara, kul att intresset fanns sådär spontant.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@Rönnlund:
puss min lag snurra...
Ni har sponsrade maskiner medans vi bränner kol...

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Fett! Ska försöka bmi sambofri i tid... Fast trillar nog in närmre 20:00.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har funderat på att köpa PubG ett tag nu, kanske hade vart perfekt tillfälle att börja idag ?
Eller blir de svårt för en aldrig-spelat-förr person?

Hur länge tror ni att vi håller på? Jag kanske inte kan komma direkt vid 19...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av andreas_dock:

Jag har funderat på att köpa PubG ett tag nu, kanske hade vart perfekt tillfälle att börja idag ?
Eller blir de svårt för en aldrig-spelat-förr person?

Hur länge tror ni att vi håller på? Jag kanske inte kan komma direkt vid 19...

Detta är ett helt perfekt tillfälle måste jag säga. Då du kan få pröva på i goa människors sällskap.

Vi kör så länge vi orkar, vilket i alla fall innebär över 2 timmar men kan sträcka sig ända tills vi däckar av trötthet eller annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Lengab:

@Rönnlund:
puss min lag snurra...
Ni har sponsrade maskiner medans vi bränner kol...

Haha, pöss pöss.

Jadu, jag vet ju inte vad du sitter på men nog har jag allt varit tvungen att svettas och kämpa för att få den dator jag har. Inget sponsrat så långt jag kan se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har funderat på att köpa PubG ett tag nu, kanske hade vart perfekt tillfälle att börja idag ?
Eller blir de svårt för en aldrig-spelat-förr person?

Hur länge tror ni att vi håller på? Jag kanske inte kan komma direkt vid 19...

Det är en rätt hög svårighetsgrad om du inte kört liknande spel tidigare, särskilt vapenmekaniken som är rätt realistisk.
Tar ett tag att lära sig hur vapnen beter sig och vilka tillbehör man ska sätta på, sen är det bra om man kan kartorna hyfsat också för positionering och var man hittar bra loot.

Men det är ett mkt trevligt community som alldeles säkert hjälper till med tips och trix och som alltid välkommnar nya spelare.
Just dessa custom games är rätt chill och inte särskilt tävlingsinriktat, ett perfekt läge att hoppa in skulle jag säga.

Ett tips är att köra lite på den nya träningsbanan om du skaffar spelet, innan du hoppar in på riktigt.
Där kan du i lugn och ro ställa in grafiken, ljudet, muskänslighet, binda tangenterna etc..
Man prova alla vapen och tillbehör som du sätter på vapnen, granater, heals, hur man lootar, alla fordon finns, ja du kan till och med träna på fallskärmshoppning.

Tips på bra nybörjarvapen är UMP-9 som full auto vapen (lätt att hitta), med grepp och kompensator så är den jättelätt att kontrollera rekylen på (när man sprayar).
Sen kör du t.ex en AR på single fire (t.ex SCAR eller M4) eller en DMR (rekommenderar Mini 14) som långdistansvapen med ett bra sikte på.

Skaffar du inte spelet kan du alltid kolla in streamen och se vad du tycker om communityt och spelet.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rönnlund:

Detta är ett helt perfekt tillfälle måste jag säga. Då du kan få pröva på i goa människors sällskap.

Vi kör så länge vi orkar, vilket i alla fall innebär över 2 timmar men kan sträcka sig ända tills vi däckar av trötthet eller annat

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av D-ryd:

Det är en rätt hög svårighetsgrad om du inte kört liknande spel tidigare, särskilt vapenmekaniken som är rätt realistisk.
Tar ett tag att lära sig hur vapnen beter sig och vilka tillbehör man ska sätta på, sen är det bra om man kan kartorna hyfsat också för positionering och var man hittar bra loot.

Men det är ett mkt trevligt community som alldeles säkert hjälper till med tips och trix och som alltid välkommnar nya spelare.
Just dessa custom games är rätt chill och inte särskilt tävlingsinriktat, ett perfekt läge att hoppa in skulle jag säga.

Ett tips är att köra lite på den nya träningsbanan om du skaffar spelet, innan du hoppar in på riktigt.
Där kan du i lugn och ro ställa in grafiken, ljudet, muskänslighet, binda tangenterna etc..
Man prova alla vapen och tillbehör som du sätter på vapnen, granater, heals, hur man lootar, alla fordon finns, ja du kan till och med träna på fallskärmshoppning.

Tips på bra nybörjarvapen är UMP-9 som full auto vapen (lätt att hitta), med grepp och kompensator så är den jättelätt att kontrollera rekylen på (när man sprayar).
Sen kör du t.ex en AR på single fire (t.ex SCAR eller M4) eller en DMR (rekommenderar Mini 14) som långdistansvapen med ett bra sikte på.

Skaffar du inte spelet kan du alltid kolla in streamen och se vad du tycker om communityt och spelet.

Då köper jag och installerar spelet nu så hörs vi sedan i Discord! 😄👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Gött! Vi ses kanske sen då! (Ja, discordfolket i geeks är sjukt najs. Om än något rå humor ibland. 😂)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rönnlund:

Självklart streamar vi - börjar lördag 6/10 19:00!

PUBG Custom tillåter att konfigurera en tillfällig server, kvällens inställningar är vald av spelarna själva. Föreslå gärna varianter inför kommande kvällar i tråden! Kom in och panga lördag 6/10 19:00.

Geeks Discord har en superaktiv PUBG-del med 30-40 personer inne varje kväll, egna kanaler och det är enkelt att hitta spelare.

https://cdn.discordapp.com/attachments/346632197232394242/495719149096534056/unknown.png

Detta är bara första officiella Geeks Customkvällen i PUBG, där vänner ställs mot vänner. Du som inte spelar kan också följa med i kaoset som uppstår när mängder av Geeks samlas på samma plats. För vem vill inte se när de sista slåss om den åtråvärda kycklingmiddagen?!

Om du inte redan hittat till Geeks discord är det bara att trycka här för att ta dig dit.

Vad heter servern?
Vi är ett gäng på lan som vill joina

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Känner mig utklippt Var ju jag som hosta första custom :(( Wuääää! Ser fram mot imorgon

Du får inte hosta mer

//Tjocksnorris

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Du får inte hosta mer

//Tjocksnorris

kram!

/ooReimanoo

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Misecondo hostar nu på fredag, wee!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5900x | MSI Radeon RX 6800 XT | ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax | G.Skill Ripjaws V Black DDR4 4266MHz 2x16GB | EK-AIO 240 D-RGB | FormD T1 | Corsair SF750 |

| Alienware AW2518HF & LG Ultragear 32GP850 | Logitech G915 TKL - | Logitech G Pro Superlight | Schiit Fulla 2 | Sennheiser HD58x Jubilee & Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm |