Blizzards medgrundare Michael Morhaime avgår som VD

Permalänk
Melding Plague

Blizzards medgrundare Michael Morhaime avgår som VD

Efter elva år avgår nu en av Blizzards medgrundare Michael Morhaime som VD för spelutvecklaren. Han kommer dock stanna kvar på företaget i form av rådgivare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer sakna honom som VD

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tack för Warcraft 3

Permalänk
Medlem

Vet inte ens vem han är

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Oj, det känns lite oväntat.

Permalänk
Medlem

Ganska vanligt att grundare av bolag tröttnar på VD posten, särsklit om de från början varit delaktiga i själva skapandet. Att sitta i styrelsemöten dagarna i ända är rätt så långt ifrån det de en gång i tiden brann för. Ofta skapar man en ny tjänst som R&D eller rådgivare, där den gamle VDn (som ofta också är ägare) kan husera fritt, komma på ideer, supporta andra osv. Nu är det kanske mindre vanligt att detta sker i stora internationella bolag, men det förekommer nog. Jag tror att det är ett bra beslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vet inte ens vem han är

Har du sett en enda öppning av Blizzcon så har du sett honom

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Inaktiv

Blizzard är en dimma av sitt forna jag. De har inte gjort ett endaste bra spel sedan Warcraft 3. WoW räknas inte.

Permalänk
Medlem

@anon114264: Har dom någonsin gjort ett dåligt spel?
För mig är det den enda tillverkaren av spel jag köper utan att kolla reviews och liknande för jag vet att det alltid är bra.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig?, Blizzard är nästan lika orelevanta som Valve när det kommer till att göra spel.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

@Klappis: Har dom någonsin gjort ett dåligt spel?
För mig är det den enda tillverkaren av spel jag köper utan att kolla reviews och liknande för jag vet att det alltid är bra.

Diablo 3 var katastrofalt vid lansering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Blizzard är en dimma av sitt forna jag. De har inte gjort ett endaste bra spel sedan Warcraft 3. WoW räknas inte.

De har väl aldrig gjort ett dåligt spel?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

"You think you do, but you dont"
Nu ryker Classic hehe

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Sista bra spelet från blizzard enligt min mening är Diablo 2 lod

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

läste att han är god för 1,8billion dollars

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

De har väl aldrig gjort ett dåligt spel?

Diablo 3 är vad jag inte skulle kalla bra. Grafiken och spelet är ett skämt! Inget slår Diablo 1!

Warcraft 1,2,3, Starcraft 1 och Rock 'n Roll racing är andra bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Diablo 3 är vad jag inte skulle kalla bra. Grafiken och spelet är ett skämt! Inget slår Diablo 1!

Warcraft 1,2,3, Starcraft 1 och Rock 'n Roll racing är andra bra spel.

Finns ju dock inget annat hack/slash-spel som har combat som flyter lika bra som D3. Ljusår bättre än PoE som känns stelt i jämförelse.

Att spelet däremot dör ett par veckor in i en säsong när man har gear med bra rolls och levelade gems, är ju en annan sak.

Permalänk
Medlem

@anon114264: Håller med! Det var väl ingen som gillade D3 när det begav sig? En katastrofalt dålig lansering, inte nog med att det kändes som tidig beta, det hade även förlorat all charm från D2.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Diablo 3 är vad jag inte skulle kalla bra. Grafiken och spelet är ett skämt! Inget slår Diablo 1!

Warcraft 1,2,3, Starcraft 1 och Rock 'n Roll racing är andra bra spel.

Tyckte D3 vanilla var ett bra spel, RMAH passade verkligen inte in i spelet men annars var det kul att farma gear och försöka bli starkare för att klara inferno, skulle varit lite mer procedural generated rifts så hade det inte blivit så enformigt på den nivån som det var. D3 Exp1 är verkligen casual, känns som ett vanligt campaign spel.

Men det är ju en tolkningsfråga om man gillade D3 eller inte.

Skrivet av Vodka:

Finns ju dock inget annat hack/slash-spel som har combat som flyter lika bra som D3. Ljusår bättre än PoE som känns stelt i jämförelse.

Att spelet däremot dör ett par veckor in i en säsong när man har gear med bra rolls och levelade gems, är ju en annan sak.

Kombinera D3s combat och grafik med PoE gameplay och rpg så har vi ett oslagbart spel! Hoppas de gör rätt med Diablo 4 eller vad det nu är för Diablo projekt som de håller på med och kanske får en hint av om 4 veckor.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

Michael Morhaime en legend

Skrivet av Nyhet:

Efter elva år avgår nu en av Blizzards medgrundare Michael Morhaime som VD för spelutvecklaren. Han kommer dock stanna kvar på företaget i form av rådgivare.

Läs hela artikeln här

Skönt att han är kvar i bolaget iaf Kanske vill fokusera mer på det han brinner för.

Permalänk
Medlem

han lämnar innan blizzcon för att han inte vill ta skiten för att det inte blir någon D4 utan Diablo remake av något slag säkert

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kokefa:

Tyckte D3 vanilla var ett bra spel, RMAH passade verkligen inte in i spelet men annars var det kul att farma gear och försöka bli starkare för att klara inferno, skulle varit lite mer procedural generated rifts så hade det inte blivit så enformigt på den nivån som det var. D3 Exp1 är verkligen casual, känns som ett vanligt campaign spel.

Men det är ju en tolkningsfråga om man gillade D3 eller inte.

Kombinera D3s combat och grafik med PoE gameplay och rpg så har vi ett oslagbart spel! Hoppas de gör rätt med Diablo 4 eller vad det nu är för Diablo projekt som de håller på med och kanske får en hint av om 4 veckor.

Det märks att alla som hyllar D3 verkligen inte kört Diablo 1 eller ens var födda när D1 släpptes. Ni verkar inte förstå vad är det som gjorde Diablo så bra från början.

3:an saknar helt känslan från 1:an. D1 kändes mörkt, dystert och känslan när man hacka monster och speciellt bossarna var få och unika där Butcher är den boss som gjorde mest intryck på alla. I trean är bossarna uppe i ett hundratal, skyskrapshöga och gjorda till groteska nidbilder av alla bossar i de tidigare spelen.

Diablo 3 är ett skämt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

Kombinera D3s combat och grafik med PoE gameplay och rpg så har vi ett oslagbart spel! Hoppas de gör rätt med Diablo 4 eller vad det nu är för Diablo projekt som de håller på med och kanske får en hint av om 4 veckor.

Har du kört PoE? Grafiken går inte ens att jämföra. Upplösning på texturer och modeller är flertalet gånger bättre i PoE och utöver det fick PoE just en overhaul utav lighting/shadows.

Personligen struntar jag fullständigt i grafik och kör med allt sånt krims krams avstängt. Sen förstår jag inte Vodka's kommentar på combaten, i det att en skulle flyta på bra och den andra dåligt. Helt klart olika känslor men jag skulle inte beskriva någon utav dom som objektivt sämre än den andra.

Permalänk
Medlem

@rabiat:

Jag har kört ett antal hundra timmar i PoE, men grafik är en tolkningsfråga vad för grafik man gillar, jag gillar det mer cartoonish som diablo 3 är jämfört med PoE, men jag älskar gameplayen och rpgn bra mycket än vad jag gör i D3, och vissa gillar det mer realistiskt i grafiken.

Men samma här så spelar inte grafiken så stor roll om jag gillar spelet eller inte, finns ett få tal fall men cartoonish grafik tilltalar mig mer än realistiskt.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det märks att alla som hyllar D3 verkligen inte kört Diablo 1 eller ens var födda när D1 släpptes. Ni verkar inte förstå vad är det som gjorde Diablo så bra från början.

3:an saknar helt känslan från 1:an. D1 kändes mörkt, dystert och känslan när man hacka monster och speciellt bossarna var få och unika där Butcher är den boss som gjorde mest intryck på alla. I trean är bossarna uppe i ett hundratal, skyskrapshöga och gjorda till groteska nidbilder av alla bossar i de tidigare spelen.

Diablo 3 är ett skämt!

Har spelat alla Diablo även expansionen som inte är officiell till 1'an.
3'an är ett bra spel men inte riktigt samma som Diablo och Diablo 2 men Diablo 2 är inte riktigt som Diablo heller men närmare än vad 3'an är.
Tror inte 3'an hade funkat lika bra om man gjort den exakt likadan som 2'an för det hade bara varit en upprepning.
Det jag saknar i 3'an som fanns i 2'an är att man kunde vara 8 spelare samt Runewords för att göra saker.
Nu är det mer att levla massa gems till höga nivåer för att köra så höga Greater rift som möjligt.

Nu har blizzard gjort en andra massa bra spel med som Lost vikings och rock n roll racing.
Men det är väl Diablo och World Of Warcraft som är mest kända för(även Overwatch för en nyare publik)

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PierreB:

@Klappis: Har dom någonsin gjort ett dåligt spel?
För mig är det den enda tillverkaren av spel jag köper utan att kolla reviews och liknande för jag vet att det alltid är bra.

Kanske bara dåliga betalmodeller då?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det märks att alla som hyllar D3 verkligen inte kört Diablo 1 eller ens var födda när D1 släpptes. Ni verkar inte förstå vad är det som gjorde Diablo så bra från början.

3:an saknar helt känslan från 1:an. D1 kändes mörkt, dystert och känslan när man hacka monster och speciellt bossarna var få och unika där Butcher är den boss som gjorde mest intryck på alla. I trean är bossarna uppe i ett hundratal, skyskrapshöga och gjorda till groteska nidbilder av alla bossar i de tidigare spelen.

Diablo 3 är ett skämt!

Jag körde D1 och D2 när det begav sig och jag gillar D3. Visst det är ingen D2 men spelet i sig är inte så katastrofalt dåligt egentligen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Jag körde D1 och D2 när det begav sig och jag gillar D3. Visst det är ingen D2 men spelet i sig är inte så katastrofalt dåligt egentligen.

Jag har också spelat D1 och D2 när det begav sig och gillar även jag D3. Förstår verkligen inte allt hat mot D3, visst det hade en dålig start med RMAH men jag har spelat det mycket och har fina minnen från det. Det är som sagt ingen kopia av D2 men det betyder inte att det är dåligt. Nu är ju tyvärr spelet ganska dött, får hoppas på D4 snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Jag har också spelat D1 och D2 när det begav sig och gillar även jag D3. Förstår verkligen inte allt hat mot D3, visst det hade en dålig start med RMAH men jag har spelat det mycket och har fina minnen från det. Det är som sagt ingen kopia av D2 men det betyder inte att det är dåligt. Nu är ju tyvärr spelet ganska dött, får hoppas på D4 snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Har nog och göra med att folk ville ha ett D2 men fick ett helt nytt spel och folk gillar tydligen inte förändring.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det märks att alla som hyllar D3 verkligen inte kört Diablo 1 eller ens var födda när D1 släpptes. Ni verkar inte förstå vad är det som gjorde Diablo så bra från början.

3:an saknar helt känslan från 1:an. D1 kändes mörkt, dystert och känslan när man hacka monster och speciellt bossarna var få och unika där Butcher är den boss som gjorde mest intryck på alla. I trean är bossarna uppe i ett hundratal, skyskrapshöga och gjorda till groteska nidbilder av alla bossar i de tidigare spelen.

Diablo 3 är ett skämt!

Du har 100% fel. Jag vet precis vad du är på spåret. Problemet är att du utgår ifrån dig själv som "år noll".

Jag själv sprang för mitt glatta liv första gången jag mötte Butcher. Jag själv älskade den känslan och musiken i D1.
Problemet är du gör samma miss som USA gör när det gäller stål försäljningen på 70-talet. Problemet är inte stålet, problemet är läget i världen. Du skulle inte gilla D1 om det släpptes idag, så enkelt är det. Enklast att jämföra är boss dynamikerna i WoW.
Det som krävdes av 40 personer i WoW Vanilla för att döda en boss, den taktiken fixar 3 spelare i ett quest idag.
Idag har folk 144hz skärmar och 4k, idag är folk mera befattade med mera avancerade och utmanande spel. Det man redan
kan, det tröttnar man på. Det du har upplevt i D1 var i förhållande till vad andra spel erbjöd. Den känslan kommer du alltid ha och ingen kan ta den ifrån dig.

Blizzard har visst då gjort bra spel efter WC3. T.ex. D3 och WoW som är några av världens bästa spel genom tiderna.
Däremot så går dom inte att jämföra mot D1 i det just DU upplevde den dagen du hitta Butcher och han ville ha ditt huve på ett fat.

Det enda vi kan göra, det är att sluta klaga på blizz och uppmuntra den att göra grafiska/multiplayer remake av dessa äldre mästerverk. D1 med 16-spelare och 4k grafik? Ja tack.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs