PEGI 12 FPS (First Person Shooter)?

Permalänk
Inaktiv

PEGI 12 FPS (First Person Shooter)?

Finns det något FPS-spel som har PEGI 12?
Min mamma tycker inte att jag ska spela något spel över den åldersgränsen.
Jag skulle vilja spela spel som t.ex Call of Duty: Black Ops III. Men hon går efter åldersgränsen: 18.
Något spel med "Gun Game" i om det ens finns så skulle det vara roligt.

! Har redan spel som: Fortnite, Star Wars Battlefront 2, Destiny 2, Overwatch & Tf2

Bara något FPS spel som har PEGI 12.

Permalänk
Medlem

Det enda jag vet är Fortnite

Permalänk
Inaktiv

@evirob: Har redan det :/

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s377451833
Där finns en lista på FPS och 12 år.

Skulle nog säga att Overwatch är närmast det du söker.

Permalänk
Medlem

Overwatch är PEGI 12

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Inaktiv

@Bmannu: Glömde Overwatch... har det :/

Permalänk
Avstängd

Tekniskt sett är inte Fortnite FPS tho...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Vill ge rikligt med beröm till din mamma! Inte många som följer

Typ fortnite, overwatch

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Inaktiv

@Tickles: Tack! Men dock så har jag båda.

Permalänk
Avstängd

Tror tyvärr att majoriteten av spelen ligger på 18. Counter-strike source tror jag är 16, och jag vet inte riktigt hur många som spelar det längre då Counter-strike go finns. Det alternativ som jag tror du har är att köpa Garrys Mod och sedan ladda ner ett gun game mode från steam workshop, men jag vet inte hur många som faktiskt spelar dom.

Permalänk
Inaktiv

En annan sak är att kanske utbilda mamsen att det saknas stöd för att påstå att våldsamma spel skapar våldsamma barn m.m. Det är bara floskler och käbbel och media propaganda.

En källa av hur många som helst:

https://www.york.ac.uk/news-and-events/news/2018/research/no-...

Permalänk
Inaktiv

@anon131444: Kommer tyvärr nog inte att funka

Permalänk
Medlem

Shotgun Farmers har ingen officiell rating vad jag vet, men intressant spelstil och ganska orealistiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@backlulund: Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Spelar folk fortfarande Team Fortress 2 I så fall är det ganska roligt.

Skrivet av Tickles:

Vill ge rikligt med beröm till din mamma! Inte många som följer

Typ fortnite, overwatch

Jag hade själv en sådan förälder. Huruvida det påverkat mig eller inte i det långa loppet låter jag vara osagt men det var inte kul med sådana restriktioner som tonåring

Personligen tror jag man inte blint ska gå efter åldergränser, om nu ens barn är någorlunda normalt funtat. Att jag som sexåring inte fick spela Resident Evil kan man förstå men att samtidigt neka en tonåring CS:GO är lite väl att ta i.

Sen var det inte svårt för mig att spela/se allting i smyg, vilket förstås gjorde det extra spännande eftersom det var förbjudet. Av allting jag spelat/sett så är det dock bara "Resident Evil" och "Jag vet vad du gjorde förra sommaren" som gav en del sömnlösa nätter. Har fortfarande svårt att sitta med fötterna på golvet när jag ser en skräckfilm, tänk om kapten krok ligger därunder redo att fånga mig...

Skrivet av anon131444:

En annan sak är att kanske utbilda mamsen att det saknas stöd för att påstå att våldsamma spel skapar våldsamma barn m.m. Det är bara floskler och käbbel och media propaganda.

En källa av hur många som helst:

https://www.york.ac.uk/news-and-events/news/2018/research/no-...

Jag tror inte heller att det, för en normal person, har någon nämnvärd påverkan men eftersom du ändå sagt A så kan jag säga B; det finns en hel del studier som visar på det motsatta.

Enligt mig finns det dock andra aspekter som är av större intresse än huruvida man blir våldsam eller inte. T.ex. kan för mycket spelande leda till:
Beroende,, sämre skolresultat, mindre umgänge med kompisar, sömnlösa nätter o.s.v.

Permalänk
Inaktiv

@Trunk: Tack för meddelandet. Jag fyller snart 12år. Jag vill jätte gärna spela CS:GO men hon kommer inte säga ja. Hon vill inte ens diskutera det. Hon går bara direkt för PEGI

Permalänk
Medlem

@Cuna: Så sant som det var sagt!

Permalänk
Medlem

Skulle inte påstå att PEGI 12 är något vettigt för att varken visa våld eller nakna kroppsdelar i sammanhanget. En klassiker är att vissa bara kollar på början på ett spel eller en film. Samt att samvetet per recensenter diffar ganska mycket.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

@anon297035: Kom att tänka på Orcs Must Die! som jag testade för några veckor sedan (demo-varianten). Kollade precis upp det och det är faktiskt PEGI 12 på det. Orcs Must Die! är rätt stressigt ibland, så om du känner på dej att du bara kommer att sitta och svära så kanske du ska hoppa över det

Permalänk
Medlem

Oh the humanity!

Tror nog detta skulle funka!
https://store.steampowered.com/app/371180/Super_3D_Noahs_Ark/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB