*Utbudskoll* Billig dator för bildredigering i LR/PS

Permalänk
Medlem

*Utbudskoll* Billig dator för bildredigering i LR/PS

Som rubriken säger så söker jag en billig dator för videoredigering i Photoshop och Lightroom åt en bekant.
Tyvärr är pengar en faktor varför jag behöver se vad som finns tillgängligt för en så nätt summa...

Maxpriset avser komplett dator inkl. Ev. Frakt. Ingen kringutrustning är av intresse.

Finns även intresse av kit innehållande mobo, ram, CPU, gpu och SSD men ex. Psu och chassi.

Vid behov av frakt (+7mil från JKPG) ses gärna pris ex. Chassi.

//Henrik

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har ett AMD Radeon 6970 2GB Referens samt ett Corsair Carbide Air 240 svart chassi. Chassit är ca 1.5år gammalt, inga större märken eller dyl. på det. Något av intresse? Finns i Vaggeryd, ca 3-4 mil från Jönköping

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk

Datorn finns i skåne, Sitter en Intel X5660 6C12T(rullar just nu 4.25Ghz på alla kärnor, klarar 250Mhz till men då hade bättre fläktar behövts) på ett Asus P6T WS Pro, 12GB ram(stöd för 48GB) samt ett R9 290 Tri-X, 500W modulärt agg från bequiet

Sitter i ett Phanteks Evolv Antracit grå tror jag det är.

Cpun är vattenkyld av nån 280mm radiator och två bequiet 140mm fläktar

En SSD på 240GB samt två 150GB Sas 15K RPM i raid 0 för grejer som inte behöver ligga på ssd.

Något av intresse?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Tack för svar till er alla. Noterat vad ni har. Ligger lågt ett litet tag för att se vad mer som kan tänkas komma fram. Återkommer om ett par dagar med besked. Ni får gärna PM'a vad ni anser vara "lagom" pris för det ni erbjuder så blir det lättare att ta ställning till huruvida det är intressant eller inte.
Mvh// Henrik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB