Chassi och komponenter till MSI GTX 1080ti

Permalänk
Medlem

Chassi och komponenter till MSI GTX 1080ti

Hej!
Har precis klickat hem ett MSI GTX 1080ti gaming x från inets fyndhörna. Om jag har fattat rätt är detta ett ganska stort kort(?). Jag undrar därför om det är några problem att få in kortet i det chassi jag kollat på (Fractal design define c window), eller om det finns bättre allternativ till chassi. Jag har aldrig byggt förut men tycker om det jag sett och läst om define c serien.
Jag är även fundersam på hur det funkar när man köper windows på dvd, får man en kod ändå eller måste man ha en cd-läsare för att kunna installera Windows?

Länkar det bygge jag tänkt mig (minus GPU) nedanför, räcker de 2 fläktarna som finns i chassit eller bör man ha en extra chassi-fläkt?

Bästa hälsningar

Permalänk
Medlem

Enligt Sweclockers är kortet 290mm medan chassit klarar 315mm med fläktar monterade i fronten så det lär inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Enligt Sweclockers är kortet 290mm medan chassit klarar 315mm med fläktar monterade i fronten så det lär inte vara några problem.

Mycket tacksam för svar. Har såklart kollat själv också och har inte upptäckt några problem, är bara så sjukt nojig att något inte ska fungera då min kunskap om komponenter är bristfällig. Därav frågorna som troligen kan uppfattas som väldigt simpla och enkla att ta reda på själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Lägg ca 300-400kr mer på nätaggregatet. Hade valt corsair RM eller seasonic.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

Lägg ca 300-400kr mer på nätaggregatet. Hade valt corsair RM eller seasonic.

Seasonic focus + 650W gold eller Corsair RM750X V2 750W, några idéer kring dessa? Eller ytterligare någon annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spl3jk:

Seasonic focus + 650W gold eller Corsair RM750X V2 750W, några idéer kring dessa? Eller ytterligare någon annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Seasonic gold har jag och är mycket nöjd! Vet inte om Corsair är sämre men inte bättre varje fall imo

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Blev ett Seasonic focus+ 750W gold, tack för alla synpunkter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Igår fick jag hem nästan samma grejer som du har specat fast med 2700x. Jag blev rekommenderad att sätta två 140 fläktar fram och en 120 bak och det verkar bli riktigt bra. Köpte Seasonic 650W och det är klockrent i ett Define C chassi.