Sony Xperia X F5121 - sprucken skärm

Permalänk
Hedersmedlem

Sony Xperia X F5121 - sprucken skärm

Skärmen sprack efter att ha landat med maximal otur på något vasst på gatan. Utöver detta fungerar mobilen precis som den ska och jag har varit väldigt nöjd med den. Jag fick tag i en ersättare till väldigt bra pris men annars hade jag varit sugen på att byta skärmen själv och behålla mobilen. Kanske vill någon annan ta över projektet, det skulle vara väldigt synd om den behövde gå till återvinningen när den ändå fungerar precis som den ska fortfarande.

Utöver glaset finns efter fallet små märken i ramen runt glaset, se bilder.

Medföljer gör originalförpackning, original laddningsadapter och om så önskas plånboksfodralet jag har använt och ett oanvänt skärmskydd i plast. Laddkabeln gick sönder efter att mobilen drogs i golvet medan den laddade och har bytts ut mot ny 0,5m vit kabel. Mobilen köptes januari 2017.

Mobilspecs finns här: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_x-7948.php#f5121
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3555407
Här finns en guide till skärmbyte: https://www.ifixit.com/Guide/Sony+Xperia+X+LCD+Screen+Replace...

Har inga problem att skicka. Köparen står i så fall för frakt och betalar i förskott; jag har flera tidigare referenser här på forumet. Ge bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vilken utav alla X -modellerna är det ?
Sökte på prisjakt och kom ju fram en uppsjö...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

@andreas_dock: Vanliga Xperia X, har specificerat länken ovan. Sony kallar modellen F5121.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Andreaz1:

@andreas_dock: Vanliga Xperia X, den jag länkade till ovan. Sony kallar modellen F5121.

Ah ok
De där F5121 hjälpte ju faktiskt lite

Börjar med 100kr + frakt

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Ah ok
De där F5121 hjälpte ju faktiskt lite

Börjar med 100kr + frakt

Noterat, jag låter det gå någon dag och kommer inga andra bud kontaktar jag dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

150kr + frakt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Ah ok
De där F5121 hjälpte ju faktiskt lite

Börjar med 100kr + frakt

Skrivet av ML50:

150kr + frakt.

Noterat. Observera att jag gör en liten ändring; istället för 2m-kabeln kommer det ingå en vit kabel jag tror är 0,5m som jag hade glömt att jag har köpt. 2m-kabeln har jag användning för och kommer därför att behålla. Säg till om det ändrar era bud, men blir de mycket lägre är jag nästan mer sugen på att behålla mobilen istället.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kabeln spelar mig ingen roll.

175 + frakt

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fungerar touchskärmen som den ska?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ML50:

Fungerar touchskärmen som den ska?

Ja, jag har använt mobilen precis som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

180kr + frakt.