Google Home och Home Mini till Sverige den 24 oktober – alla talar svenska, såklart

Permalänk
Relik 📜

Google Home och Home Mini till Sverige den 24 oktober – alla talar svenska, såklart

Officiellt! Google rullar ut Home och Home Mini i Sverige den 24 oktober. Sker i samarbete med Elgiganten, där enheterna kan bokas redan nu. Kommer också att lära sig svenska, precis som assistenten i telefonen.
http://www.mynewsdesk.com/se/elgiganten/pressreleases/hej-goo...

Hoppas det även innbeär möjlighet att välja svenska på min US-importerade enhet. Kan inte tänka mig annat, men å andra sidan.. dummare grejer har hänt. 😅

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Äntligen är det dags! Kanske Google till och med börjar sälja Pixel här i Sverige officiellt, hoppas kan man göra 🙄

Alltså, jag ser ingen anledning varför nuvarande (US versionen) inte borde få stöd för svenska när alla andra språk finns tillgängliga, men det är ju Google vi pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Maltafalas:

Äntligen är det dags! Kanske Google till och med börjar sälja Pixel här i Sverige officiellt, hoppas kan man göra 🙄

Alltså, jag ser ingen anledning varför nuvarande (US versionen) inte borde få stöd för svenska när alla andra språk finns tillgängliga, men det är ju Google vi pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, lite så. Something something region something fungerar inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltafalas:

Äntligen är det dags! Kanske Google till och med börjar sälja Pixel här i Sverige officiellt, hoppas kan man göra 🙄

Alltså, jag ser ingen anledning varför nuvarande (US versionen) inte borde få stöd för svenska när alla andra språk finns tillgängliga, men det är ju Google vi pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog inga som helst problem att slå om sina importerade. Jag har 1 USA-köpt och 2 Tyskland-köpta som allihopa är nöjda med att prata Engelsk/Tyska/Spanska om man slår om dem. Så när svenska väl dyker upp kommer de garanterat tala det med.

Permalänk
Medlem

hoppas att det inte blir som lanseringen för telefoner då alla tidningar sa att det var släppt och det tog 3 veckor för alla att få den

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

hoppas att det inte blir som lanseringen för telefoner då alla tidningar sa att det var släppt och det tog 3 veckor för alla att få den

Jag orkar inte heller med ytterligare tre veckors konstant gnäll på alla tänkbara forum.
Men med tanke på att högtalarna släpps, som svenska, så borde de ju.... kunna svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltafalas:

Äntligen är det dags! Kanske Google till och med börjar sälja Pixel här i Sverige officiellt, hoppas kan man göra 🙄

Alltså, jag ser ingen anledning varför nuvarande (US versionen) inte borde få stöd för svenska när alla andra språk finns tillgängliga, men det är ju Google vi pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Det hoppas jag också! Får se ikväll när Google officiellt presenterar sina nya produkter!

https://twitter.com/i/events/1046820267849179137

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Schysst! Köpte min Home från Kjell&C:O ett halvår sedan (Tyskimport?), men det här lär sänka priset rejält.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Schysst! Köpte min Home från Kjell&C:O ett halvår sedan (Tyskimport?), men det här lär sänka priset rejält.

Vet inte om det verkar sänka priset...Här är Elgigantens officiella priser: https://www.elgiganten.se/cms/google-home-google-home-mini/go...

Jämför det med nuvarande gråimporterade Google Home på Kjell/netonnet osv.. :/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer det vara en väldigt begränsad version i Sverige. Samma problem finns redan, där man idag måste köra US English istället för UK English om man vill ha alla features, Sverige lär ligga ännu längre bak än UK.

Permalänk
Avstängd

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Tycker folk verkligen dessa är bra och nödvändiga att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Tycker folk verkligen dessa är bra och nödvändiga att köpa?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Tycker folk verkligen dessa är bra och nödvändiga att köpa?

Har en Home i köket och ljudmässigt låter den bättre än okej för köket, och utseendemässigt så är den godkänd av frun. Orka bry sig om övervakningen, väljer att tro att den är obefintlig.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av gabriel15:

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Tycker folk verkligen dessa är bra och nödvändiga att köpa?

Tragiskt man gillar tekniska prylar?
Ah okej.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fick en home i present. Är egentligen inte intresserad av övervakningshögtalare, så den står mest avstängd.
Tyvärr har den väldigt dålig ljudkvalitet över blåtand, men får den streama själv via wifi låter det bättre.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Köpte en mini för en månad sen hos webhallen, jätteroligt att den kom i tysk låda och snackade tyska direkt ur boxen. Jag hade ingen aning om att den inte var lanserad i Sverige redan haha!

Tycker den är smidig att ha i köket.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Lego Master

Jag börjar bli gammal känner jag. Vad är USPen på en Home-högtalare? Att jag kan pausa musiken genom att skrika över mina Hardtrance-låtar? Jag förstår inte konceptet riktigt tror jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag börjar bli gammal känner jag. Vad är USPen på en Home-högtalare? Att jag kan pausa musiken genom att skrika över mina Hardtrance-låtar? Jag förstår inte konceptet riktigt tror jag.

Om du bara tänker använda den till musik så är det inte rätt produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Tycker folk verkligen dessa är bra och nödvändiga att köpa?

Givitvis spelar man upp musik genom Google home och sen till cromecast och så spelas musiken upp i hembio systemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag börjar bli gammal känner jag. Vad är USPen på en Home-högtalare? Att jag kan pausa musiken genom att skrika över mina Hardtrance-låtar? Jag förstår inte konceptet riktigt tror jag.

Vi använder den i köket, lite lätt musiklyssning när vi lagar mat, sätter timer på maten osv. inget speciellt, underlättar lite grann. Det är en liten högtalare i mini så för musik överlag är det fel produkt egentligen, men duger för oss, vi vill kunna prata med varandra när vi kockar också

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Max, var är du?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Max, var är du?

Exakt! Det är den den vi vill ha!

Permalänk
Avstängd

Kan dom inte lägga den hjul eller ben så att den kan följa efter dig?
Så kan dom rita öron och ögon på den?
Så kanske den kan vara mysig också? 🤖🐱‍👤🐱‍🏍🐈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag börjar bli gammal känner jag. Vad är USPen på en Home-högtalare? Att jag kan pausa musiken genom att skrika över mina Hardtrance-låtar? Jag förstår inte konceptet riktigt tror jag.

Vi har ett gäng. Använder dem som ett sätt att slippa ta upp mobilen för allting mest. Spelar så gott som aldrig musik på dem, men det är smidigt att kunna ropa på andra genom broadcasts, få reda på vädret medans man tar på sig kläder, sätta timers när man lagar mat eller konvertera mellan olika mått, slå igång vattenkokaren(eller kolla om vattnet fortfarande är varmt).

Den tillför ingenting annat än ett annat sätt att nå informationen och kontrollen man har i mobilen, men det är ett bra sätt att trigga IFTTT events. Dessutom så har den inte funnits i Sverige tidigare, så vissa saker har fungerat ganska dåligt, som att skicka meddelanden, få info om lokala saker(Den kan tex inte hantera butiksnamn eller ortsnamn särskillt väl på svengelska), styra svensk radio(de har en egen men ganska dålig app för GH), beställa taxi osv osv

Personligen, är det värt det för mig, bara för att kunna byta låt eller sätta timers med rösten, resten är bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ganska tragiskt om folk väljer att lyssna på musik genom en sådan övervakningsapparat...

Tycker folk verkligen dessa är bra och nödvändiga att köpa?

Med det tänket kan du lika gärna skrota all elektronik som du äger tack vare telemetri.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Har väntat på att få Google Home Max, får väl importera den nu istället.

Fan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag börjar bli gammal känner jag. Vad är USPen på en Home-högtalare? Att jag kan pausa musiken genom att skrika över mina Hardtrance-låtar? Jag förstår inte konceptet riktigt tror jag.

För mig: Tända, släcka och dimma alla lampor med rösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

Har väntat på att få Google Home Max, får väl importera den nu istället.

Fan...

Finns numera i Tyskland, bara att skicka den via någon förmedlingstjänst-
Kan rekommendera https://www.mailboxde.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Med det tänket kan du lika gärna skrota all elektronik som du äger tack vare telemetri.

Oj vad kränkta folk blev kränkta lätt idag är det undra om det har något med vädret att göra...
Bara för jag tycker det är dumt att köpa beats by dr.dre som låter skit betyder det inte att jag är emot all teknik eftersom det finns även bra ljud.

Jag försöker bara förstå vad som gör denna produkten så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan dom inte lägga den hjul eller ben så att den kan följa efter dig?
Så kan dom rita öron och ögon på den?
Så kanske den kan vara mysig också? 🤖🐱‍👤🐱‍🏍🐈

Du kan göra som vissa gjorde med mobiltelefoner förr i tiden. Köp en dyr läderpåse och lägg högtalaren i den sen hakar du fast läderpåse i bältet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |