Vad är ett rimligt pris för en Huawei MediaPad T3 10 9.6" surfplatta 4G (rymdgrå)

Permalänk
Avstängd

Vad är ett rimligt pris för en Huawei MediaPad T3 10 9.6" surfplatta 4G (rymdgrå)

Knappt använd, impuls köp av min dåre till flickvän.
Vad är ett rimligt pris?
Knappt använd, ingen låda, då hon tyckte den inte behövdes....(ingen kommentar)

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf...

Permalänk
Medlem

Svårt med android plattor. 1500kr om ni hittar rätt köpare men det blir nog svårt den har ju trots allt rätt dåliga specifikationer. Testa att lägga ut på tradera för 1000kr och se. Får ni inga bud kostar inte annonsen något.

Tänkte skriva "elgiganten har generösa regler med öppet köp" sedan såg jag att hon slängt förpackningen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Beror väl helt på köpare. problemet är väl i den prisklassen att folk generellt tänker att det är inte så många kronor extra för att få en helt ny produkt och därmed full garanti osv.

En tusenlapp kanske? Beror på vad folk är villiga att betala såklart.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Svårt med android plattor. 1500kr om ni hittar rätt köpare men det blir nog svårt. Testa att lägga ut på tradera för 1000kr och se. Får ni inga bud kostar inte annonsen något.

Har ett mycket respektabelt konto på Tradera, vill inte lägga ut den där.
Tar mkt mer i avgift än sweC (15 kr) och så slipper jag supporta Annika 65 hur man använder surfplattan för Facebook.

Tänkte sälja här...bryr mig inte så mycket om pris förlust.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daskedennis:

Beror väl helt på köpare. problemet är väl i den prisklassen att folk generellt tänker att det är inte så många kronor extra för att få en helt ny produkt och därmed full garanti osv.

En tusenlapp kanske? Beror på vad folk är villiga att betala såklart.

Så riktpris skulle vara 1,000 kr på swec?

Permalänk
Medlem

Skulle säga att 1000 kr är rimligt.
Den har gått för 1500 kr på rea då och då, under det senaste året. Med kartong kunde du nog få ett par hundralappar extra i bästa fall.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laptopkillen:

Har ett mycket respektabelt konto på Tradera, vill inte lägga ut den där.
Tar mkt mer i avgift än sweC (15 kr) och så slipper jag supporta Annika 65 hur man använder surfplattan för Facebook.

Tänkte sälja här...bryr mig inte så mycket om pris förlust.....

Prova att lägga ut den för en tusenlapp-1500 och säg att det är förhandlingsbart.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptopkillen:

Så riktpris skulle vara 1,000 kr på swec?

Ja det tycker jag. Om kvitto finns såklart. Bästa är väl att prova och se hur det går.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd

För något år sedan köpte hon:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449816
http://www.bilddump.se/bilder/20181009110020-90.224.12.62.jpg

Blir så trött på henne!
Går ALDRIG ATT LÄMNA FÖRETAGSKORTET TILL HENNE!

Vad tror ni pris på denna med alla tillbehör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptopkillen:

För något år sedan köpte hon:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449816
http://www.bilddump.se/bilder/20181009110020-90.224.12.62.jpg

Blir så trött på henne!
Går ALDRIG ATT LÄMNA FÖRETAGSKORTET TILL HENNE!

Vad tror ni pris på denna med alla tillbehör?

Aningen OT men om hon köper saker för pengar som inte är hennes så bör ni kanske ha en djupare diskussion om vad som är okej och inte.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Laptopkillen:

Har ett mycket respektabelt konto på Tradera, vill inte lägga ut den där.
Tar mkt mer i avgift än sweC (15 kr) och så slipper jag supporta Annika 65 hur man använder surfplattan för Facebook.

Tänkte sälja här...bryr mig inte så mycket om pris förlust.....

Att det skulle ingå nån form utav support till köparen och hur man använder prylen har då aldrig mig veterligen funnits med i beg. affärer ?

Det handlar nog mer om att du är för snäll, och låter dig utnyttjas för att personen bakom spakarna är för lat / okunnig och vill ha någon som förklarar.
Varför skulle det vara säljaren i en sådan här sak förstår jag inte för 5 öre...

Sträck på dig och skit i sådana saker bara.
Då skall de köpa prylar på snordyra butiker, såsom Telia etc där man betalar för service.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Att det skulle ingå nån form utav support till köparen och hur man använder prylen har då aldrig mig veterligen funnits med i beg. affärer ?

Det handlar nog mer om att du är för snäll, och låter dig utnyttjas för att personen bakom spakarna är för lat / okunnig och vill ha någon som förklarar.
Varför skulle det vara säljaren i en sådan här sak förstår jag inte för 5 öre...

Sträck på dig och skit i sådana saker bara.
Då skall de köpa prylar på snordyra butiker, såsom Telia etc där man betalar för service.

Helt klart en rätt av dig

Har sålt saker hela mitt liv, bilar / båtar / it osv.
Men när det kommer till distansköp och betygssystemet på Tradera vill jag vårda mitt namn.

Sålde en båtmotor skrev klart och tydligt hämtas på plats ( 85 HK motor)
Killen som köpte vill ha frakt från Norrtälje till MALMÖ, efter avslutat köp.

Skickade hans pengar till han igen + minus på Tradera.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle aldrig köpa saker som inte gick att skicka.
Men det avtalar man ju om innan köpet i så fall.

Edit, kanske bör förtydliga att jag inte syftade på Ts, utan på oseriösa säljare som försöker att locka folk att komma till plats X och försöker genomföra oseriösa affärer.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag skulle aldrig köpa saker som inte gick att skicka.
Men det avtalar man ju om innan köpet i så fall.

EXAKT!
200+ kg....

Efter avslutat köp ber han MIG frakta den till Mamlö....funderar hur folk fungerar ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tänkte skriva "elgiganten har generösa regler med öppet köp" sedan såg jag att hon slängt förpackningen.

Elgiganten har inte krav på emballage vid öppet köp så länge alla prylar lämnas tillbaka.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Elgiganten har inte krav på emballage vid öppet köp så länge alla prylar lämnas tillbaka.

Nej det verkar stämma läste igenom kraven igen, var ett tag sedan jag nyttjade den men då är det ju bara att lämna tillbaka om det inte gått för lång tid.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laptopkillen:

EXAKT!
200+ kg....

Efter avslutat köp ber han MIG frakta den till Mamlö....funderar hur folk fungerar ibland.

Låter som ett nice try... Nå, man är ju van vid det mesta när det kommer till annonser, det håller jag med om...
Jag brukar själv försöka ordna med frakt om det gäller tunga grejer som behöver fraktas med fordon, tex boka lastbilar och annat så att man har ett färdigt paket till säljaren om jag inte kan hämta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

En generell regel, om grejerna är frecha uptodate och inte bär alltförmycket spår av använding är ca 50% av nypriset brukar ge ett vettigt andrahandsvärde på sådanthär, åtminstone på grejer som inte är värda stora pengar i egentlig mening.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Att det skulle ingå nån form utav support till köparen och hur man använder prylen har då aldrig mig veterligen funnits med i beg. affärer ?

Det handlar nog mer om att du är för snäll, och låter dig utnyttjas för att personen bakom spakarna är för lat / okunnig och vill ha någon som förklarar.
Varför skulle det vara säljaren i en sådan här sak förstår jag inte för 5 öre...

Sträck på dig och skit i sådana saker bara.
Då skall de köpa prylar på snordyra butiker, såsom Telia etc där man betalar för service.

Telia tar 1895 för plattan och då kan man avbetala hur man vill för 0kr i extra kostnader (om man är Telia-kund såklart).

***

Jag hade betalt 1000kr om den är i nyskick och med kvitto (men har redan en M5).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MultiMan:

Telia tar 1895 för plattan och då kan man avbetala hur man vill för 0kr i extra kostnader (om man är Telia-kind såklart).

Det var ett generellt exempel.

Över lag är TILL EXEMPEL Telia dyrare än sig NetOnNet, Proshop och andra aktörer som slåss om priser och med minimala marginaler gällande vinst.

Sedan kan även de dyrare bolagen ha kampanjer och bra priser också, de säger jag inget om. Men du förstår nog vad jag menar... om du vill förstå.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Telia tar 1895 för plattan och då kan man avbetala hur man vill för 0kr i extra kostnader (om man är Telia-kund såklart).

***

Jag hade betalt 1000kr om den är i nyskick och med kvitto (men har redan en M5).

Ja.
Även yngre köpare av saker har hört av sig...typ:
-Sätt i laddaren i eluttaget
-Starta om maskin
-Sätt in SIM-kort
-fyll på bensin & kolla tändstift + kablar.
osv osv osv

Permalänk
Avstängd

Här kan man ju bara öppna en tråd om man vill ha hjälp, det kostar inget att fråga och man behöver inte blanda in säljaren för support om hur man använder produkten man köpt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.2*

Tagit bort några osmakliga inlägg, vänligen höj nivån.

Citat:

§1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...