Permalänk
Cdon.com
Skrivet av polarn417:

Skärpning CDON! Jag beställde en tvättmaskin den 15:e augusti som skulle ha levererats inom 3-5 dagar. Jag har fortfarande inte fått nån leverans, den står som POSTAD sen 2 veckor tillbaka, jag har kontaktat kundtjänst men inte fått nån återkoppling alls. Ni skriver själva på er sida att "Vår ambition är att erbjuda alla våra kunder den bästa servicen" - det känns ju bara pinsamt och tråkigt att läsa något sådant när man känner sig totalt ignorerad av er.

Hej,

Tråkigt att höra att din beställning inte har kommit fram. Givetvis ska vi hjälpa dig med detta. Dessvärre så får vi inte hantera kundserviceärende via denna tråd utifrån regelverket från Sweclockers. Därför ber jag dig att återkomma till oss via PM alternativt via vår supporthub på hemsidan.

Återkommer du via PM önskar jag att du meddelar ditt ordernummer för snabbare hantering,

Bästa hälsningar,
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Pierre,

Jag får be dig att kontakta oss via vår supporthub på hemsidan alternativt genom PM då vi tyvärr inte får hantera kundtjänstärende via detta forum utifrån reglerna av Sweclockers.

MVH
CDON, Henrik

Har mailat men inte hört något sen förra veckan, fick hjälp här tillslut. Måste klaga på eran support chatt, då det är snudd på omöjligt att nå fram oftast!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej!

Lust att kolla ett ärende till mig också? Tack

Beställde 1 droppskydd(20180709), fick hem det, men med fel mått mot vad det står på er hemsida, ni skickade ett till (även det med samma felaktiga mått). Måttet som står på er hemsida är troligtvis fel, så nu har jag 2st droppskydd som jag inte har nån användning för, senaste svaret jag fick av er kundtjänst va för ca 3-4 veckor sedan. Droppskydd som passar har jag numera redan, så jag vill skicka tillbaka dessa.

pm skickat

/edit:

Tack för svaret (o mailet från cdon)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Rubberduckrof:

Hej!

Lust att kolla ett ärende till mig också? Tack

Beställde 1 droppskydd(20180709), fick hem det, men med fel mått mot vad det står på er hemsida, ni skickade ett till (även det med samma felaktiga mått). Måttet som står på er hemsida är troligtvis fel, så nu har jag 2st droppskydd som jag inte har nån användning för, senaste svaret jag fick av er kundtjänst va för ca 3-4 veckor sedan. Droppskydd som passar har jag numera redan, så jag vill skicka tillbaka dessa.

pm skickat

Hej,

Jag har besvarat ditt PM

Bästa hälsningar,
CDON, Henrik

Visa signatur
Permalänk

Hi!

Could you please check my order 63320007 please? I put the order of TVIN MOP HD on the 3th of Sep., but I have not got any confirmation or delivery information, only thing I know the money has been paid. I tried to contact your customer service by the mail-box, but no answer also.

Thank you.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av xiaoyi1031:

Hi!

Could you please check my order 63320007 please? I put the order of TVIN MOP HD on the 3th of Sep., but I have not got any confirmation or delivery information, only thing I know the money has been paid. I tried to contact your customer service by the mail-box, but no answer also.

Thank you.

Hello Xiaoyi,

Thank you for you message!

I have now replied to your PM to us.

Best regards,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Pierre,

Tack för din feedback,

Du har helt rätt som du skriver. Och då kan jag med stolthet meddela att CDON igår släppte en helt ny funktion som gör att ärenden skickas till respektive säljare. När kunder skapar ett ärende och produkten är såld av en annan säljare via vår hemsida så kommer ärendet gå direkt till säljaren. Detta kommer medföra en mycket snabbare hantering och rätt hjälp direkt. Istället för att CDON är en mellanhand för säljaren och kund.

CDON kommer givetvis att fortsätta att bära ansvar för vad som säljs på sidan och att kunder får svar inom rimlig tid.

Bästa hälsningar,
CDON Henrik

Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Heller kommer det baseras från fall till fall vilket då det gäller cdon oftas om inte alltid betyder att kunden behöver stångas med cdon i en halv evighet innan Cdon "tar över".

Frågar för jag misstänker att det i en hel del fall med en hel del säljare kommer att ta lååååång tid då dom helt enkelt inte har kunskapen/tid att hålla på med kundtjänst heller råd att köpa in en kundtjänst.

Utöver det.
Blir avgiften för att sälja på Cdon mindre nu när ni tagit bort en ganska stor post?
Dvs att bedriva kundtjänst tar ju mycket tid och kostar pengar.
Heller är det som jag misstänker att höjdarna på Cdon genast hörde ljudet av kasching och såg rullande $$$ tecken i dagar/veckor efter att nån kom på/lade fram denna idé/förslag? Dvs ni tar fortfarande samma betalt fast med en stor kostand för er borta!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Heller kommer det baseras från fall till fall vilket då det gäller cdon oftas om inte alltid betyder att kunden behöver stångas med cdon i en halv evighet innan Cdon "tar över".

Frågar för jag misstänker att det i en hel del fall med en hel del säljare kommer att ta lååååång tid då dom helt enkelt inte har kunskapen/tid att hålla på med kundtjänst heller råd att köpa in en kundtjänst.

Utöver det.
Blir avgiften för att sälja på Cdon mindre nu när ni tagit bort en ganska stor post?
Dvs att bedriva kundtjänst tar ju mycket tid och kostar pengar.
Heller är det som jag misstänker att höjdarna på Cdon genast hörde ljudet av kasching och såg rullande $$$ tecken i dagar/veckor efter att nån kom på/lade fram denna idé/förslag? Dvs ni tar fortfarande samma betalt fast med en stor kostand för er borta!

Hej Grizzly,

Tack för inlägget, jag förstår hur du tänker!

Faktum är att det inte kommer att bli så mycket mer arbete för de olika säljarna då den största skillnaden är att vi inte längre behöver vara mellanhänder mellan kund och säljare utan ärendena kommer att gå direkt till dem.

Vi kan istället lägga fler resurser på att ge "CDON-kunder" snabbare service samtidigt som vi ser till att säljarna svarar i tid och på ett bra sätt. Givetvis kan vi fortfarande hoppa in om någon säljare får problem med sina svarstider eller om något annat inträffar.

Efter att ha varit live ett par dagar nu kan vi inte se att någon säljare hamnat efter i sina svarstider, och vi sjunker väldigt bra i våra egna köer. Det ser helt enkelt väldigt bra ut.

Hoppas detta har gett dig lite mer klarhet hur vi har tänkt med vårt nya system. Önskar dig en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollar runt på lite delar till ett nytt datorbygge och har handlat en del förut hos CDOn men nu verkar det ha brakat iväg alldeles? Både CPU, moderkort m.m. verkar kosta avsevärt mer hos CDON än hos andra? Är de inte intresserade av att sälja tro?

Kollade lite på detta moderkort t.ex. https://cdon.se/accessoarer-och-vaskor/msi-z370i-gaming-pro-c... Ligger just nu 1000 spänn över billigaste konkurrenten?! Samma sak med med i7-8700k SOM LIGGER ÖVER 4000:- I pris?!?! Obegripligt....

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem

@Ragnvlad: En firma som heter "iPhonebutiken" lär knappast ha de lägsta priserna, speciellt inte på datorprylar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Ragnvlad: En firma som heter "iPhonebutiken" lär knappast ha de lägsta priserna, speciellt inte på datorprylar.

Nu hänger jag inte riktigt med? Jag fattar ju att det är en firma men de ligger ju ändå hos CDON.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem

@Ragnvlad: CDON är numera mestadels marketplace, så du bör läsa vem du handlar av. I fallet med din länk är det iPhonebutiken. I princip vilka företag som helst kan sälja grejer på CDON marketplace så det finns inga garantier för låga priser eller något annat egentligen heller.

Just nu finns det t ex ett företag som påstår att Toblerone 360gr normalt kostar 279kr men JUST-NU pris är "bara" 139kr. CDON tar 59kr för samma produkt.

Jag har redan påpekat alla bluffar från oseriösa företag för CDON men inget händer, så därför har jag slutat handla där.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Sluthandlat på CDON med andra ord.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Bäste forums-medlemmar,

Vi har fått feedback från Sweclockers där de skriver följande:

"... men som ni kanske vet är Butiker och tillverkare-forumdelen inte tänkt som en ersättning till den ordinarie kundtjänsten, dvs. specifika order- , returrätt- och reklamationsärenden hör ej hemma i CDON-tråden (det har blivit väldigt mycket sådant i tråden den senaste tiden). Det skulle därför vara trevligt om ni istället kan hänvisa sådana frågor till kundtjänsten och på det viset låta tråden återgå till sitt ursprungliga syfte."

Därför måste vi i fortsättning hänvisa er att kontakta oss via vår kundservice på hemsidan alternativt via PM.

Bästa hälsningar,
CDON - Henrik

Jag förstår Sweclockers inställning till alla reklamationsärenden i tråden, synd bara för alla som handlar på CDON då det varit lättare att få hjälp här än via CDON:s egen support, som i flera år "för tillfället" har haft problem. Det enda man kan göra som konsument för att protestera mot dålig support är att rösta med fötterna, och handla någon annanstans.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Baradet Funkar:

Jag förstår Sweclockers inställning till alla reklamationsärenden i tråden, synd bara för alla som handlar på CDON då det varit lättare att få hjälp här än via CDON:s egen support, som i flera år "för tillfället" har haft problem. Det enda man kan göra som konsument för att protestera mot dålig support är att rösta med fötterna, och handla någon annanstans.

Hej Baradet Funkar,

Tack för inlägget!

Även om jag kan hålla med om att vår kundservice via hemsidan tyvärr inte varit optimal det senaste året kan jag gladeligen meddela att vi har börjat vidta åtgärder för en bättre kundservice och kundupplevelse.

Vår nyligen lanserade support hub är det första av en rad nya funktioner som vi har planerade och om man får hinta lite har vi ett par fler kundservice-nyheter att annonsera inom den närmsta tiden.

Givetvis går det fortfarande bra att kontakta oss via PM här på forumet om du har ett ärende som du inte fått svar på eller är brådskande och vi gör då allt vi kan för att lösa det så snabbt som möjligt. Här i det publika forumet tar vi gärna emot feedback och generella frågor angående vår sajt, sortiment och service.

Tveka inte att höra av dig/er om ni har några frågor.

Trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CDON.COM:

Hur kommer det sig att er Pro Controller Super Smash Bros Edition (Nintendo Switch) kostar 1299kr när den ligger på 849kr hos andra butiker?

https://cdon.se/spel/pro-controller-super-smash-bros-edition-...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tiamat:

Hur kommer det sig att er Pro Controller Super Smash Bros Edition (Nintendo Switch) kostar 1299kr när den ligger på 849kr hos andra butiker?

https://cdon.se/spel/pro-controller-super-smash-bros-edition-...

Hej Tiamat,

Tack för inlägget, beklagar vår sena respons!

Jag har skrivit till vår inköpsavdelning angående detta men har tyvärr fortfarande inte fått svar. Återkommer!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tiamat:

Hur kommer det sig att er Pro Controller Super Smash Bros Edition (Nintendo Switch) kostar 1299kr när den ligger på 849kr hos andra butiker?

https://cdon.se/spel/pro-controller-super-smash-bros-edition-...

Hej igen Tiamat!

Beklagar vårt sena svar i detta ärende. Vår inköpsavdelning meddelar att vi mycket riktigt har haft fel pris på denna. Detta ska nu vara justerat på produktsidan.

Vi önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!
När får ni in ASUS ROG RYUO 240 och börjar prismatcha?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4933755

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

köpte minnen av er för ett antar år sedan ni skickade fel och fick mig att förlora flera tusen kronor på det, det enda ni ville erbjuda som kompensation var spel jag tackade nej och bad om pengarna ni har vägrat sedan dess att ge mig pengarna, och har haft svårt att orka bråka med er om det, ni är skyldig mig runt 5000.kr

Permalänk
Medlem

Har CDON server maintenance idag eller varför kommer man inte in på sidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maxy:

Har CDON server maintenance idag eller varför kommer man inte in på sidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar här

Permalänk
Medlem

CDON, när kommer chatten tillbaka? Från en början sades det bara vara tillfälligt på grund av hög belastning. Men har det istället visat sig vara en permanent lösning?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

@CDON.COM
Nu är karusellen igång igen. Jag trodde ni hade löst problemet men ni har klantat till det (igen).

Kan du inte vara snäll och kolla på mitt ärende 63286556?

Jag har betalt och fått en defekt produkt, ni skickade en ny, och eftersom jag ville ha en annan färg, skickade ni en ytterligare men bjöd på den första eftersom ni ej hann makulera orden. Nu har jag skickat in den defekta, men ni har förvirrat er totalt och vill ha betalt för den. Jag har redan betalat originalprodukten och orkar inte mer.

Kan ni inte ta ägarskap och lösa problemet?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON!
När får ni in ASUS ROG RYUO 240 och börjar prismatcha?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4933755

Hej MuSashi,

Tack för inlägget!

Jag har nu kontaktat vår inköpsavdelning angående detta. Återkommer här så snart svar erhålls!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Skrivet av zzcool:

köpte minnen av er för ett antar år sedan ni skickade fel och fick mig att förlora flera tusen kronor på det, det enda ni ville erbjuda som kompensation var spel jag tackade nej och bad om pengarna ni har vägrat sedan dess att ge mig pengarna, och har haft svårt att orka bråka med er om det, ni är skyldig mig runt 5000.kr

Hej zzcool,

Tack för ditt inlägg!

Jag har skickat ett PM till dig.

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Skrivet av Maxy:

Har CDON server maintenance idag eller varför kommer man inte in på sidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Maxy,

Tack för ditt inlägg!

Märkligt att du hade problem med att komma in på vår sajt. Precis som trollhattan skriver verkar det som att sajten har fungerat, och fungerar som den ska. Om du fortfarande har problem med den hänvisar vi dig till att skapa ett ärende på vår hemsida så kan vi kolla upp det åt dig.

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Skrivet av Cenorida:

CDON, när kommer chatten tillbaka? Från en början sades det bara vara tillfälligt på grund av hög belastning. Men har det istället visat sig vara en permanent lösning?

Hej Cenorida,

Tack för inlägget!

Tyvärr måste jag meddela att chatten inte är något som vi har planer att ta tillbaka. Lite glädjande nyheter är däremot att vi sedan en vecka tillbaka nu har börjat prova telefon som kontaktväg. Du hittar mer info om detta här!

https://cdon.se/#faq/document?kbId=cdonexternal&docId=2431aa4...

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Skrivet av SweclockerDK:

@CDON.COM
Nu är karusellen igång igen. Jag trodde ni hade löst problemet men ni har klantat till det (igen).

Kan du inte vara snäll och kolla på mitt ärende 63286556?

Jag har betalt och fått en defekt produkt, ni skickade en ny, och eftersom jag ville ha en annan färg, skickade ni en ytterligare men bjöd på den första eftersom ni ej hann makulera orden. Nu har jag skickat in den defekta, men ni har förvirrat er totalt och vill ha betalt för den. Jag har redan betalat originalprodukten och orkar inte mer.

Kan ni inte ta ägarskap och lösa problemet?

Hej SweclockerDK,

Tack för inlägget!

Vi kommer inom kort att svara på ditt kundärende hos oss!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk

Hehe, så om Maxy fortfarande inte kommer in på sidan, så ska han gå in på sidan och skapa ett ärende? 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av persson78:

Hehe, så om Maxy fortfarande inte kommer in på sidan, så ska han gå in på sidan och skapa ett ärende? 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ajdå, tänkte nog lite fel där

Det går självklart bra att antingen mejla till kundservice@cdon.com, eller skriva till oss i PM här!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av CDON.COM:

Hej MuSashi,

Tack för inlägget!

Jag har nu kontaktat vår inköpsavdelning angående detta. Återkommer här så snart svar erhålls!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Hej igen @MuSashi,

Vi har nu fått svar från vår inköpsavdelning som meddelar att det i nuläget tyvärr inte är något som vi har planer för att ta in i vårt sortiment. Beklagar detta.

Önskar dig en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort med värdecheckarna på coop bonus? Coop säger att ni tagit bort dem från shopen...

Permalänk
Medlem

Hej @CDON.COM, har problem med en produkt som gått sönder, har varit i kontakt med eran kundtjänst men dom hänvisar mig bara vidare till tillverkaren och säger att reklamationstiden har gått ut.

Så detta är också en allmän fråga vad som gäller hos er. Om ni marknadsför en produkt med t ex 6 års garanti och produkten är över 3 år gammal, är det verkligen rätt att ni inte hjälper era kunder då som fortfarande har garanti kvar på sina produkter? Utan dom måste vända sig någon annanstans för att få hjälp med en trasig produkt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233