Permalänk
Medlem

Jag har velat ha en bmw z3 ända sen jag såg den i ett top gear avsnitt när de var ute på äventyr. Men man kan ju slå på stort och välja en bmw z4 så får man en något nyare modell. En liten sportig cabbe som ser väldigt kul ut och köra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Behöver ingen bil just och har därför ingen.

Hittepåbilen är Ford GT från 2005-2006.

--------------------------------------------
En mer rimligt prissatt bil som man faktiskt kan skaffa är Landrover defender (grön med vitt tak helst). Kul men dricker på tok för mycket soppa för att vara vardagsbil.

Rimligare vardagsbil är i så fall nån tesla. Eller ja elbilar ligger bra till generellt! 😊.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Volvo valp - med fullt utrustad stationskök för jakten
Dodge Ram, Defender etc // ngn annan heavy duty bil för transport med väldigt tunga stenar
Wrangler - för offrading i skogen
Impala -65 SS med big block - för cruising med familjen
Tesla X - winter edition (dröm att tesla har fullt anpassad bil till norrländska förhållanden) till pendling

Permalänk
Medlem

Nya Tesla Roadster

Litet sido spår men hade inte tackat nej till denna
BMW HP4 Race

Permalänk
Medlem

För daily driving hade det blivit en XC90 T8 AWD, fullutrustrad.

Drömbilen är dock en Dodge Viper ACR.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

För 10 år sedan hade jag sagt utan att tveka Porsche 911 gt3 rs.

Nu, med barn och sådant.
Valfri kvalitétsbil modell större med all utrustning.
T.ex. xc60, v90, Audi A7.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Realistisk: Jaguar F-Type R / SVR
Orealistisk: McLaren 570S

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

bmw e36 touring med en s50/s52
Mercedes 190e evo II

Permalänk
Medlem

Jag har haft ögonen på Honda Civic ett tag nu. Sedanen är snygg imo. 180 hk med 1.5 liters turbo, Hondas goda renommé och en prislapp runt 230k gör den attraktiv i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Fick man bara välja en bil så är valet ganska svårt. Ska man välja praktiskt eller egoistiskt?
Älskar min M3:a men det är ju inge bra vinterbil om jag ska var ärlig, så den åker in i garaget över vintern och i stället blir det kör X1:an som får ställa upp.
Fick jag bara välja en bil så skulle det nog bli en X5 M. Det bästa av båda världar
Får man välja två bilar så skulle det nog bli en M4 CS och en M5 F90 (600 hk och AWD som kan bli RWD!).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Bil? vill ha en helicopter

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Om jag hade haft sisådär 900k över så skulle jag köpt en Jeep GC Trackhawk. Tänk dig 707 hästar i en bil som faktiskt är väldigt praktisk också! Dyrt med soppa men det får man ta

Eller kanske en ALFA ROMEO STELVIO Q 2,9T V6,
510 hk suv
https://www.hedinbil.se/information-om-fordon/alfa-romeo-stel...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Enkelt, världen (i mitt tycke) vackraste bil... Citroen SM!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Hjälpsam

Porsche 911 Turbo '95 med fet whaletail spoiler.
Ända sedan man körde igenom Need For Speed Porsche Challange som kom runt 2000 så har jag drömt att få köra den bilen på riktigt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Den absolut dyraste som man säljer och köper något roligt för pengarna.

Permalänk
Medlem

Audi a5 sportback 2.0t quattro är min realistiska drömbil.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

finns bara en bil och vart samma bil sen man var liten.
och det är ju såklart en Ferrari F40.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk

skulle dela upp det lite mellan "lek bil" "familjebil" "bara för att"

"Lekbil" Ford RS200! totalt onödig, men förbannat rolig!
"Familjebil" Ford Focus RS -18
"Bara för att" Tesla Roadster

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _niko_:

Oj.. finns hur mkt som helst så jag väljer att lista det som det just nu lutar åt som köp under nästa år.

Mustang GT
Alfa Romeo Giulia Veloce

Känns väl mest troligt med Mustangen, den med ett Magnaflow är kärlek på riktigt.

Jag passade på i år och skaffade en oerhört lågmilad 2016 Mustang GT fastback med avgasrör från MBRP på.

Jag är fantastiskt nöjd! Galet mycket bil och motor för pengarna. Kommer sitta med den tills det kommer "hot hatch"-varianter med hybridlösningar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Volvo P1800 restomoddad med allt jag kan komma på: motorbyte till en 200-250 hk bensinmotor med turbo eller kompressor, gärna med något smart energikonserverande system à la F1. El som genereras vid inbromsning, ett extra svänghjul, tryckluft som kan matas till insuget eller kanske en turbo som kan spinnas upp elektriskt. Fantasin sätter gränserna. Därtill får den gärna ha en elektrisk motor för hybriddrift men nu börjar själva motorbytet (främst motorstyrningen) bli hiskeligt avancerat.

Ett tyst avgassystem, ljuddämpande inredning och finaste läder med accentfärg på sömmarna. Lyxiga sportstolar och en sportig ratt, analog-digital dashboard och en minimalistisk radda knappar (tänk att få integrera cherry mx-brytare!) på instrumentbrädan. Borstad aluminium eller träpaneler på väl valda ytor. En förvaringsväska på hatthyllan för de långa resorna till sydeuropa.

Utöver det givetvis modernare upphängning (finns kitt att köpa från USA), skivbromsar och kraftigare hjul men gärna fälgar som härmar 60-70-talens design. Till det yttre skall annars allt vara original. Panoramaglastak (helt orealistiskt), smart innerbelysning och ljud som styrs av en liten dator.

Jag inser att bilprovningen sätter stopp för det mesta men drömma får man göra. Läser maskinteknik och gillar fordon så hoppas kunna realisera i alla fall en tredjedel av ovanstående. Detta får bli mitt långa, kostsamma projekt som står i garaget flera år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Jag inser att bilprovningen sätter stopp för det mesta men drömma får man göra.

Den gamla kärran omfattas inte av helbilsgodkännandet så du får göra rätt så mycket faktisk. Det är bara att sätta igång innan det är för sent

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

964 Carrera RS eller en Toyota GT2000 helt klart.
Automotive perfection 😍

Permalänk
Medlem

Oj, idag sitter jag med 3 bilar, min vardagsräser Nissan Note, jänkebilen Ford Torino och ett objekt VW Bubbla.
Den samlingen skulle jag vilja utöka med;
Volvo Amazon
Volvo 342 (min morfars gamla, ska kidnappa den när moster ska göra sig av med den)
VW Golf första modellen
Chevrolet Chevelle
VW buss "hippiebussen"

Det är väl klassikerna jag vill ha i dagsläget men vill även slå ett slag för Toyota TJ Cruiser som jag kommer köpa om den släpps.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

De två övre är riktiga drömmare, 9-4x och 9-5 Combi. Finns inte tillräckligt många för att någonsin komma ner i min prisklass.
9-3x är möjlig men det verkar som dom som äger dessa håller hårt på dom. Hittar man någon till salu så ligger de oftast en bit över 100K med 20.000 mil plus på mätaren. Det är för mycket helt enkelt för en sån bil.

Permalänk

Som bruksbil:

Och Entuiastbilar:

Permalänk
Proffsmoddare

En P1800 eller en Austin Mini.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Om jag hade haft sisådär 900k över så skulle jag köpt en Jeep GC Trackhawk. Tänk dig 707 hästar i en bil som faktiskt är väldigt praktisk också! Dyrt med soppa men det får man ta

Hennessey har vridit upp Trackhawken ännu mer till dryga 1000HK/1300Nm. Skulle gärna byta min GC med diesel-spisen mot en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag passade på i år och skaffade en oerhört lågmilad 2016 Mustang GT fastback med avgasrör från MBRP på.

Jag är fantastiskt nöjd! Galet mycket bil och motor för pengarna. Kommer sitta med den tills det kommer "hot hatch"-varianter med hybridlösningar.

Fantastiskt roligt att höra
Byter jobb om ngn månad vilket innebär att jag inte kommer behöva köra med egen bil där utan kan köpa enbart för nöjes skull.
Kikar oxå efter samma gen, en -16 el -17 och fastback.
Lyssnade på tuben och MBRP lät riktigt fint, förstår att du är nöjd.
Ja räknat per HK är det svårslaget prismässigt och precis som du säger, otroligt mkt bil för dom pengarna.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

För daily driving hade det blivit en XC90 T8 AWD, fullutrustrad.

Drömbilen är dock en Dodge Viper ACR.

https://mycarname.com/wp-content/uploads/2018/05/the-best-2018-dodge-viper-first-drive.jpg

Det är så skumt att jag älskade Viper 1992. Och den har i mina ögon aldrig blivit omodern i sitt formspråk. Lika aktuell idag 2018 enligt mig.

Skrivet av napahlm:

http://www.autotribute.com/wp-content/uploads/2010/10/New-Saab-9-4X.jpg

https://cdn1.mestmotor.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk5NzEyMjtzOjE6InciO2k6MzIwMDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjJjOWM1MTRlN2I0MTZkNmI0MmU1MDMxYzU4ZWQ4Zjg2YTYwZmU4YzkiO30=

http://zombdrive.com/images1600_/2011_saab_9-3_wagon_x_rq_oem_1_500.jpg

De två övre är riktiga drömmare, 9-4x och 9-5 Combi. Finns inte tillräckligt många för att någonsin komma ner i min prisklass.
9-3x är möjlig men det verkar som dom som äger dessa håller hårt på dom. Hittar man någon till salu så ligger de oftast en bit över 100K med 20.000 mil plus på mätaren. Det är för mycket helt enkelt för en sån bil.

Själv skulle jag absolut välja SAAB 9-3 i cabrioletutförande. Jag skulle uppskatta att åka cab, men skulle inte fixa att folk ser mig åka runt i en... Är det en SAAB så känns det lite mer ok av någon anledning.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N