Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag skulle uppskatta att åka cab, men skulle inte fixa att folk ser mig åka runt i en... Är det en SAAB så känns det lite mer ok av någon anledning.

Varför? Det verkar ju asgött och köra en cabbe en varm sommardag. Finns det någon negativ association med folk som kör cab som jag har missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Varför? Det verkar ju asgött och köra en cabbe en varm sommardag. Finns det någon negativ association med folk som kör cab som jag har missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Missat - nej. Det är bara bra om du inte känner så.
Jag skulle nog också tycka att det var gött att gå commando i klänning på sommaren, men jag gör det inte pga anledningar.

Om vi säger såhär. Jag är mån om hur jag uppfattas och därför kör jag inte BMW. Men när jag väl kört BMW så har jag gillat det. De har dock varit otvättade och jag har försökt ställa in strålkastarna så försynt som möjligt, och hållit mig på långt avstånd till framförvarande. Hade det varit en BMW cab hade det varit kört och hela världen hade vetat om att det var jag. Inte bara sweclockare.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Min drömbil är en Mustang från 1967. Tyvärr har jag aldrig av olika skäl kunna köpa en, men drömmen lever vidare, och jag hoppas en dag ha råd.

Visst skulle en Nissan GT-R eller en Lambo vara fint, men ljudet från en mullrande amerikansk V8 är ändå nåt speciellt.

Bilen jag har idag är en Golf GTI med DSG, och jag är så nöjd jag kan bli med den. Perfekt för det jag behöver och antagligen för många hästar för mitt bästa.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Min absoluta drömbil hade varit en Toyota Starlet mk1, knallgul och ful <3
Eller en kadett B kombi, finns det något vackrare?

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

Jag är helt ointresserad av "superbilar" för tiotals miljoner. Jag tycker lite mer udda bilar, eller klassiker är mer ha-begär. Dessutom realistiska. Idag kör jag AMC Pacer, billig klassiker som skapar mycker kul diskussioner och vänder fler huvuden än vilken Ferrari som helst.

Andra jag funderat på att skaffa:
- Smart Roadster Coupé. Hur ball som helst. Liten lätt sportmodell perfekt för sommardagar
- Audi A2 3L. Ful som stryk, men fortfarande världens bränslesnålaste bil. Intressant pga tekniken
- DeLorean. Lite dyr, men fasiken så frän. Rostfri kaross och måsvingedörrar, inbyggd tidsmaskin.
- 60-tal Mustang Cab. Vackra bilar. Härligt V8-muller.
- Challenger ca 2008. Modern stilren muskelbil innan de sabbade looken.
- Lada Niva. Rysk kvalitet med diffspärr och lågväxel. En bil man inte behöver vara rädd om.
- Sen 80-tal Jeep Wrangler. Gärna typ gul eller annan fulsnygg 80-tals-färg. Löstagbara tak och dörrar för sommaråkande.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Efter att ha spenderat början av veckan på Nurburgring och Audi driving experience är den nya drömbilen en R8 V10+

Permalänk
Medlem

Lotus Esprit Turbo HC. Världens vackraste bil.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en Volvo XC90 eller en V90 Cross Country. Det är jag säkert ganska ensam om att ha som drömbil dock..

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Den gamla kärran omfattas inte av helbilsgodkännandet så du får göra rätt så mycket faktisk. Det är bara att sätta igång innan det är för sent

Med tanke på att rostiga skal som inte rullat på 30 år säljs för drygt 80k får jag invänta den beryktade ingenjörslönen, sen lovar jag att börja Tänker att det är lämpligt att registrera som amatörbyggt fordon men de ogillar säkert den inverkan på bromsfunktionen det innebär att försöka konservera energi*. Men ja det mesta är kosmetiskt och då behövs ingen omregistrering alls.

* Några idéer är en kraftig elmotor/generator som aktiveras vid motorbroms och laddar en kondensator, eller en mekanisk luftpump som fyller en tank vid inbromsning (minst trolig). Kanske ett extra, tungt svänghjul med egen automatisk koppling som aktiveras vid motorbroms, frikopplas vid gas och med ett knapptryck (likt KERS i F1) kan slirkopplas in under en kort tid för att driva motorn. Högst opålitligt och trafikfarligt dvs när amatörbyggt.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Har idag en Saab 95 som jag är obehagligt lycklig över, men skulle jag uppgradera (till något rimligt) hade de till största chans blivit en Audi TT. Inte den mest pålitliga bilen, men tycker att den ser lite "trång och mysig ut"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Toyota AE86

Permalänk
Medlem

om jag hade obegränsat med pengar

en mer rimlig prisklass

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Skulle nog kunna radda upp hur mkt som helst här...

Drömbil: Saleen S7
men skulle också vilja ha Zenvo TSR-S, Audi RS6, DeLorean, Lambo Diablo, Mustang -67, Mustang -18 och Challenger -18.

Lite mer realistiskt: Audi A4, Cadillac CTS, Volvo V90, Porsche Cayenne, Porsche Panamera, Porsche Macan.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

något som rullar problem fritt med ac+farthållare i 5 år

Permalänk
Medlem

Drömbil: Lotus Omega/Carlton eller Jaguar E-type
Drömbil för rimliga pengar/kanske nästa bilköp: Opel Astra j OPC

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Lätt en elkonverterad Toyota Sport 800.

Permalänk
Medlem

Absoluta drömbilen, en Audi Sportquattro.. <3

Mer realistisk, Golf R Sportscombi. Den har allt!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

Cizeta-Moroder V16T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Vill ha en Tesla Model S som man kan glida fram utan det pinsamma motorljudet som de flesta andra bilar har idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill ha en Dodge Charger 69a med raka rör så man kan dundra fram med V8an istället för den där pinsamma tystnaden som de flesta andra bilar har idag.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

En Tesla model 3!

Behöver inte vara performance, men det skulle såklart vara fränt.
Jag vill bara kunna glida fram elegant och ljudlöst!

Nej, ingen Leaf, i3 eller Zoe för mig...

Permalänk
Medlem

Toyota AE86, men lycka till att få tag i en sån i sverige utan att importera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Litet sido spår men hade inte tackat nej till denna
BMW HP4 Race

Teslan kunde jag vara utan men BMW:n verkar hysteriskt kul! 😍

https://youtu.be/xNojOeofO7M

Som bil skulle jag nog vilja ha en McLaren F1 GTR (första modellen som kom ut med BMW motorn). Realistiska bilar vore en Mustang 2005 eller en Landrover Defender....

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Mustang Fastback från -67/68. Gärna en originalbil samt en kompressormatad.. Annars är chevelle trevlig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Tar gärna en Equus Bass 770
Lyxig amerikansk "muskelbil", handbyggd, helt i aluminium med kolfiberdetaljer, 640 hästar, 6.2L V8, manuell och bakhjulsdriven.

"I live for myself and answer to nobody"
Steve Mcqueen

http://www.equus-automotive.com/

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Porsche Taycan för min del.

Permalänk
Medlem

Ford Super Chief.
Supercharged V10 engine...........MUMS!!!
Inget el trams här inte

Sommar bil Cheva Bel Air 57.a

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/eslov/Volvo_780_Bertone_Coupe___156HK_...

Alla dagar i veckan, svenskt stål och italiensk design.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Realistiskt med min budget:
... nån liten sak för nån tusenlapp typ..

Realistiskt med svensson 7-16 budget:
Golf R 2018, äääälskar lapiz blue så hårt

Dold text

En sleeper av något slag, VW Phaeton ungefär. Tänk dig en bil som ser ut som vilken Passat som helst, men sjukt lyxig interiör inuti och 420 hästar
Golf Mk2 G60 Limited (GolfMk2 med 210 hästar)

Dold text

Min Mk2 dog i veckan oljepumpen dog och tog så snabbt med sig motorn han inte gick att rädda. Bild på min:

Dold text

Alternativt motorbyte på han men orealistiskt med min budget också, lite mer realistiskt ändå över golf R om man tänker kostnad i guess

Orealistiskt vill ha:
En DeLorean hade inte suttit fel, lite svag motor i han dock. Motorbyte? :thinking:
Koenigsegg Regera

Flera saker hade inte suttit fel men detta är ju de man kommer på direkt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Orealistiskt:
Jag vill ha Project Binky när den är klar!

Lagom relistiskt:
Jag vill ha en TGB 13 6x6 att pilla med när jag blir med hus!

Just nu:
Min Vectra C behöver ett kopplingsbyte.....

Permalänk
Medlem

Om pengar inte var någon begränsande faktor hade jag velat ha en Audi RS6.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production