Någon som handlar från Wish numera?

Permalänk
Avstängd

Någon som handlar från Wish numera?

Ja? Inte jag i alla fall. Läste på lite om elsäkerhet etc. Och avgifter. Finns det några fynd idag?

Permalänk

Fortfarande samma billiga skräp som det alltid varit.

Köp aldrig laddare därifrån. Telefonskal och liknande lär du i alla fall inte dö av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beror väl på vad man har för intressen. Kan finnas riktiga fynd. Men elektronik skulle jag aldrig köpa därifrån.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Elektronik har jag köpt tidigare därifrån, och att folk verkar säga att det är skit är lite fel. Har köpt en Chuwi VI10 platta t.ex som funkar utmärkt, och när den släpptes så fanns det inte något liknande för under 6000kr lappen medans jag betalade cirkus 1800inkl tangentbord.

Och Chuwi är ett stort märke i Kina också

Sen lite hemautomatiserings prylar så som från Xiaomi, robotdammsugare m.m har aldrig varit några problem alls!

Man får helt enkelt se över vad man köper, och inte trycka på "köp" utan att läsa upp lite

Just nu håller jag på kollar in lite på Teclast T20, vilket ser inte alls dålig ut under skalet!

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm.
Jag skaffade appen för att testa det här för något år sedan (eller var det 2 år sen kanske?). Visst är det säkert mycket krimskrams men så finns det väl även bättre grejer på deras plattform. Man kan ju välja att inte köpa krafset och prylar man stoppar i väggen(!).

Mitt problem låg väl snarare i den gravt undermåliga handelsplattformen de använder. Förvånansvärt buggig upplevelse, över lag vedervädrigt dåliga produktbeskrivningar och mest hittepåbetyg på prylarna. Siten är låst och stängd om man inte skaffar konto (really... wtf). Total avsaknad av produktkategorier kombinerat med en ganska risig sökmotor.
Ordentligt undermåligt jämfört med konkurrenten aliexpress.
Eller ja såhär var det för ett år sedan iaf.
Jag höll på att bli tokig av upplägget och avregistrerade mig och vände den där soppan ryggen och har inte direkt saknat det ;). Men det är klart - de har ett ess i ärmen med billigare import med postnord.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Jag skaffade appen för att testa det här för något år sedan (eller var det 2 år sen kanske?). Visst är det säkert mycket krimskrams men så finns det väl även bättre grejer på deras plattform. Man kan ju välja att inte köpa krafset och prylar man stoppar i väggen(!).

Mitt problem låg väl snarare i den gravt undermåliga handelsplattformen de använder. Förvånansvärt buggig upplevelse, över lag vedervädrigt dåliga produktbeskrivningar och mest hittepåbetyg på prylarna. Siten är låst och stängd om man inte skaffar konto (really... wtf). Total avsaknad av produktkategorier kombinerat med en ganska risig sökmotor.
Ordentligt undermåligt jämfört med konkurrenten aliexpress.
Eller ja såhär var det för ett år sedan iaf.
Jag höll på att bli tokig av upplägget och avregistrerade mig och vände den där soppan ryggen och har inte direkt saknat det ;). Men det är klart - de har ett ess i ärmen med billigare import med postnord.

är ungefär samma upplevelse idag.

alla beskrivningar är saltade med typ 2 lastbilar salt, iaf när det kommer till elektronik.

sen är väl aliexpress väldigt saltad också det är ju lite hit or miss där med tycker jag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det händer, men inge elteknik. Mest verktyg o några tshirts mm. Lite lullull typ,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Inte fått "skit" än, köpt aktivitetsarmband, armbandsmobiler mm..
Kan säga att "VeriFit" fungerar bättre än Fitbit, 150kr Vs 2000kr.
Mobilerna har skit batteri alla fall, som med alla batterier från wish.
Men bytte till bättre batteri och mycket bättre.

Undvik alla batterier, laddare, laddkablar och sådan skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa nato/zuluband till klockan på Wish då det är sjukt mycket billigare där och utbudet är större. Dock så är jag oroad för att nånting ska knasa till sig med avgifter och sånt även fast dom skriver att dom står för det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Asssor: Kika in https://www.cheapestnatostraps.com/ drivs av en svensk tjej.

Permalänk

Handlat en del grejer där om jag verkligen inte bryr mig om kvaliteten på varan. Elektronik som är annat än batteridrivet är inte aktuellt. Men jag handlar hellre från aliexpress, ebay eller gearbest.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Oftast så är sidor som gearbest, aliexpress osv betydligt billigare än wish. Den enda fördelen jag ser med wish är att kunna handla på faktura(klarna)

Permalänk
Medlem

Bara skräp på Wish, det mesta skulle jag inte ta emot om jag så fick betalt. Finns bättre prylar på Aliexpress men då måste man betala 75 kr + moms på varje paket, väl värda pengar enligt mig eftersom du får bättre prylar om du köper rätt, och eftersom prylarna ändå är billigare än på Wish så kompenserar det för Postmords avgift.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@IsaaKeN: Tack för tipset, beställde genast ett nytt zuluband till dinkan

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Bara skräp på Wish, det mesta skulle jag inte ta emot om jag så fick betalt. Finns bättre prylar på Aliexpress men då måste man betala 75 kr + moms på varje paket, väl värda pengar enligt mig eftersom du får bättre prylar om du köper rätt, och eftersom prylarna ändå är billigare än på Wish så kompenserar det för Postmords avgift.

Är det skräp så får man det gratis, bara reklamera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Är det skräp så får man det gratis, bara reklamera.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill inte ha skräp oavsett om det är gratis, tar tid att gå och hämta paketet, öppna, testa för att konstatera att det är skräp, slänga skiten, reklamera, få pengarna tillbaka, köpa en ordentlig pryl. Då köper jag hellre prylar av vettig kvalité direkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Det bästa jag har köpt på wish är helt klart blåtandslurar "dacom athlete" , skitbra batteritid , helt ok ljud och funkar som öronproppar på jobbet. Låg på runt 150-200kr innan postnord påslaget, nu kostar dom 270+. Helt klart värt.

Visa signatur

6600K med EK-Supremacy EVO / ASUS Z170 PRO GAMING / HYPERX FURY BLACK 2X8 / ASUS 1080ti med EK-FC1080 / EVGA SUPERNOVA G2 750W / Fractal Design Define C / supersnygg custom loop