Designa SweClockers musmatta – vinn bärbar värstingdator från MSI

Permalänk
Medlem

mina bidrag till tävlingen

Permalänk
Geeks
SweClockers

Snyggt! Jag tror dock att denna kommer bli klurig att trycka pga. gradienterna. Det är svårt att få till exakta färgtoner på svart tyg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Snyggt! Jag tror dock att denna kommer bli klurig att trycka pga. gradienterna. Det är svårt att få till exakta färgtoner på svart tyg.

står dessutom i tävlingsdetaljerna

"Ta hänsyn till att motivet ska tryckas på svart tyg. Håll hög kontrast och undvik tonade färgövergångar (gradienter)."

Men ja, annars riktigt snyggt! kanske funkar!

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Snyggt! Jag tror dock att denna kommer bli klurig att trycka pga. gradienterna. Det är svårt att få till exakta färgtoner på svart tyg.

Skrivet av Zariel:

står dessutom i tävlingsdetaljerna

"Ta hänsyn till att motivet ska tryckas på svart tyg. Håll hög kontrast och undvik tonade färgövergångar (gradienter)."

Men ja, annars riktigt snyggt! kanske funkar!

det är ingen gradient på de här

Permalänk
Medlem

@rammaj: Najs, jag är inne på samma linje, kör bevels med "fusk" gradienter, dvs inga semitransparenta pixlar utan få gråskalor och mellanrum istället. Kan bli svårt att trycka det också beroende på hur exakt deras tryck är, och om det är digital eller screentryck. I värsta fall så blir det ingen men nåja...då har man gjort något i alla fall =).

lycka till!

/Z

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jäkligt snygg!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Är det CMYK eller RGB som gäller?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av phreec:

Är det CMYK eller RGB som gäller?

Kör RGB för enkelhetens skull.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Visade sig att jag fullständigt förträngt hur Illustrator fungerar. Nåja. Jag föredrar en minimalistisk design och vill slå ett slag för en helt svart musmatta. I andra hand en diskret design i stuk med min nuvarande steelseries. Ber om ursäkt för typsnitt då Sweclockers kostar alldeles för mycket för den här typen av tävling.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Vangen: Snygg; dock tror jag du hade kunnat skippa den långa texten där helt och hållet Så hade den blivit mer clean.

Permalänk
Medlem

@Zariel låter intressant, hoppas det funkar, tack, och lycka till dig med!

Jag hade några misstag som jag har fixat nu i min senaste version, färgerna är symmetriska nu och jag la svart färg bakom SC loggan så att det syns bättre.
Tar ytligare titt på den och gör små fixar och ändringar för att förhoppningsvis få den att se bättre ut innan jag skickar in sista versionen utav den.
Inspirationen för detta är givetvis RGB tangentbordet i MSI GS65 Stealth.
Tänkte få lite feedback, tycker ni att en vit "outer line" skulle passa bättre än den färgade jag har nu på kanterna?

Permalänk
Medlem

????

Permalänk
Medlem

Kul tävling, ska försöka grubbla på en design någon kväll jag har tråkigt men jag tvivlar på att jag kommer på något bättre än de som redan postats, speciellt eftersom jag är en sådan som gärna väljer en helt svart musmatta. "less is more"

Riktigt snygg. Hade nästan kunnat köpa den själv om den erbjöds utan "sweclockers.com" För mig räcker det med färgerna för att de ska förknippas med sweclockers, om man nu vill att den ska förknippas med det.

Skrivet av rammaj:

@Zariel låter intressant, hoppas det funkar, tack, och lycka till dig med!

Jag hade några misstag som jag har fixat nu i min senaste version, färgerna är symmetriska nu och jag la svart färg bakom SC loggan så att det syns bättre.
Tar ytligare titt på den och gör små fixar och ändringar för att förhoppningsvis få den att se bättre ut innan jag skickar in sista versionen utav den.
Inspirationen för detta är givetvis RGB tangentbordet i MSI GS65 Stealth.
Tänkte få lite feedback, tycker ni att en vit "outer line" skulle passa bättre än den färgade jag har nu på kanterna?
https://i.gyazo.com/0b94bcbe8ba34796c6e588841cbf54bc.png

Snygg, hade garanterat köpt den när jag var lite yngre, nu är det för mycket bling-bling för min smak. Angående outlinern funderar jag på om det inte är snyggast med att helt strunta i den, d.v.s. att ha den svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Är det CMYK eller RGB som gäller?

När saker ska tryckas så ska det göras i CMYK.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheWolfbane:

När saker ska tryckas så ska det göras i CMYK.

Fast nu har dom redan svarat att man ska ta det i RGB 🙃

Permalänk
Medlem

Nattvarden.

Dimestam i mitten med alla sina sla... "anställda" runt sig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Är det bara jag som avskyr sådana här tävlingar där sweclockers inte har några krav på sig att vinnaren inte ska vara någon anställds svåger?

Samt gratisarbetet från medlemmarna motsvarar säkert runt 200,000kr ifall en vettig timlön hade blivit betald till de grafiker som postar bidrag.

Tar "grafiker" 200 000kr för att designa en musmatta har jag ingen som helst sympati för att de går arbetslösa på grund av tävlingar som denna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Fick lite inspiration av Sweclockers hexagonformade ljudabsorbent från "nya" studion

Banana for scale!

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Många fina bidrag redan! Personligen gillar jag dem som har loggan nere i ena hörnet och mönster över resten av ytan, som flera har gjort.

Permalänk

@RaZman:

Räkna på antal timmar som medlemmarna i forumet lägger ned på detta "projekt". Sen ta det * 1000kr timman vilket är rimligt inom den världen. Tror nog att det du kommer få fram är säkert att många fler än 200 medlemstimmar har används.

Permalänk
Medlem

@Cr381v3:
Snyggt !
Får man fråga vilket program du renderar 3D i ?
Är själv sugen på att börja men tröskeln känns så hög och priserna på programmen.
Blender är iof gratis men tycker UI:t är så annorlunda/knepigt jämfört med andra program.

Permalänk
Medlem

@Myllerman: Tjena, o tack! Maya 2018 använder jag för modellering och rendering (Arnold Renderer), Photoshop CC för texturering. Photoshop är inte helt optimalt för att jobba i vektorformat men det går, tar lite längre tid bara. Jag är spelutvecklare i botten så då är det PS som gäller Tror det finns en "lite" version av Maya för basic stuff som räcker gott o långt. Kan rekommendera dig att lära dig Maya om spel är din grej. Annars 3DS Max är ju också ett kraftfullt och vanligt program. Båda av Autodesk så mja.. Annars finns ju Modo också, 3d modellerarnas motsvarighet till Linux XD

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Livsnjutare 😎

3

Skrivet av ducedo:

Visade sig att jag fullständigt förträngt hur Illustrator fungerar. Nåja. Jag föredrar en minimalistisk design och vill slå ett slag för en helt svart musmatta. I andra hand en diskret design i stuk med min nuvarande steelseries. Ber om ursäkt för typsnitt då Sweclockers kostar alldeles för mycket för den här typen av tävling.

https://i.imgur.com/Irtdltm.png

https://i.imgur.com/Mtw8Ipk.png

https://i.imgur.com/7XjW5aV.png

Trean var grym !! 😂👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Macatonia:

Är det bara jag som avskyr sådana här tävlingar där sweclockers inte har några krav på sig att vinnaren inte ska vara någon anställds svåger?

Samt gratisarbetet från medlemmarna motsvarar säkert runt 200,000kr ifall en vettig timlön hade blivit betald till de grafiker som postar bidrag.

De som som har en bakgrund / utbildning inom grafiskdesign och formgivning och varit med och skickat in bidrag har säkert gjort det på sitt nuvarande jobb, så rent tekniskt betalar flera olika arbetsgivare...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Cr381v3:
Tack för infon, får fundera om 3D är min grej.
Det som talar emot det är att jag har väldigt kasst tålamod vilket inte är så bra om man ska modellera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr381v3:

Mycket snygg! gillar mönstret skarpt!
däremot gillar jag inte att hexagonerna som ligger så nära sweclockers är så skarpa. De ser ut att vara en del av sweclockers logon, men det är kanske meningen?

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Medlem

@Zariel: Tack, ja precis, lite så var tanken, att de liksom ska sitta ihop mer eller mindre med loggan på nåt vis. Förslag på förbättring? Man kan ju skicka in fler bidrag liksom hihi

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Bidrag - "Modermodemet"

Mitt bidrag! Väldigt kul det här

Inspirerat av nya muggen från Sweclockers-butiken fick jag idén att skapa hur jag tror att "modermodemet" som driver Sweclockers.com kan se ut.

Musmattan

Mockup

Länk till fullt bidrag med alternativa bakgrunder och förstoringar (för stor fil för att länka direkt i inlägget)
https://pli.io/22GeYT.png
(pli.io pga. bättre uppladdningskvalité än IMGUR)

Mycket bra bidrag från samtliga hittills. Blir spännande att se vem som tar hem priset!

Permalänk
Medlem

@Roenlond: OMG, Älskar det! bara tuchen med Modermodemet i hårdisken osv. Sitter och ler stort. Sjukt bra! även om den inte hade varit självklara valet för mig så gör det den sjukt "personlig" till swec och därför tycker jag den är amazing. Finns fler bra designer i tråden. Lycka till!

Visa signatur

Citera för garanterat svar