Xbox one X - går för varm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
åkersberga
Registrerad
Apr 2011

Xbox one X - går för varm?

Hej! Jag har haft mitt Xbox one X i några veckor nu och jag är väldigt nöjd! Men jag är lite orolig av mig.. den blir faktiskt väldigt varm.. lägger jag handen uppe på xboxet så är den väldigt varm! Inte så att jag ”bränner” mig men ändå.

Märker inget fps-drop eller något sånt.. men fläkten gick från knäpptyst till ganska högljudd igår när jagvhade spelat i någon timme 🤔 läste att några andra hade lämnat tillbaka sina Xbox one X pga detta.. men borde vara normalt att fläktarna går snabbare om den blir varm och måste kylas mera? Oroar jag mig i onödan? Det är som sagt inget problem egentligen, bara lite nojig (vill inte att några komponenter tar skada) xboxet står som i ett hyllplan med ett stort hål baktill (där kablarna är dragna) sen är det helt öppet framtill - xboxet har ca 30 cm fri space på varje sida.. så inget är liksom blockerat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

kan fortfarnade vara dåligt luftflöde, bara prova att sätta en bordsfläkt framför och se om det gör någon skillnad
men så länge fläkten funkar och du inte får någon prestanda förlust e de la bara köra på

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

Konsolen ska själv säga ifrån om den är för varm så du kan vara lugn

Send me out... with a bang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

har inte xbox alltid varit kända för att fläktarna låter som fan? minns min gamla 360 fan va den lät, verkar ju inte så mycket bättre nu direkt?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

@HazZarD: Nah, det va bara 360 generationen. Xbox One familjen är i en annan liga.

Send me out... with a bang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Se till att inte ha baken nära en vägg. Den behöver plats att pumpa ut varmluften. Sen så ligger den nog runt 60grader. Har själv xbox one x och tänker byta kylpasta kanske modda fläkten med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Kelrazh:

Se till att inte ha baken nära en vägg. Den behöver plats att pumpa ut varmluften. Sen så ligger den nog runt 60grader. Har själv xbox one x och tänker byta kylpasta kanske modda fläkten med.

Flytande metall är grejen...

Köpes här;

https://www.inet.se/produkt/5320119/thermal-grizzly-conducton...

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av HazZarD:

har inte xbox alltid varit kända för att fläktarna låter som fan? minns min gamla 360 fan va den lät, verkar ju inte så mycket bättre nu direkt?

Det var skivläsaren som lät mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

@Squallie: Xbox one X är väldigt tyst, men den går och håller bättre med lägre temps

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

@andreas_dock: Jo jag är inne på samma spår.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Nog för att detta gör skillnad, uppenbarligen. Men...bryter man inte garantin?

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2007

Den blir riktigt varm på ytan, men det är ingen fara. Du kan vara lugn. Den säger ifrån om temperaturen stiger för mycket.

MOBO: MSI X470 Gaming Pro Carbon CPU: AMD Ryzen 2700X RAM: G.Skill Trident Z RGB 16GB GPU: Gigabyte 1080 Windforce OC SSD: Samsung 840 EVO 120GB, 250GB. 970 EVO 250GB HDD: WD Green 4TB, Blue 6TB PSU: Corsair HX520W
Chassi: NZXT H700i Skärm: 2x Philips 278C4QHSN Telefon: LG V30+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

@Bruce Wayne: Jodå

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av johanruda:

Den blir riktigt varm på ytan, men det är ingen fara. Du kan vara lugn. Den säger ifrån om temperaturen stiger för mycket.

Jo, men med lägre temps går fläkten i lägre rpm och det blir tystare som bonus. Det hära gör man ju bara om man inte kan hålla fingrarna borta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Kelrazh:

Tänkte mest på att man är medveten om det vid ett eventuellt försök, för min del känns det inte värt det om garantin ryker

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Bruce Wayne:

Jättemycket.

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av HazZarD:

Skivläsaren stod för det värsta oljudet på 360. Min 360 är tystare än min ps3 när spelen är installerade på hårddisk. Och xbox one/s/x är ganska tysta i alla fall enligt mina erfarenheter kan såklart skilja mellan årsmodeller och hur krävande spelet är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av andreas_dock:

Jättemycket.

🤬💸 Om det inte funkar med andra ord. Men kanon om det görs på rätt sätt.

📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Bruce Wayne:

🤬💸 Om det inte funkar med andra ord. Men kanon om det görs på rätt sätt.

Jo så är det ju ofta när det kommer till modifikationer på prylarna man köper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Bruce Wayne:

Man får tänka ''Yolo''

Men om man är van vid att mecka med datorer, mobiler m.m, så är ett Xbox X enkelt att öppna upp och sätta ihop.

i7-4770K. Dark Pro Rock 4.
GTX1070. Accelero Twin Turbo.
16GB RAM. 2400MHZ.
1TB SSD. Samsung 860.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av VadSaDu:

Man får tänka ''Yolo''

Men om man är van vid att mecka med datorer, mobiler m.m, så är ett Xbox X enkelt att öppna upp och sätta ihop.

Exakt, tummen mitt i handen är nog ett passande talesätt

📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo så är det ju ofta när det kommer till modifikationer på prylarna man köper.

Vilket ju får en att önska att tillverkarna kunde lagt ner lite extra möda på den punkten från början, så slipper vi göra ingrepp i vår hårdvara.
Men helt perfekt blir det ju aldrig oavsett hur mycket man gnatar på vissa tillverkare

📞 HTC U11+