Den stora Xbox One-tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av iller:

Då har du köpt FM6 även via e-butiken på din XBOX.
För spel installerad från skiva kräver just skiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Skivan har jag kvar men aldrig behövt använda den när jag spelat. Bara när jag installerade spelet. Köpt från Cdon. Får se hur det blir med Red Dead Redemtion 2, har förhandsbokat det från Inet. Mycket billigare än att köpa direkt från Xbox store. Varför är dom digitala varianterna så mycket dyrare?

Intel i7 7700K, XFX Radeon P390, 16 gb, EVGA G2 750w | Intel i7 2600K, Radeon 6870, 16 gb, EVGA G2 750w | Laptop Asus FX502VM, i5 7300HQ, Nvidia 1060, 8 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av zosma:

Skivan har jag kvar men aldrig behövt använda den när jag spelat.

Såvida det inte har hänt något jättekonstigt så har du tillgång till en digital licens. Kan vara köpt, game sharing, GwG eller Game Pass.

Skrivet av zosma:

Varför är dom digitala varianterna så mycket dyrare?

Dels för att ingen annan än Microsoft säljer licenser till Xbox, men också för att butiker måste bli av med sitt lager.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

Borde vi starta en klubb för denna tråden?

Send me out... with a bang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

https://kotaku.com/sources-microsoft-is-close-to-buying-obsidian-1829614135

Citat:

Microsoft is finalizing a deal to acquire the independent development studio Obsidian Entertainment, according to three people briefed on the negotiations. We don’t know if ink is on paper yet, and plenty of major acquisition deals have fallen apart in the final hours, but those close to the companies believe it is all but done.

One person with knowledge of the deal told Kotaku they’d heard it was “90%” finished. Said a second person: “It’s a matter of when, not if.”

Vad tycker ni? Kul med ännu en rollspelsutvecklare i Microsofts portfölj!

Send me out... with a bang.