ATV 4K (JB eller Infuse/MrMC) eller Xiaomi Mi Box (LibreELEC)

Permalänk
Medlem

ATV 4K (JB eller Infuse/MrMC) eller Xiaomi Mi Box (LibreELEC)

Hej!

Jag har en Xiaomi Mi Box som jag har Kodi 17.6 installerat på. Det är lite stutter när jag spelar upp material (1080p) och som jag förstår det så beror det på bl.a att det inte går att byta uppspelningsfrekvens i Kodi på just den spelaren. Den står på 60 eller 50Hz hela tiden. Kan ej ändra till 24Hz. Tittar jag i inställningarna så är just dom funktionerna utgråade.
Ett alternativ är att installera LibreELEC på den för att öppna dom funktionerna. Men hur funkar Netflix genom LibreELEC?
Nån som har testat detta?

Min andra tanke är att skippa den boxen helt och köpa en ATV 4K istället, men då måste jag jailbrakea den eller lägga på Infuse eller MrMC, nån som har testat detta? Det går ju även att skaffa ett developer konto för att kunna sidoladda Kodi om jag fattar det rätt?
Men det kostar lite pengar...

Eller har ni nåt annat tips?

Permalänk
Medlem

Jag kör Infuse på min ATV 4K, fungerar riktigt bra, inte haft några problem med någonting jag slängt på den och det är trevligt med subtitlenedladdning inbyggt i klienten.

Permalänk
Medlem

Jag kör på med MrMc och allt funkar helt felfritt, behövs inge JB eller nå.
Rakt av "kopia" av XBMC, om man nu kan kalla det för kopia då det är utvecklare från XBMC som gjort det.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Ja, min tanke på att skaffa en ATV 4K är nog inte så dum ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Jag kör på med MrMc och allt funkar helt felfritt, behövs inge JB eller nå.
Rakt av "kopia" av XBMC, om man nu kan kalla det för kopia då det är utvecklare från XBMC som gjort det.

Kopia rakt av vete väl katten, den kostar om du inte nöjer dig med Liteversionen, du kan inte installera vilka addons som helst och hur det kommer att utvecklas vet väl ingen, davilla själv har väl hoppat av? Koying också tror jag.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Kör Infuse på en ATV 4 med en plex server inlagd , är uppdatering av biblioteks innehållet från plex som tar lite tid i bland , Har blivit bättre med senaste uppdateringen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Kopia rakt av vete väl katten, den kostar om du inte nöjer dig med Liteversionen, du kan inte installera vilka addons som helst och hur det kommer att utvecklas vet väl ingen, davilla själv har väl hoppat av? Koying också tror jag.

Där av "kopia" inom citationstecken, addons är ju en av få saker som skiljer och det är pga Apples riktlinjer...

Verkar som dom som drog igång MrMc har hoppat av, och hur det kommer se ut i framtiden/utvecklas vet väll ingen

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Kör infuse med, och plex i infuse, funkar kanon! I ATV4k då...

Men nån som vet hur man löser att filer på datorn genom SMB, w10?! Blir galen, har kryssat i SMB, alla dom rutorna där, och startat om datorn, har tagit share på alla dom maparna, filmerna/serierna ligger på, men kan inte gå in ändå och bläddra...
Tur man har plex iaf...