LAMINA Bärbar dator - Använd som skärm

Permalänk
Medlem

LAMINA Bärbar dator - Använd som skärm

Jag har en Lamina platta men jag skulle bara vilja ta del av skärmen inte mjukvaran i utan vill använda en separat dator ( nuc ) och köra en bild kabel via micro hdmi är detta möjligt? Hur går jag tillväga då?

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte då skärmen inte har någon input på det viset. Alternativet är väl att klona bilden via nätverk på något sätt.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

@wille3:
Ser två lösningar, en är att köra någon typ av remote desktop, med de för- och nackdelar som finns. Den andra är en hdmi-eDP-konverterare. Om nu Lamina internt kör på embedded displayport.

Permalänk
Medlem

Jag har en LAMINA T-1012B.NORD som jag köpte några år tidigare. Jag använder den bara då ock då. Just nu är jag I Finska Vikens skärgård ock LAMINA är den ända maskinen i min villa.

Men den startar inte eller startar bara efter 20-30 försök. Det hjälper inte hur jag trycker knappen.

Vad skall jag göra? Kanske jag tager fart ock kastar LAMINAn åt haver ....
.......................................................
Ursäkta mitt svenska språket! Det var kanske 70 år sen jag lärde svenska i skolan i Hfors

Permalänk
Medlem
Skrivet av fossiili:

Jag har en LAMINA T-1012B.NORD som jag köpte några år tidigare. Jag använder den bara då ock då. Just nu är jag I Finska Vikens skärgård ock LAMINA är den ända maskinen i min villa.

Men den startar inte eller startar bara efter 20-30 försök. Det hjälper inte hur jag trycker knappen.

Vad skall jag göra? Kanske jag tager fart ock kastar LAMINAn åt haver ....
.......................................................
Ursäkta mitt svenska språket! Det var kanske 70 år sen jag lärde svenska i skolan i Hfors

Har samma modell, men har knappt använt den senaste tiden. Nu har jag smått börjat ta med den om jag ska nånstans över helgen, och har märkt att den beter sig likt din. Hade inte problem förut så jag misstänker att nån update eventuellt kan vara boven.
Har märkt att den är varm även vid power off, och den är smått omöjlig att väcka till liv. Dessutom vill den inte uppdatera till nyare windows än 1709 utan bios-uppdatering, och det kommer ju aldrig hända från Laminas sida :/

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Tack att du svarade! Nu efter ca. 40 försök startade LAMINA. Jag låter den vara på hela dagen

Permalänk
Medlem

Vad tänker ni? Våre det möjligt att öpna Lamina maskinen ock reparera eller förnya kontaktytorna så att Lamina kunde starta bättre?

Någon reparationsverkstad i Finnland eller i Sverige? t

Jag vet att ekonomiskt lönar det sig inte men omtagningen är min princip

Permalänk
Medlem

Den enda verkstad som tog i dessa var även distributör, Exertis Captech, vet inte om dom tar in serviceärenden från privatpersoner dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.