PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Hej. köpte 1080 ti strix och fick på mail om en aktiverings kod och följer instruktionerna men hittar inte något spel att ladda ner eller på battel.net på bungie på mitt konto finns inte spelet. vad gör jag för fel? har aktiverat mailet som jag fick från er på webhallen och fick en kod som jag sen löste in i geforce experiance men sen händer inget mer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2013

Tjena!

Vet du när SteelSeries Apex M750 Gaming Keyboard kommer in i lager i Västerås? Kikade i måndags förra veckan och det verkar inte ha hänt så mycket.

CPU:Intel i5 2500k @ 4.7Ghz
GPU:ASUS STRIX GTX 1070 8GB
RAM:G.Skill Ripjaws 8GB (2x4) DDR3 @ 1600Mhz
Moderkort:MSI P67A-C45 8GB PW: Corsair CX600 600W
HDD: WD 1TB SSD: Intel 335 180GB

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

@ZeakQ:

Tjena,

Tangentbordet lageförs inte just nu inte i Västerås, men vi kan skicka ditt exemplar på 2-3 postdagar om en bokning görs till butiken

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2013

@Webhallen: Nice! Tack för svar

CPU:Intel i5 2500k @ 4.7Ghz
GPU:ASUS STRIX GTX 1070 8GB
RAM:G.Skill Ripjaws 8GB (2x4) DDR3 @ 1600Mhz
Moderkort:MSI P67A-C45 8GB PW: Corsair CX600 600W
HDD: WD 1TB SSD: Intel 335 180GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stökholmia
Registrerad
Feb 2011

Tjena!

när får ni in https://www.sandisk.com/home/memory-cards/microsd-cards/ultra... ?

enligt sandisk ska dessa redan vara lanserade.

Intel Core i7-7700K @5GHz [Cools with Corsair GTX100i [Push & Pull]] | Asus Formula IX | SLI ASUS GTX 1080Ti STRIX OC@2GHz | Corsair RM1000X | Corsair Dominator Platinum Blackout 32GB 3200MHz (4x8GB) | 950 Pro 512GB M.2 | x3 850PRO 512GB | 5/3TB WD Green/black | Enthoo Evolv ATX | Main Screen: Acer 27" IPS G-Sync 144hz XB270HU | AUX: LG IPS7 27" (x3) | Copyright©1996-2017 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved. ®

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Svensk Layout

Hej!

Har ni koll på er variant av Cerberus Gaming Keyboard är med svensk layout? Hittar verkligen ingen information om det ens är möjligt att få.

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Utbildadninja:

Hej!

Har ni koll på er variant av Cerberus Gaming Keyboard är med svensk layout? Hittar verkligen ingen information om det ens är möjligt att få.

Hejsan,

Det är Nordisk layout på det tangentbordet

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Kommer ni ta in denna, i så fall när?

Microsoft Precision Surface Mouse

danzisch

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2017

RGB moderkort

Tja! vet nån här om det finns ett moderkort med RGB led?
gärna runt/under tusenlappen.

en annan sak, kan man synka RGB tangentbord, mus, chassifläktar etc.?
Så de byter färg samtidigt o så?

Mvh Fredde

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bronx
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Webhallen:

Hej Webhallen.

Om jag beställer en webhallen config burk, går det att få den levererad med något annat bolag än postmord?
Har ingen lust att beställa något för 25k när man vet hur dom behandlar sina paket.

Hemleverans kostade en aningen mycket när man redan spenderar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Hej, kommer ni sälja Asus Zenbook ux430un i svart?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Defekt Webhallen custom config

Ber om ursäkt för långt inlägg, men dagens kontakt med er kundservice var droppen och jag måste ventilera någonstans.
Jag klagar oftast inte i onödan men jag vet inte vad jag ska ta mig till när det gäller detta. Har gjort allt för att hjälpa Webhallen att hjälpa mig...

Jag beställde en Webhallen custom config 2017-10-23. Jag har nu, nästan två månader senare fortfarande inte en fungerande dator.
Den var defekt redan när jag fick den, men jag märkte det först efter två dagars användning, efter det blev det bara sämre och sämre tills den inte ens bootade. Jag skickade in den på service och efter en dryg vecka fick jag hem datorn igen, då hade Webhallen inte lyckats reproducera felet. Därmed var inget fixat. Ingen som helst kommunikation från Webhallen under tiden, jag kunde inte ens få veta vad som gjorts med datorn innan jag fick hem den och kunde läsa felsökningsprotokollet.

Jag tänkte att jag kanske hade drömt det hela och började använda datorn igen, men efter två dagar började felen visa sig igen. Jag ringde och personen jag pratade med höll med om att det lät som fel på komponent och tyckte jag skulle skicka in den igen. Jag skickade in den igen. Jag bad Webhallen testa den under en längre period för att lättare kunna reproducera felet. Datorn kom tillbaka till mig drygt två veckor senare. Felet var reproducerat och CPU utbytt. Fantastiskt tänkte jag och började "panga". Två dagar senare är problemen tillbaka och datorn är obrukbar.

Idag kontaktade jag Webhallen för att häva mitt köp. Då visar det sig att jag måste skicka in datorn igen, vänta på att att Webhallen (kanske) reproducerar felet. Efter det så kan jag kanske häva köpet om dom inte kan fixa det.

Jag är inte så hemskt sugen på att ligga ute med pengarna två-tre veckor till utan dator för att kanske få häva köpet. Jag vill inte ha en dator som inte fungerar och har åkt fram och tillbaka med posten fyra gånger. Jag tycker dessutom att Webhallen har bevisat att dom inte kan leverera en duglig produkt inom rimlig tid.

Men det värsta av allt var när personen jag pratade med idag rekommenderade mig att sälja den på Blocket om jag ville ha det löst snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av eurodance:

Kommer ni ta in denna, i så fall när?

Microsoft Precision Surface Mouse

Webhallen, har ni någon information om denna?

danzisch

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Hej,

Vid köp av skärm hos er som ges som julklapp visar denna sig vara DOA. Skickar in omgående enligt instruktion från er kundtjänst.
Får nu besked att ersättningen kommer att vara en utbytesskärm efter att tillverkares serviceverkstad konstaterat fel på den av oss köpta skärmen. Den nya skärmen som aldrig varit brukbar kommer alltså att ersättas med en utbytesskärm och inte en helt ny skärm. Vid kritik mot detta hävdar kundtjänst att detta är normal rutin hos er.

Med tanke på att skärmen är en julklapp, köptes ny, var DOA och nu sitter det en kille utan skärm och vet att han inte får en "helt ny" skärm vid bytet känns det som att det här kunde hanterats på ett för kunden roligare sätt.

Numera nöjd med en Chromebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Tjo, beställde datorkomponenter + montering igår som alla verkade vara i lager på webblagret, men i beställningen är tre av dessa gulmarkerade (men still på webblager). Kommer det här leda till något större drösjmål generellt eller är det bara jag som hispar loss lite?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Är det någon som har större erfarenhet av laptoos i fyndvara Klass 2? Såg en som fick det att brinna till lite i ha-begäret, men för 23k blir jag lite försiktigt. Ser en repa i manesiumet och ledsna miner framför mig =/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Några planer på att utöka ASRock's AMD moderkort med deras B450/X470 släpp?

ASUS och andras 450 kort ser verkligen inte imponerande ut. Det är tex inte förräns Hero serien som ASUS verkar förstå hur kylflänsar funkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östra Götaland
Registrerad
Aug 2013

@Webhallen

Finns de någon chans att ni kommer ta in några MSI Force GC30 i ert sortiment?
den har fått bra betyg och verkar väldigt intressant, så tänkte importera en..
så vida inte ni har planer på att köpa in några.

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Ponera att man lämnat in en felaktig laddare som ingick i dator köpt via Webhallenkontot, och när ersättningsladdaren dykt upp får man meddelandet "ta med inlämningskvittens" och har slarvat bort det senare. Är det ett problem om man har leg. och köpet är knutet till ens konto?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av madz9007:

Ponera att man lämnat in en felaktig laddare som ingick i dator köpt via Webhallenkontot, och när ersättningsladdaren dykt upp får man meddelandet "ta med inlämningskvittens" och har slarvat bort det senare. Är det ett problem om man har leg. och köpet är knutet till ens konto?

Det brukar gå bra med leg också men sen GDPR dök upp så vet jag inte. Vet att det fungerade utan problem tidigare med bara leg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jun 2009

@madz9007: Hej, lite sent svar kanske. Men jag kan besvara denna.
Det är inga konstigheter, ta med dig legitimation samt uppge ärendenummer eller telefonnummer så kan personalen i butiken du lämnat in produkten kunna hitta ditt ärende så kan dom lösa resten på plats.

System: Hex Gear R80 | Intel i7 7700K 5Ghz | Asus Maximus IX Formula | Evga 1080 SC SLI | Corsair Vengeance 32GB 2666Mhz| Corsair AX860 | Samsung 950 Pro M.2 256GB | Samsung 850 Evo 1TB | Windows 10 |

Vattenkylning: 2st EK DDC 140 | EK PE 360 & 480 |EK EVO Supremacy | EK 1080 Block + Backplate | EK PETG hardtube |

Skärm: Asus PG348Q 34" 3440×1440p 100Hz