Permalänk
Medlem

Billigt mobilabonnemang

Hej,

Söker efter det billigaste mobilabonnemanget. Har idag tele2 49kr/mång 0,5GB surf. Detta höjer dom nu till 89kr/mån. Hittar inte något annat under 100kr, är jag dålig på att leta ? eller finns det inga billiga abonnemang utan massa lul längre?

Tack på förhand
P

Permalänk
Medlem

Kolla på vimla, hallon och liknande. Båda har flertalet abonnemang under 100-lappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hallon har 4 GB för 49 kr i 3 månader, sedan kostar det 99 kr/mån. Under hundringen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kolla på vimla, hallon och liknande. Båda har flertalet abonnemang under 100-lappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Dessa är ju bara billiga i 3-4 månader, kostar därefter 100kr+ ?

Permalänk
Medlem

https://www.wifog.com/

Gratis om du tittar på videoreklam eller gör undersökningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajjann:

Dessa är ju bara billiga i 3-4 månader, kostar därefter 100kr+ ?

Ah missade den detaljen, har inget konkret tips i så fall. Du får jämföra och abonnemang på nån sida, prisjakt, pricerunner eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Comviq har sina fastpris, abo ligger på 145kr/mån för 5GB
Men dom har även fastpris mini i kontantkortsform, 95kr för 3GB

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajjann:

Dessa är ju bara billiga i 3-4 månader, kostar därefter 100kr+ ?

Får du en inbjudan till Vimla så är det 10kr billigare per månad, då hamnar du på 90kr månaden för 2GB och fria samtal + sms, och en startpott på 20GB. Bra mycket mer prisvärt än tele2 iaf. Sen kan du få ned priset med ytterligare 10kr per person du bjuder in.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av pajjann:

Dessa är ju bara billiga i 3-4 månader, kostar därefter 100kr+ ?

https://www.hallon.se/kampanj/billigt/?utm_source=7458_adserv...

49:- per mån i 3 mån, därefter 99 kr/mån

Vart är det 100kr+ ?^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Testpilot
Skrivet av pajjann:

Dessa är ju bara billiga i 3-4 månader, kostar därefter 100kr+ ?

Hallon har 4GB för 99kr/månaden (49kr de tre första månaderna)
Vimla har 2GB för 100kr/månaden (50kr de tre första månaderna)

Har samma Tele2-abonnemang som du (0,5GB för 49kr) så jag kollar också på vad man ska byta till. Tycker det passade ganska bra för mig som ändå inte ringer så mycket, då kan jag betala minutpris för de få minuterna varje månad.

Comviq har också ett abonnemang som heter Fastpris mini som är 3GB för 95kr/månaden, där är det inte helt fria samtal utan "bara" 200 minuter.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

https://www.fello.se/

Fastpris 1GB
Fria samtal inom Sverige
Fria SMS och MMS till hela världen
Oanvänd surf sparas (max 25GB)

47.50 kr/mån. Månad 1-2
Därefter 95 kr/mån

Bjuder någon in dig så får du 4 månader halva priset istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!

Får väl ta något av dessa som kostar 90-100kr. Visst det är inte jättemycket pengar men ska bara använda det för att ta emot sms/samtal, aldrig skicka sms, ringa eller surfa.

P

Permalänk
Medlem

@pajjann: Tar du bara emot samtal/SMS så titta på ett kontantkort, ringer eller SMSar du inget så betalar du ju heller inget.

Använder telefonen nästan lika lite som du, och klarar mig på en kontantladdning på 50:- i ca 2 månader, ifall jag ringer mer än vanligt.
Behövs det mer så är det ju bara att ladda.

Permalänk
Medlem

Telenors kontantkort kan du ladda med 50 kr så räcker det 1 år, sedan får du ladda igen så simkortet hålls aktivt. Satsa på det istället om du bara tar emot SMS.

Permalänk
Medlem

Som flera redan nämnt borde ett kontantkort vara något för dig? Ladda på 100kr en gång per år för att behålla numret.
https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/p...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

https://www.kundkraft.se/mobil

6gb surf fria sms samtal, 49:- första 6månader

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Vimla, skaffa lite rabattar så har du ett bra abonnemang. Jag har fortfarande studentabonnemang och betalar 80kr/mån för 6GB surf.

Ska du bara sms/ringa så kör på kontantkort för tusan, ingen mening med abonnemang.

Permalänk
Avstängd

Halebop GO är ett kontantkort som du kan ladda med 100kr och så är det giltigt i 6 månader. Tror dom flesta kontantkort förlorar sin pott efter 1 eller 2 månader, men om du bara ska ta emot samtal så kan dom göra det en bra mycket längre tid än sådan innan dom stängs ner.

Permalänk
Medlem

Att jag inte tänkt på kontantkort.. klart det är det jag ska ha. Tack!

Permalänk
Skrivet av pajjann:

Att jag inte tänkt på kontantkort.. klart det är det jag ska ha. Tack!

jag kör telias kontantkort och sedan deras ladda surf eller vad det heter 329:- för 10Gb fritt att distribuera hur du vill under 6 månader.

är väldigt nöjd hittills min årskostnad för det brukar väl landa runt kanske 900:- om året med surfen ett helt år inräknad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nu har ni redan hittat en lösning men tidigare körde jag dual-sim med kontantkort + mobilt bredband från Hallon(enbart bredband) vilket gjorde att jag hade ett telefonnummer med möjligheten att SMSa/ringa i värsta fall men huvudsakligen gick på det mobila bredbandet för all kommunikation. Detta är lite billigare än att gå med mobilabonnemang om man bara är ute efter att ha ett nummer och en surfpott.

Permalänk
Medlem

Sitter själv i samma sits där jag letar efter ett nytt abonnemang. Hittade dock detta, https://www.bahnhof.se/mobiltelefoni

Kan säga att oavsett vad det blir för operatör jag väljer ska det vara obundet för när detta lanseras blir det att byta på direkten!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 3000 | MB: MSI Z97-G45 | CPU: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | GPU: MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr | RAM: 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | HDD: 1TB WD Blue 7200rpm/Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 250GB | PSU: EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xelluz:

Sitter själv i samma sits där jag letar efter ett nytt abonnemang. Hittade dock detta, https://www.bahnhof.se/mobiltelefoni

Kan säga att oavsett vad det blir för operatör jag väljer ska det vara obundet för när detta lanseras blir det att byta på direkten!

Senaste uppdateringen gällande din länk var för tre år sedan? Ptjaaae, nån dag kanske de lyckas då

Skickades från m.sweclockers.com