Cooler Master lanserar knappsatsen Controlpad med analog inmatning

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar knappsatsen Controlpad med analog inmatning

Via Kickstarter lanserar Cooler Master knappsatsen Controlpad, som kan användas tillsammans med mus för analog styrning i exempelvis spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Behöver Cooler Master verkligen göra en Kickstarter?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Behöver Cooler Master verkligen göra en Kickstarter?

Tänkte precis ställa samma fråga.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Behöver Cooler Master verkligen göra en Kickstarter?

Skrivet av Lodisen:

Tänkte precis ställa samma fråga.

De vill väl göra en marknadsundersökning gratis (uppskattning för hur många köpare och hur mycket intresse det finns) samt att få gratis marknadsföring. Väldigt smart skulle jag säga men nä de var nog inte tvungna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Va fasen, ett företag som Cooler Master vänder sig till Kickstarter....fuck no...

"We have robust in-house design, testing, and manufacturing facilities. For cooling, power supplies, PC cases, keyboards, mice and headsets, we have decades of experience in developing and bringing gaming PC products to the masses. But creating products that also benefit professionals and content creators is not something we have really dabbled in yet. "

I call BS, de skulle säkert kunna ta fram produkten i fullo utan att tigga pengar i samma byggnader som där de tar fram tangentbord.

"Launching on Kickstarter will enable us to access a wider range of users and Kickstarter’s vast innovation database from our non-traditional community. We do not need the money like a startup does. We fully and honestly acknowledge this. But by using this method to get feedback and first launching on Kickstarter"

Så punga ut redan nu och du får en "rabatt"...... man skapar inte en kickstarter för något annat än att få en produkt eller en tjänst finansierad.

(Sorry for rant)

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt behovet. Styra saker med fötter kanske. Det skulle inte vara fel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hjälpsam

Kickstarter har gått från att vara för gräsrotsprojekt allt mer till att bli en billig marknadsplattform.

Men produkten i sig är rätt intressant, kan tänka mig testa, däremot 50$ är på tok för mycket för en sådan produkt, det är nästan så man får en mekanisk cheery TKL bord för det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tänkte precis som flera andra, behöver ett företag av den storleken verkligen bända sig till kickstarter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vem är målgruppen? Liknande produkter finns redan i form av separat numpad eller Nostromo om man vill ha det mer gaming-inriktat. Kunde definitivt gjorts mer ergonomisk.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Vem är målgruppen? Liknande produkter finns redan i form av separat numpad eller Nostromo om man vill ha det mer gaming-inriktat. Kunde definitivt gjorts mer ergonomisk.

Jag tänker att den kan vara praktisk i premier pro. Det är ju inte en numpad utan en uppsättning analoga knappar, den analoga delen kan vara bra för att navigera i klipp och tids linjen.

Permalänk
Medlem

Kul med lite färg och snygga ikoner. Men man kan ju använda vänsterhanden för att göra snabbkommandon som gör samma sak som knapparna är avsedda för. Perfekt för personer med en tredje arm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Vem är målgruppen? Liknande produkter finns redan i form av separat numpad eller Nostromo om man vill ha det mer gaming-inriktat. Kunde definitivt gjorts mer ergonomisk.

Problemet med dina rekommendationer är att ena är från Razer och de andra är inte speciellt designad för spel.
Jag är lite intresserad av den här då det bara är vanliga tangenter och inge annat skit som på Razer Orbweaver.

Kommer inte "köpa" från Kickstarter men kan tänka mig ett köp om det kommer till vanliga butiker i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Ser inte riktigt behovet. Styra saker med fötter kanske. Det skulle inte vara fel.

Video editering kanske dock finns det ju redan många verktyg till det även streaming.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Problemet med dina rekommendationer är att ena är från Razer och de andra är inte speciellt designad för spel.
Jag är lite intresserad av den här då det bara är vanliga tangenter och inge annat skit som på Razer Orbweaver.

Kommer inte "köpa" från Kickstarter men kan tänka mig ett köp om det kommer till vanliga butiker i framtiden.

Jag rekommenderade ingenting, jag ställde en fråga. Min fråga besvarades med svaret analoga knappar.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Finns det något vidare stöd för tryckkänsliga knappar ännu?
Har ju efterfrågat tryckkänsliga knappar på handkontroller hur länge som helst.
Hade varit nice om ens PS3-kontroller gick att använda t.ex.

Permalänk
Medlem

Äsch, inget klår min legendariska Microsoft Sidewinder Strategic Commander, ni hör ju bara på namnet hur epic den är!

Permalänk
Skrivet av gonace:

Va fasen, ett företag som Cooler Master vänder sig till Kickstarter....fuck no...

Är du ledsen för att folk och företag tänker utanför boxen och använder en tjänst på nya kreativa sätt? Ja, kickstarter var btänkt som först och främst en finansieringsform men jag har svårt och tro att man där är ledsen för nya alternativa användningsområden.
Detta fall är det som redan konstaterats först och främst för att göra en marknadsundersökning för att kartlägga marknaden och till de addera en väldigt effektiv marknadsföringskanal.
Det är väl inte konstigare än när 1+ körde ett liknande race med inbjudningar och utskick av telefoner i batcher för att få ner priset. 1+ var backat av ett kinesiskt jätteföretag men insåg värdet av marknadsföring och kontrollerad just in time tillverkning.

Jag har svårt att se att det vore bättre att företagen chansade stora summor på att ta fram nya produkter som floppar, skadar företaget ekonomiskt och lämnar ett berg osålda prylar i lager. Det är dumt ekonomiskt, dumt miljömässigt och dumt att riskera en massa arbetstillfällen bara för att man inte har ett bra verktyg för att mäta efterfrågan. Kickstarter är ett extremt bra verktyg för detta, det får ner priset eftersom man inte behöver övertillverka och med det slösar inte med råvaror och företagen slipper risken med att sitta på stora lager som binder upp kapital.
Vad är dumt med det?

Permalänk
Skrivet av sniglom:

Vem är målgruppen? Liknande produkter finns redan i form av separat numpad eller Nostromo om man vill ha det mer gaming-inriktat. Kunde definitivt gjorts mer ergonomisk.

Jag känner mig som en del av målgruppen, kommer genast kolla upp detta noggrannare. Kan faktiskt bli ett köp.

Permalänk
Medlem

@Aleshi:
PS3 dualshock har analoga knappar
Du märker det när du installerar den i windows.
Det diskuteras även här:

https://gaming.stackexchange.com/questions/111863/what-is-an-...

Permalänk
Skrivet av sniglom:

Vem är målgruppen? Liknande produkter finns redan i form av separat numpad eller Nostromo om man vill ha det mer gaming-inriktat. Kunde definitivt gjorts mer ergonomisk.

Jag kan tänka mig att inhandla en sådan lagom till nästa GTA för att få bättre kontroll över fordonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag kan tänka mig att inhandla en sådan lagom till nästa GTA för att få bättre kontroll över fordonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ratt och pedaler till GTA V. Det är extremt kul faktiskt. Kan tänka mig att analoga knappar kan ge lite samma känsla för att anpassa hastigheten i att gå, cykla, rida etc. Om RDR kommer till PC kan man kanske få det bästa av analoga kontroller och att sikta med mus.

Permalänk
Skrivet av Klarspråkarn:

Jag har ratt och pedaler till GTA V. Det är extremt kul faktiskt. Kan tänka mig att analoga knappar kan ge lite samma känsla för att anpassa hastigheten i att gå, cykla, rida etc. Om RDR kommer till PC kan man kanske få det bästa av analoga kontroller och att sikta med mus.

Jag har en Xbox-kontroll men vid intensivare eldstrider eller drive-bye's så vill jag gärna använda musen och det är bytet av kontrolldon jag vill bli av med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag har en Xbox-kontroll men vid intensivare eldstrider eller drive-bye's så vill jag gärna använda musen och det är bytet av kontrolldon jag vill bli av med.

Skickades från m.sweclockers.com

Med ratt kan jag samtidigt sikta med musen och tangentbordet är bara att använda när jag inte kör bil. Men visst, helt smidigt är det inte (och tror inte det funkar i GTA online).

Har själv funderat på wootings tangentbord, men har inte vågat lägga så mycket pengar på ett relativt litet företags produkt.

Permalänk

Jag är välldigt intresserad av denna produkt... funderar på att pledge
är/var en stor andvändare av logitech's G13 gameboard i flera år.

Men nu när det utgått ur sortimentet och att min g13 blivit lite sliten efter 5år plus så skaffade jag Razer's Orbweaver. Vad gäller ergonomin så är den betydligt sämmre än G13 även om man inte skulle kunna tro det. så jag tror denna Controlpad är mer ergonomisk änn vad videon och bilderna ger sken av.

sen att man kan reglera hur mycket input skännslighet man vill ha på knapparna är ett STORT plus.

Permalänk
Medlem

Oh! Analoga tangentbord är riktigt spännande! Varit riktigt sugen på det men inte kunnat motivera att ersätta mitt annars väldigt trevliga mekaniska icke-analoga tangentbord.

Detta kan absolut vara något för mig. Kan vara skönt att få bort tangentbordet lite när man spelar också så att man får mer plats för musen. Slipper ha tangentbordet i konstiga vinklar när man spelar... då har jag ändå tenkey-less...