Blizzard antyder om nytt Diablo med undertiteln Reign of Terror

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är det inte diablo 2 remastered?

Jo det är detta spel dom kommer visa upp, men det räcker gott och väl för mig!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Deras konferens brukade vara gratis? Vet att jag streamat den från youtube förut. Vem fan betalar pengar för att se den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Diablo 4 VR skulle få många människors armar se mer ut som Conan the barbarian

Permalänk

@xmmm: Trådlöst VR-headset för WW-barb iaf.

Edit: Stå och snurra runt varv efter varv hemma medans man nitar demoner kanske kan bli bra för någon men jag hoppas nog på en produkt som mer liknar PoE utan mikrotransaktioner.

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot ett nytt diablo. En remake av 2an eller en 4a. Bägge skulle göra mig glad.
Om det blir en 4a så hoppas jag att det blir lite mer komplext än 3an. Jag gillar att sätta ut mina egna stats och skills. Något liknande skillträdet i path of exile hade jag gillat och gärna återinföra runeord och synergier ifrån D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

För att Blizzard sedan Warcraft 3 gått över till tecknade spel för barn runt 11-12 år.

Att grafiken är mer åt det tecknade hållet ser jag inte vad problemet är? Vill du ha fotorealistiskt blodsprut och icke-pk sexscener endast lämpliga för 30+ att se finns det säkert sådana spel. Blizzards val av grafik möjliggör att fler system klarar av det och yngre människor får spela, win-win.

Däremot kan jag inte påstå att varken SC, OW, HS, HotS eller WoW är riktade mot 12 åringar sett till hur competetive det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Mja, jag kan inte riktigt hålla med om stats bidrog något till variationen i D2. Det kunde man bryta ner till de två huvudsakliga egenskaperna. Pumpa tillräckligt med poäng i styrka för din tyngsta pryl, ofta monarch-skölden. Resten av dina poäng gick till antingen mana eller vitalitet. Det är iaf mitt intryck av dagens D2-spelare fast jag kanske glor för mycket på youtube.

D3 har definitivt sina problem men variation är inte ett av dem enligt min mening. 7 klasser med minst tre kraftfulla set var med olika spelstilar samt "farming-sets" och "speed-sets" på det där man blandar delar. Vill man spela utan set så kan man det men då får man förmodligen ligga kvar på den svårighetsgraden som känns bäst men med väl uppgraderade gems mm, så klarar man sig nog på torment 10-13. Därav är flexibiliteten ett välkommet tillskott. Att pressa sig fram i greater rifts kräver att man specialiserar sig i topprankade endgame sets/builds, men så är det alltid om man ska ha det bästa. Det gäller även i Diablo 2.

Tycker inte något av spelen är objektivt bättre eller sämre. Dom har olika styrkor och svagheter. Jag tycker D2 är roligare ur ett rent nostalgiskt perspektiv men D3 är snabbare och känns mekaniskt bättre att spela.

Jag hoppas dock innerligt att Diablo 4 eller vad det nu blir, är mörkare och mera moget i sin presentation, som i Diablo/Diablo 2. Skräcken var en de gamla spelens största styrkor.

Jag håller med om att D2 statssystem inte var det bästa, och som du säger så investerade man nästan allt i vitality. Men jag hade hellre sett att de hade utvecklat systemet till D3, inte tagit bort det helt och hållet. PoE löser det på ett ganska kul sätt genom att sprida ut stats i skillträdet som man måste pricka in.

Vad gäller sets så är jag stark emot hur de hanterades i D4. Dom är alldeles för starka och det finns inga likvärdiga alternativ som kan kompensera för de brutalt starka bonusarna som de ger. Seten låser dig dessutom till vissa skills, vilket leder till att du måste välja skills efter set och inte efter hur du vill spela.

Du har rätt i att alla ARPG:er har en build och utrustningsuppsättning som är bäst. D4 gör dock skillnaden mellan bäst och bra alldeles för stor. Att göra en karaktär som inte använder sig av set är ett extremt stort handikapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

WoW är inte fortsättningen på WC, WoW är ett alternativt diablo med WC skinns... och WC lore

Vad jag har förstått så har Blizzard alternativet att de kan göra WC 4 baserad på där WC 3 slutade, men då mister de en hel del WoW lore som många har spelat och uppskattat.
Vad jag har också får sagt till mig (har inte spelat WoW) så är det superkrångligt att lyckas med WC4 om storyn ska fortsätta från WoW. Sen om de båda ska samexistera så kan det också lore-mässigt bli svårt.
Kanske kan göra en lore som passar framtida expansion till WoW och starten till WC 4, två olika perspektiv på samma lore.

War Hammer däremot har gjort det bra gällande detta, där lore:en är väl etablerat först

Men men, kul för diablo fans att de får sina uppföljare.... gång på gång...... (inte alls bitter)

Det är visst fortsättningen på wc3, enda möjligheten att wc4 skulle släppas är Multiplayer only. Alternativt återspela wow lore i annan form.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Att grafiken är mer åt det tecknade hållet ser jag inte vad problemet är? Vill du ha fotorealistiskt blodsprut och icke-pk sexscener endast lämpliga för 30+ att se finns det säkert sådana spel. Blizzards val av grafik möjliggör att fler system klarar av det och yngre människor får spela, win-win.

Däremot kan jag inte påstå att varken SC, OW, HS, HotS eller WoW är riktade mot 12 åringar sett till hur competetive det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu ser du världen i svart och vitt, som att antingen så är det Teletubbies eller Hostel.

Fast när man var 12-13 år så ville man ju se blod och sex, ju mer förbjudet ju bättre. Därför älskade man ju Postal 2.

Sanningen är att många vuxna människor inte attraheras av att spela spel gjorda för att locka yngre crowds. Många vuxna vill heller inte leva ett incel liv med den tid som krävs för att spela competive spel. Jag hinner max spela 4-5 timmar i veckan, men även det känner jag är tid jag skulle kunnat göra något mer kreativt på, typ skriva en ny text, lära mig en ny skill, spela in musik till ett nytt album eller börja utveckla ett nytt datorspel.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Allt man hör från folk att De la ner Warcraft för de tjänade inte så mycket på det och gjorde WoW till fortsättningen.
Kan va helt fel men det är i alla fall vad man hört hela tiden

kan ligga något i det, men de kör ju E-sport på StarCraft så WC är svårt o ta den riktningen utan att konkurera med sig själv.

Själv gillade jag inte WC3 utan älskade mer klassiska WC2 o vill man spela single player campanj så är StarCraft bättre.

När det kommer till Dibbe är 2:an de jag spelat minst, störde mig på permanenta val samt att det var totalt sönder bottat SoJ ekonomin etc etc. 3:an har många brister det jag stört mig på i slutet är nog endå balanseringen o sett problematiken.
Äslskar att spela WD pågrund av flexibiteten och build vägar men sett tänket förstör det helt samt de senaste seasons så kan man bara spela med ett vapen oavsett build o de där jävla stack tänket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morannon:

Tycker tvärt om.

De permanenta valen man gör med skills och attribut är en viktig anledning till att jag känner att mina gubbar är just mina.

Dessutom så älskar jag att noga fundera ut vilken build som jag ska göra här näst. När jag väl har gjort den "perfekta" builden så får jag en känsla av prestation. Men om man blixtsnabbt kan byta builds med oändliga respecs så blir prestationskänslan mycket mindre.

Tror dock att D4 kommer att ha oändliga respecs eftersom de flesta gamers verkar vilja ha det.

I vanliga rollspel tycker jag som du, att det blir mer personligt när man får göra val som låses in för resten av spelet, men då Diablo är ett grind-spel där man fortsätter att spela vid max level även om alla quests är klara, så tycker jag att det är trevligt att kunna byta specs snabbare utan att behöva lägga massor av tid enbart för att komma upp i level igen, när man kunde ha använt den tiden till mer end game-spelande.

Just p.g.a. detta har jag spelat ofantligt många fler timmar D3 än jag någonsin gjorde i D2 eller D1, men det är väl olika hur man klassar spelen och vad man tycker är kul att lägga tiden på

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd

Själv har jag inte något emot att betala 60€ för ett diablo4 för att spela några veckor sedan sluta och frågan är om vi kan förvänta oss något mer än ett diablo3 med bättre grafik?

Diablo3 idag handlar om att grinda paragon lvls vilket inte bara är jävligt tråkigt utan majoriteten har inte heller tid att spela 15 timmar om dygnet flera månader i rad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

För att Blizzard sedan Warcraft 3 gått över till tecknade spel för barn runt 11-12 år.

För WC3 var ju inte ett "tecknat spel"? Det har alltid varit Blizzards designidé att göra färgranna spel. WC1,WC2 och W3 är ett par exempel på detta. Diablo-serien är väl Blizzards försök att göra mer seriösa och mörka scener medan SC-serien är en blandning. Oberoende så får du det att låta som Blizzard börjat med detta nyligen när man bokstavligen hållit på med detta designval i över 20 år snart.

Skrivet av gabriel15:

Själv har jag inte något emot att betala 60€ för ett diablo4 för att spela några veckor sedan sluta och frågan är om vi kan förvänta oss något mer än ett diablo3 med bättre grafik?

Diablo3 idag handlar om att grinda paragon lvls vilket inte bara är jävligt tråkigt utan majoriteten har inte heller tid att spela 15 timmar om dygnet flera månader i rad.

I D2 nådde man fort samma typ av grind. Tyvärr är det nackdelen med multiplayerspel eftersom man bara kan ha så mycket content.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Klarspråkarn:

Det där med att komma till så hög svårighetsgrad som möjligt i spelet var nog en av anledningarna att jag inte gillade D3 så värst mycket. Kändes som att målgruppen var competitive gamers i för hög grad. Blir för mycket att bygga sin karaktär efter det och inte efter att ha kul. Utifrån mina preferenser såklart.

Är det tävlingsmomentet du gillar? Att hitta ett nytt sätt att specca karaktären som ingen annan kommit på?

Skickades från m.sweclockers.com

Fast kul kan du ju fortfarande ha även om du inte är ute efter att maxa svårighetsgraden, eller? D3 sprutar ut legendaries höger och vänster på alla grader. Chansen att dom blir rollade som ancients eller primals är lika oavsett så belöningssystemet finns ju för alla.

Tävlingselementet finns där för dom som vill tävla mot sig själva likväl som andra. Jag ser inget fel med att valet finns tillgängligt men det finns absolut potential att utvecklas till det bättre så färre människor känner sig uteslutna. Själv har jag inte känt detta men förstår att det alltid finns dom som gör det.

Personligen tycker jag det är kul att tävla mot mig själv och mina högt uppgraderade gems kan jag alltid sätta i experiment-byggen.

Skrivet av Sarky:

Jag håller med om att D2 statssystem inte var det bästa, och som du säger så investerade man nästan allt i vitality. Men jag hade hellre sett att de hade utvecklat systemet till D3, inte tagit bort det helt och hållet. PoE löser det på ett ganska kul sätt genom att sprida ut stats i skillträdet som man måste pricka in.

Vad gäller sets så är jag stark emot hur de hanterades i D4. Dom är alldeles för starka och det finns inga likvärdiga alternativ som kan kompensera för de brutalt starka bonusarna som de ger. Seten låser dig dessutom till vissa skills, vilket leder till att du måste välja skills efter set och inte efter hur du vill spela.

Du har rätt i att alla ARPG:er har en build och utrustningsuppsättning som är bäst. D4 gör dock skillnaden mellan bäst och bra alldeles för stor. Att göra en karaktär som inte använder sig av set är ett extremt stort handikapp.

Skulle kunna säga att dom faktiskt utvecklade ett sorts stats-system med paragon poäng men det är definitivt inte perfekt. Det andra du talar om är "power creep", om jag inte misstar mig och är ett av D3's största problem. Istället för att balansera alla items, har Blizzard lagt alldeles för stor fokus på att höja taket på alla klasser istället för att finjustera det som redan finns. Därför har vi sett stegvis ökning av Torment-nivåerna med varje stor patch. Håller med om att dom inte har hanterat detta på ett bra sett. Möjligheten att experimentera finns dock fortfarande, bara att man inte kan ligga i topp 100 i greater rifts med något som ingen annan i världen har.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Ugh. D3 var skittråkigt. Jag kunde spela kampanjen i sömnen. Första gången man spelar igenom det kan man inte ändra till en svårighetsgrad som verkligen ger en motstånd. Det var easy/normal hela vägen. Visst, när man klarat kampanjen går det men ville spela kampanjen första gången med riktigt motstånd.

Permalänk
Medlem

Coolt, samma namn som oldschool runescapes mest fruktade PvP clan.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Fast kul kan du ju fortfarande ha även om du inte är ute efter att maxa svårighetsgraden, eller? D3 sprutar ut legendaries höger och vänster på alla grader. Chansen att dom blir rollade som ancients eller primals är lika oavsett så belöningssystemet finns ju för alla.

Tävlingselementet finns där för dom som vill tävla mot sig själva likväl som andra. Jag ser inget fel med att valet finns tillgängligt men det finns absolut potential att utvecklas till det bättre så färre människor känner sig uteslutna. Själv har jag inte känt detta men förstår att det alltid finns dom som gör det.

Personligen tycker jag det är kul att tävla mot mig själv och mina högt uppgraderade gems kan jag alltid sätta i experiment-byggen.

Ja, jag hade ganska kul ett kort tag. Men inte alls som tidigare spel i serien och inte heller andra liknande spel. Jag har lite svårt att förstå exakt varför, utan har mer en känsla av att det beror på hur spelet var balanserat när jag spelade det. Det är inte tävlingsmomenten i sig, tror jag... Hmm...

Kul för dig och er andra som gillar det hur som helst (inte sarkastiskt menat).

Oavsett vilket är det ju klart att alla spel inte kan matcha mina preferenser, så om inte D4 gör det blir jag inte allt för besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mja här är iaf mina synpunkter angående serier som dessa.

D1 var det första rpg som jag spelade och nötte det alldeles för mycket på sin tid och även om det var imponerande på sitt sätt så kändes det alldeles för content fattigt för astt säga att det är bästa spelet fast utan tvivel skulle jag säga att det var det mest läskiga dom gjort. Första gången jag stötte på "the butcher" och han sa "Ahh fresh meat"...fyfan vad jag hoppade till.

D2 (Inkl LoD) var gift under skoltiden, hoppade över allt annat för att spela det och provade mängder av saker där även om jag drogs mot necros samt amazons mest. Svårt att få dom andra spelen att jämföras med det, men samma sak där som första spelet. När jag väl gjort allt så var det mest en oändlig grind för att skaffa bättre gear för att få dom där extra 2 armor i ett set eller maxa charms osv osv, med andra ord uselt endgame content.

D3 är snyggt och flyter på bra och även om det är mycket bättre endgame content så saknas en sorts charm i spelet, jag tror personligen att det är på grund av icke permanenta skills men också på grund utav att spelet ger alldeles för mycket loot som är värdelöst så det känns bara jobbigt att grinda saker, D2 hade liknande problem men inte alls lika extremt som i D3.

PoE är min favorit just nu på grund av att valen är semi permanenta men ett av dom mest extrema endgame contents jag sett hittills, animation stilen påminner mig mycket om D2 LoD så det uppskattas. Hade varit ännu bättre med lite mer väder effekter som gjorde att diverse skills hade olika effekter ( tänk typ Divinity: Original sin 2) och dessutom skulle jag säga att PoE har det mest intensive grind jag nånsin sett fast å andra sidan känns det bättre att samla på sig saker med tanke på att det är ett barter system istället för pengar/guld.

Grim Dawn har jag bara testat lite snabbt men fastnade aldrig i för mycket, men jag är smått förundrad att inte en enda person här har nämnt Wolcen än? Visst det är bara i beta än men av vad jag spelat så känns det betydligt roligare än D3 och PoE av nån anlendning. Kanske för att att det är nytt men dom har ett par gimmicks som blizzard kan lära sig av.

Finns några till som jag skulle kunna nämna men dessa verkar vara dom mest vanliga att prata om.

Permalänk

"These are names and copy used for some of the new products available at BlizzCon this year, and not direct references to content at the show," a Blizzard representative told GameSpot.

"Reign of Terror" har alltså inget att göra med det nya diablo spelet/expansionen/remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av folzar:

Mja här är iaf mina synpunkter angående serier som dessa.

D1 var det första rpg som jag spelade och nötte det alldeles för mycket på sin tid och även om det var imponerande på sitt sätt så kändes det alldeles för content fattigt för astt säga att det är bästa spelet fast utan tvivel skulle jag säga att det var det mest läskiga dom gjort. Första gången jag stötte på "the butcher" och han sa "Ahh fresh meat"...fyfan vad jag hoppade till.

Det som var en enorm kvalitet med D1 (och, som alltid, mest uttalat första genomspelningen), var att bristen på möjligheter att skräddarsy sina karaktärer, gjorde att man i gengäld kunde konstruera varje nivå så att den var ”farlig”. Jag minns än hur jag, när jag hade gått ner för trapporna en nivå till, alltid stod blick stilla och bara lyssnade, rädd att ta ett onödigt steg som skulle väcka monster jag ännu inte hade en aning om.
Svårighetsgraden var mycket bättre anpassad, hela vägen, på ett sätt jag misstänker är helt omöjligt för spel där skills/stats/items tillåter en större konfigurerbarhet.
"Det mest läskiga de gjort". Ja, definitivt. Ingen känsla av att rusa igenom horder av monster medan man petar naglarna precis. Man var helt enkelt rädd (eller åtminstone försiktig) hela vägen, vilket också innebar att man hade utrymme att ta in spelets atmosfär och art style.

Permalänk
Medlem

Mycket prat om vilket Diablo som är bäst. Alla har ju sina tjusningar. Personligen har jag plöjt ner många timmar i alla tre versioner och tycker absolut att det inte är något fel på 3:an. Framför allt inte sedan RoS och Necromancern gjorde spelet komplett.

Problemet med dagens spel (och det är gäller egentligen vilken typ av spel som helst) är att det är mycket svårare att vara nyskapande nu än vad det var förr. Det fanns inte alls mycket, om ens något, som Diablo när det kom, och Diablo 2 byggde vidare på det i en tid då det fortfarande inte fanns spel som var i närheten av dessa. Man bör hålla det i huvudet när man tittar tillbaka på historiska titlar och tankarna om hur mycket bättre dessa var.

Permalänk
Medlem

@folzar: Håller med dig om Wolcen.... Tycker det faktiskt är sjukt kul, även om det är i Beta, och att du blir resettad vid varje uppdatering.
Men har stora förväntningar på det när detta släpps fullt

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

@folzar: Håller med dig om Wolcen.... Tycker det faktiskt är sjukt kul, även om det är i Beta, och att du blir resettad vid varje uppdatering.
Men har stora förväntningar på det när detta släpps fullt

När släpps det? Är det värt och köpa det nu? Jag hittade ett till spel som verkar rätt så intressant, lost ark. Verkar ha en liknande stil.

https://youtu.be/NAZHSQo76sw

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elektron: DE kör fortfarande Technical Beta just nu. Så jag tror vi pratar om 9-12 mån innan någon release.
Själv tycker jag det är värt det. Då det är ett riktigt kul lir.
Lost Ark har jag följt i nästan 3 år nu. och är sjukt taggad på det.
Mest med tanke på alla klasser och deras lite annorlunda sätt att bygga skill-tree.
Dock är det oklart när och om det kommer till väst över huvud taget.
I början sa det att det enbart skulle komma till Korea och Japan, men sen har de svängt mer och mer.
Och jag tror det har att göra med att de sett framgångarna av Black Desert Online...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptens:

Mycket prat om vilket Diablo som är bäst. Alla har ju sina tjusningar. Personligen har jag plöjt ner många timmar i alla tre versioner och tycker absolut att det inte är något fel på 3:an. Framför allt inte sedan RoS och Necromancern gjorde spelet komplett.

Problemet med dagens spel (och det är gäller egentligen vilken typ av spel som helst) är att det är mycket svårare att vara nyskapande nu än vad det var förr. Det fanns inte alls mycket, om ens något, som Diablo när det kom, och Diablo 2 byggde vidare på det i en tid då det fortfarande inte fanns spel som var i närheten av dessa. Man bör hålla det i huvudet när man tittar tillbaka på historiska titlar och tankarna om hur mycket bättre dessa var.

Rent generellt så håller jag med om ditt resonemang. Det håller dock inte för Diablo 3 enligt mig. Path of Exile och Grim Dawn släpptes båda efter Diablo 2 och är betydlig charmigare och djupare upplevelser än Diablo 3. Blizzard tappade bollen där.