Permalänk
Medlem

XBOX modd Xecuter2

Var kan jag hitta Xecuter2 har letat på google men det står inte var man kan köpa dem.

Min fråga var köper jag ett Xecuter2 Chip

Visa signatur

Xbox: 1.4 --- SmartXX --- 200Gb --- 110 Spel.

Dator: CPU: Amd 2200+ RAM: 1024 DDR HDD: 610GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Xbox: 1.4 --- SmartXX --- 200Gb --- 110 Spel.

Dator: CPU: Amd 2200+ RAM: 1024 DDR HDD: 610GB

Permalänk
Medlem

http://www.dvdirect.net brukar vara billigare än psxcare, men de verkar ha slut på pro-varianten.

Permalänk
Medlem

Finns andra återförsäljare som säljer också, tom dom som är billigare än dom som är nämnda. Söker du på forumet och tar dig lite tid på att gå igenom några av dessa trådar så finner du säkert url'er till dessa åf's.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

http://www.falerumsdata.com

sidan är inte snygg, men jävligt bra kille som har sidan

/Daniel

Permalänk

var ligger falerumsdata ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på pro / lite ?

Visa signatur

Xbox: 1.4 --- SmartXX --- 200Gb --- 110 Spel.

Dator: CPU: Amd 2200+ RAM: 1024 DDR HDD: 610GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
var ligger falerumsdata ?

Inte en aning, ringde till killen, beställde några cyclone 2 och fick de dagen efteråt, mycket trevlig och hjälpsam kille

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3.14
vad är det för skillnad på pro / lite ?

den stora skillnaden är mängden olika biosar, max 4x 256kb och programmerbar via väldigt kort skrivarkabel (fick skarva ner till ca 30cm för att det skulle funka bra) och (t.ex.) evox, liten har inte den externa (via skrivarkabel) programmeringsmöjligheten och max 2x 512kb biosar

jag har nu en executor 2 lite och är mycket nöjd

/Daniel

Permalänk
Medlem

Just nu är det lika bra att köpa ett xbit om man skall köpa ett "märkeschip", kostar inte så mycket mer än de andra chippen och flashning via usb funkar garanterat bättre än lpt-lösningen som xecuter2 pro använder sig av.
Fast extern flashning är givetvis inget krav, de allra flesta flashar ändå genom dashbordet.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Just nu är det lika bra att köpa ett xbit om man skall köpa ett "märkeschip", kostar inte så mycket mer än de andra chippen och flashning via usb funkar garanterat bättre än lpt-lösningen som xecuter2 pro använder sig av.
Fast extern flashning är givetvis inget krav, de allra flesta flashar ändå genom dashbordet.

Håller med.. helt onödigt med extern flashning.. ;O flashar genom Dashboardet jag.. gör säkert alla andra också.. jag har inte Extern heller iofs.. jag kör APPLE X V3 Chip.. rymmer 1 bios ;O .. fast mer behöver man inte?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
var ligger falerumsdata ?

mailade han igår..

"Hej

Nedanför Åtvidaberg.

Ring om du vill !

0705 381855

Med vänlig hälsning
Mikael Thörngren"

Visa signatur

Gigabyte GA-X38-DQ6, Quad 6600@3,6Ghz (9x400), 2GB PC8500@1280Mhz (2x640Mhz), 1.5TB Hdd (3x500 WD), 2x Raptor 74GB Raid 0, 2 st Sapphire HD2900 Pro i CROSSFIRE, Antec 850W PSU, Lian Li PC1000 Plus, 3dmark 06:17188, 3dmark 05:23598.

Permalänk
Medlem

"flashar genom Dashboardet "

Vad är dashboardet?

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av 3.14
vad är det för skillnad på pro / lite ?
--------------------------------------------------------------------------------

den stora skillnaden är mängden olika biosar, max 4x 256kb och programmerbar via väldigt kort skrivarkabel (fick skarva ner till ca 30cm för att det skulle funka bra) och (t.ex.) evox, liten har inte den externa (via skrivarkabel) programmeringsmöjligheten och max 2x 512kb biosar

----
jag fattar nog inte vad du menar med det " mängden olika biosar" betyder det att jag ska flera olika biosar på ett o samma chip

förklara lite mer

Visa signatur

Xbox: 1.4 --- SmartXX --- 200Gb --- 110 Spel.

Dator: CPU: Amd 2200+ RAM: 1024 DDR HDD: 610GB

Permalänk
Medlem

Det betyder att du kan ha flera olika bios på samma chip, detta är främst en fördel för de som utvecklar på xboxen eftersom de kan ha ett debugbios samt ett vanligt bios och växla mellan dessa med en brytare.
En annan fördel med chippen med lite mer minne är att de klarar av större bios än de vanliga 256kb biosen, det finns tex ett x-ecuter bios som har en inbyggd ftpserver. Jag skulle som sagt var köpa ett chip som klarar av större bios än 256kb även fast jag i nuläget inte använder det själv (jag har ett 1mb x-ecuter2 pro chip)

Fördelen med möjlighet till extern flashning är att skulle det på något sätt gå fel vid flashning genom dashboardet så kan man alltid flasha om chippet genom att ansluta det till en pc.

Edit: En leverantör som jag själv har använt och kan rekommendera är www.divineo.co.uk En nackdel är kanske att men måste handla på kort, jag har handlat av dom vid ett flertal tillfällen samt även rekommenderat flera kompisar att handla där och det har så långt aldrig strulat nån gång.

Edit2: Bara för att verkligen repetera så drar jag till med några standardlänkar: http://www.xbox-scene.com/modchips3b_table.htm

För info om cheapmodchip kolla på (bla apple-x2) http://www.xbox-scene.com/modchips3b_cheapmod.php

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Håller med.. helt onödigt med extern flashning..

Helt onödigt är det inte, men man byter inte bios så ofta så man får ju hoppas att inte strömmen går eller liknande, annars får man ta chippet till nån polare som har chippad xbox och hotflasha det (boota upp i chippat läge, byta till chippet utan bios och flasha det)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3.14
"flashar genom Dashboardet "

Vad är dashboardet?

jag fattar nog inte vad du menar med det " mängden olika biosar" betyder det att jag ska flera olika biosar på ett o samma chip

förklara lite mer

Dashboard är mycket enkelt förklarat operativsystemet i xboxen, finns flera utbytesvarianter, jag föredrar en som heter evox. det ger vissa funktioner som inte finns i microsofts orginalmjukvara som t.ex. möjligheten att starta andra program

japp, jag menar att man kan fylla chippet med olika typer av bios och välja mellan de. Finns ju en uppsjö av olika typer, bl.a. linux

Vill du bara att det skall funka, rekomenderar jag akira cyclone 2, finns på falerumsdata och kostar 350:- + frakt, han har även xecutor 2 lite

/Daniel

Permalänk

Oooh vilken gammal tråd, ville bara berätta hur nöjd jag är, köpte en gen 1 xbox i tron att det var reservdelar, men den funkar kanon, xecuter2 moddad och proppfull med gamla spel och emulatorer, nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Oooh vilken gammal tråd, ville bara berätta hur nöjd jag är, köpte en gen 1 xbox i tron att det var reservdelar, men den funkar kanon, xecuter2 moddad och proppfull med gamla spel och emulatorer, nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Kul! Har själv kvar min gamla original XboX, fast moddad med SmartXX v2 chip. Kopplad till tv med component kabel för HD, och nån gammal XBMC launcer. Fungerar klockrent fortfarande

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk

@maskeradmannen: nice.
Sen att det snart blir skiljsmässa pga konsolsamlande är en annan femma. Måste googla prylar nu så jag kan hooka upp xboxen till surroundstärkare och proja

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|