Permalänk

Köpråd min första bärbara!

Hejsan!
Jag tänker byta ut min gamla stationära mot min första bärbara.

Jag vill ha en kraftfull STILREN dator. Tycker dessvärre alla bärbara gamingdatorer ser så otroligt töntiga ut.

Samt så ska jag ut o resa i någon månad nu snart. Värt att vänta tills jag kommer hem i mars? Kommer det komma något nytt inom bärbara dator fronten som är värt att vänta på istället.

Sneglar på denna, är det något och ha? Eller pengar i sjön?

https://www.inet.se/produkt/1963080/msi-p65-creator-8re-i7-16...

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt schysst dator rent estetiskt! Vikten är låg, batteritid ser ut att vara ovanligt bra för en gaminglaptop, bra prestanda.

Jag tycker att den ser relativt dyr ut sett till prestanda, men om den är värd det eller inte är ju givetvis subjektivt. Hur mycket värdesätter du en snygg och stilren design, bra batteritid, låg vikt etc.

Jag ångrar ofta att jag snålade när jag köpte min laptop. Lenovo Y720 har rysligt bra prestanda för pengarna, men den är ful, har dålig trackpad, väger som en liten bil, halvtaskigt tangentbord, kass batteritid och dålig ljusstyrka på skärmen.

Med facit i hand hade jag inte stirrat mig blind på prestanda/krona och istället spenderat lite mer på "mjuka värden".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Finns ju alltid Razer 15 också. Billigaste versionen för 1600€ verkar dock inte släppas förrän november. Finns även XPS 15 men den har som bäst en 1050Ti.

Permalänk
Medlem

Lenovo Legion Y530 - Hyfsat minimalistisk, bra kylning, kommer snart en med GTX 1060, dock tyngre)
Razer Blade 15 - Bra specs (kanske för mkt gaming på den för dig?)
DELL XPS 15 - Processorn överhettas lite i spel o saktar ner
Huawei Matebook X Pro - Bra skärm, snygg men lite sämre grafikkort
Xiaomi Gaming Laptop - Inget svenskt tangentbord?
Microsoft Surface Book 2 - Snygg som satan, har ett 1050TI och kostar en del
MSI Stealth - Lite mer avskalad gaming (men jag gillar personligen ej färgerna)

Permalänk

Tack för era svar! har kollat igenom era svar och måste ändå säga att jag fortfarande är rätt insnöad på den jag själv länka..
Nu gamear jag inte alls mycket som jag en gång gjorde, men vill ändå ha prestandan ifall suget kommer på något spel..

över 20k känner jag att de börjar svida i plånboken och ett 1060 bör man ju kunna få för de pengarna ser de ut som..
Steget till 1070 sen blir ju en jädrans prisskillnad..

Permalänk
Medlem

Utseendemässigt tror jag inte det finns någon som är på samma nivå som datorn du länkade.

Annars kan du ta en titt på:

Clevo (Webhalle, PC-Konsulten)
Tongfang (Webhallen, PC-Konsulten)
Gigabyte (oklart om de säljs i Norden)
Acer brukar också ganska snygga laptops tycker jag

Permalänk
Medlem

Är lite i samma tankar som dig TS men i lägre prisklass.

Ta en titt på dessa:
Lenovo Ideapad 330S
Acer Aspire 7 A715

Permalänk
Medlem

Har själv en HP Envy 13 tum ad-1006 med i7-processor som jag är sjukt nöjd med. Fått mycket komplimanger för den!

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller varför man skulle vilja ha ett rymdskepp till laptop. Men den här verkar ju rejält prisvärd på rean https://www.inet.se/produkt/1961188/asus-rog-strix-gl702vs-i7...

Edit: dock ganska tung så inget jag skulle vilja bära runt på allt för mycket

Permalänk
Medlem

Skaffade själv en ThinkPad X1 Extreme, tillräcklig prestanda för spel om man inte är ute efter maxa AAA titlar. Underbart tangentbord och stilren, dock är den ganska dyr, speciellt i Sverige:
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/thinkpad/x-series/ThinkP...