Permalänk
Avstängd

Vad tror ni om Evolv X chassi

Funderar på att uppgradera nytt chassit, nu har jag Cooler master storm stryker. Evolv X Tycker jag ser bra ut om den kyler bra och ska vara någolunda tyst.

Permalänk
Medlem

Sitter med och Funderar på det , men har fastnat lite För lian li dynamic med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Problemen från gamla evolv tycks vara kvar. Vill bra varna er som blir sugna på lådan och tänkt köra luft. Nätet tycks hylla lådan fastän temperaturerna för GPU går i taket. Hardwarecanucks fick 90 grader celsius på ett 1070 och tyckte det var fine!!! Helt galet imo. undra hur ett 2080 ti mår i den här lådan på enbart luft? https://youtu.be/gcNsHS2U8RM?t=587

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Jag funderar på den faktiskt, men tänkt köra full vatten Tycker att just evolv chassit är lite waste o köra luft på

Permalänk
Medlem

Evolve X har bättre kylning än gamla Evolve, men, det är på bekostnad av hur snyggt chassit är tycker jag. Det nya chassit ser för plottrigt ut tycker jag trots att förändringarna egentligen är små. Det gamla chassit var väldigt cleant. Så om man tycker att det nya chassit ser bra ut har man det givna valet mellan de två chassina, då X har en hel del uppgraderingar inne i chassit och som sagt bättre luftflöde.

Själv kör jag, well, vanliga, Evolve mATX med tempered glass. Riktigt snyggt tycker jag. Har blingat ut fläktarna med Phanteks Halo Lux Digital fan frames, och chassit med Digital RGB Leds strip. Jag tycker det blev grymt nice.

Här är en jämförelse. Som ni ser är fronten lite knasigare på X:et samt toppen har två mycket mer dominerande intag på sidorna än gamla chassit. Bättre luftflöde kanske men ser plottrigare ut.

Hittade inte exakt samma vinkel men här är vanliga iaf:

Permalänk
Medlem

Förresten en till sak med nya chassit vad gäller ATX-versionerna är att glassidorna är med gångjärn och inte skruvar på alla kanter. Det är ju otroligt mycket skönare om man ska ändra något. Det är gångjärn på mATX TG-versionen vilket jag verkligen uppskattar. Värt att fundera på om man skruvar lite i chassit med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem

Instämmer i ovanstående. Jag har också mATX chassit och det är mycket smidigt att ändra/justera något mindre. Tyvärr lider det av samma värmeproblem som alla Evolv hittills så det går nu som HTPC/Plex burk hos mig. Skulle inte köra Evolv X idag. Dyrt och verkar av testerna att döma inte ha fått någon större förbättring i kylning.

Funderade på att byta till PC-O11 Dynamic men det verkar ha en del kvalitetsproblem så avvaktar. Mitt Define C TG är inte det smidigaste men det fungerar bra nog för tillfället.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt evolv x idag , kvalitet rakt igenom , byggde ett system till sonen i ett dynamic med och visst det är ett fin chassi det med, men inte samma kvalitets känsla som evolv x:et

Skall sätta ihop en vstten loop i det väntar bara på dom nya x299 cpu:erna skall ploppa upp med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0