Hur kan man stänga av AP-isolering i en Technicolor TG799vacXTREAM?

Permalänk
Medlem

Hur kan man stänga av AP-isolering i en Technicolor TG799vacXTREAM?

Som rubriken lyder så undrar jag hur man inaktiverar AP-isolering i en Technicolor TG799vacXTREAM?
Har letat överallt i inställningarna men hittar ingenting. Kan det vara så enkelt att den inte har den funktionen?
Den funktionen gör så att mina datorer inte hittar min telefon P20 PRO. Står i telefonens hjälp att man ska inaktivera AP-isoleringen i min router men hittar inte den inställningen.
Jag har också aktiverat funktionen: Stöd för SMB 1.0/CIFS-fildelning i windows men det funkar fortfarande inte. Glömde säga att jag har också aktiverat Nätverksidentifiering och fildelning men funkar fortfarande inte.
Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta problem?
Med vänlig hälsning Mats

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är någon "AP-isolering" i din router annat än om du har gästnätverk aktiverat och har telefonen inloggad på det. Vad är det du försöker göra som inte fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Jag tror inte det är någon "AP-isolering" i din router annat än om du har gästnätverk aktiverat och har telefonen inloggad på det. Vad är det du försöker göra som inte fungerar?

Som jag kan se så är jag inte inloggad på något gästnätverk. Jag försökte göra så att min telefon kommer upp i nätverket i våran laptop som också är kopplad via wifi. Kanske onödigt.
Tack för ett snabbt svar. Uppskattas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av mrbrix:

Som jag kan se så är jag inte inloggad på något gästnätverk. Jag försökte göra så att min telefon kommer upp i nätverket i våran laptop som också är kopplad via wifi. Kanske onödigt.
Tack för ett snabbt svar. Uppskattas.

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar krävas en app för att man ska kunna dela en telefon i lanet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Som jag kan se så är jag inte inloggad på något gästnätverk. Jag försökte göra så att min telefon kommer upp i nätverket i våran laptop som också är kopplad via wifi. Kanske onödigt.
Tack för ett snabbt svar. Uppskattas.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu kanske Huawei har nån lösning så det ska funka direkt i Windows. Annars brukar man ha t ex Airdrop installerat på telefonen för att föra över t ex filer smidigt (via webläsare).