Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Hyfsat less på telefonen som slutat ladda efter nyköp för en vecka sen...Hoppas verkligen det blir bättre hos Mobylife denna gången mot senast jag hade med dem att göra.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Flickvännen var på besök nu i ungefär en vecka, och mikq studier har under den tiden kollapsat totalt pga hennes närvaro. Orkar inte gå in på varje sak i detalj men mitt humör, studiemotivation och faktiskt plugg har varit nära noll denna tid. Dessutom att hon inte ens diskuterade tiden hon skulle komma när hon vet att jag har tentaperiod gör mig innerst ilsken... Hjärnan är kostant i panikläge (idag, åtminstone) så jag i praktiken behövde sitta uppe hela natten för att åtminstone försöka på alla programmeringsuppgifter, riktigt riktigt frustrerande att hon inte förstår att hon måste sluta va så jädra klängig och klaga på allt 24/7, gick liksom inte att sätta sig inn i plugget denna vecka pga henne, nu väntar 8 dagar av hellweek inför matte tentan på fredag, I will, I must, I, can! Men fyyyy fasiken jag mår inte bra av att hon var här och förstörde mina fina rutiner som jag lagt upp den senaste månaden..

Jag vet att man måste va strikt med vissa människor när det gäller sånthär, men spelar ingen roll då börjar hon bara gråta och det tar upp ännu mer tid, spelar liksom ingen roll vad man gör

För att förtydliga: Det är ju självfallet jag som har det yttersta ansvaret över mina studier, jag lägger inte skulden på henne för mitt bristande engagemang denna tid, men en definitiv negativ påverkan har hon haft. Liksom väljer jag att plugga kommer hon onekligen söga senare att jag inte lägger nog med tid på henne, går jag upp tidigt för att plugga blir hon sur på mitt alarm och att jag inte gosar med henne, pluggar jag efter skolan blir hon sur för jag inte gjorde det tidgare.

DET BLIR FEL HUR JAG ÄN GÖR! Och consensus av detta är: jag känner ingen motivation för att plugga, jag hittar ingen tid för att plugga, och mina rutiner går käpprätt åt tjotaheiti..

Skickades från m.sweclockers.com

Om hon ser något långsiktigt i ert förhållande, borde hon vara angelägen om att ditt pluggande fungerar, så du får bra betyg... men hon kanske vill bli en trailerparkbrud.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Drömmen om att jobba som utvecklare känns idag som att det bara kommer vara en dröm resten av livet.
Har alltid tappat hoppet när jag fått dåligt betyg i skolan. Man fick ett icke godkänt och man sket i allt. Man ville bara bli klar med skolan för man var så trött på skiten.
Senare i livet så vill man studera lite för att byta jobb.
Man bestämmer sig för att programmera. Man läser programmering 1 och får bästa betyget.
Aldrig hänt i min livstid att jag fått bästa betyg.
Men sen läser man programmering 2 och man studerar så jävla mycket att man drömmer mardrömmar om
programmering.

Sen idag när allting är klart. Då får man betyg F.
Sämsta jävla betyget som går att få. Hela jävla livet känns skit igen.
Man är tydligen inte värd att fixa ett nytt jobb. Jag är nog född till att misslyckas.

Jävla skitsöndag!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

@Snorlena: Från toppen till botten är ett rejält hopp.

Vad hände?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

@Snorlena: Från toppen till botten är ett rejält hopp.

Vad hände?

Missade att ha med ett eller flera Arv i sista uppgiften och pga det fick jag F.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Om hon ser något långsiktigt i ert förhållande, borde hon vara angelägen om att ditt pluggande fungerar, så du får bra betyg... men hon kanske vill bli en trailerparkbrud.

Precis så känner jag också, hade ju inbillat mig att studierna skulle flyta på smidigare när hon var på besök eftersom jag inbillade mig att hon insåg "Okej han måste plugga x antal timmar per dag och jag har inga studier eller något överhuvudtaget viktigt att göra denna tid, kanske borde jag lätta hans last genom att fixa allt runtom studierna, jag kan laga maten och diska exempelvis, det låter ju som en fantastisk idé för då när han är klar med pluggandet kan vi spendera mer tid tillsammans istället för att han ska behöva kämpa med det också, holy moly vad smart jag är!! ". Tänkte väl så eftersom jag skulle gjort det för henne..
Nej nej, diska och laga mat behövde jag göra varje dag..

Har tenta på fredag i matematik, väldigt osäker om jag kommer få godkänt, suttit sen hon stack och nötat så mycket matematik hjärnan orkat (8-10h per dag) men känner att fem dagars förberedelse med nästan två veckors uppehåll (vilket också är ungefär 1/4 av hela kursens tid) inte kommer ge något bra resultat. Inget fel med motivationen eller studietekniken, men det är för många uppgifter och för lite tid.

Inn i väggen såklart! Slipper man grubbla om man kunde gjort något bättre, men en omtenta skulle inte vara hela världen, får jag två (oavbrutna) månader att förbereda mig.

Väldigt skum känsla, alltid blåst igenom alla kurser i gymnasiet och ända oron jag haft var om jag skulle få ett B istället för ett A... times have changed!

Riktigt riktigt surt tbh, hade fått in en sån hejdundrandes rutin innan hennes besök: Vaknade kl 5 alla dagar, genomgång av dagens material och förberedelse, föreläsningar etc, träning, kommer hem och lärde in mig dagens material igen, sen någon timme med plugg av vad jag ville, gick som på räls liksom! Allt va tipp topp sen sjönk allt till botten under denna period. Men nu är jag såklart tillbaka på denna räls, så riktigt skönt även om det kanske blir ett mindre bakslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

@Alexander7938: Är det inte läge att avsluta det hela en gång för alla? Kärlek i all ära, men det här verkar ju vara ett sänke i Bismarck-klass.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@Alexander7938: Är det inte läge att avsluta det hela en gång för alla? Kärlek i all ära, men det här verkar ju vara ett sänke i Bismarck-klass.

Det skeppet har jag hoppat av! (Forsoker skriva utan aao, da min laptop ar ifran Australien och kodningen blir valdigt jobbig da jag inte hade keybinds for <>, men inge mer problem pa relationsfronten langre, fullt fokus pa mig sjalv nu!)

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Hyr i andrahand. Ska byta p-plats från 33 till 27. Tanten jag hyr av är lite seg i kommunikationen. Fått hem papper som ska fyllas i och skickas in till HSB. Plats 27 är numera tom och har varit det sedan en granne bytte från den platsen till en annan. Tänkte att nu när jag fått papprena som ska fyllas i och skickas in till HSB så kan jag börja stå på plats 27 redan nu, bytet är ju på g och ingen annan har den platsen så det drabbar ingen liksom. Kommer ut till bilen idag och ser att jag fått p-bot på 800kr. Blir till att ringa till parkeringsbolaget och förklara imorgon....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hyr i andrahand. Ska byta p-plats från 33 till 27. Tanten jag hyr av är lite seg i kommunikationen. Fått hem papper som ska fyllas i och skickas in till HSB. Plats 27 är numera tom och har varit det sedan en granne bytte från den platsen till en annan. Tänkte att nu när jag fått papprena som ska fyllas i och skickas in till HSB så kan jag börja stå på plats 27 redan nu, bytet är ju på g och ingen annan har den platsen så det drabbar ingen liksom. Kommer ut till bilen idag och ser att jag fått p-bot på 800kr. Blir till att ringa till parkeringsbolaget och förklara imorgon....

Det var bra böter. Här ger dom bara 300kr till folk som snor andras platser. Vi får hoppas du blir "friad" men varför inte bara stå på plats 33 till du vet att du har rätt till 27 långt att gå?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det var bra böter. Här ger dom bara 300kr till folk som snor andras platser. Vi får hoppas du blir "friad" men varför inte bara stå på plats 33 till du vet att du har rätt till 27 långt att gå?

Ja, den var saftig.

Varför står jag inte på plats 33 som bara är 6 platser bort? Ja, det är inte avståndet som är grejen, utan hur platserna är i förhållande till husen. Plats 27 ligger mellan två hus, så man kan köra rakt in/ut från parkeringen utan bekymmer. Plats 33 ligger mitt på en huslänga och det är otroligt trångt när man ska in/ut från platsen, speciellt på vintern när det ligger snö ca en meter ut från husväggen. Parkeringarna är alldeles för småa egentligen, men det var väl billigare att göra så. Dessutom så är det ofta det står folk längs husväggen, antingen för att dom ska till pizzerian som ligger i änden av huset, till lokalen som är bredvid pizzerian, eller hälsa på någon som bor i huset. Det är parkeringsförbud där men liks förbannat så står det någon där flera gånger i veckan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är på dåligt humör. Skulle träffa en ny psykiater över videolänk idag och väntade att jag skulle få ett b-intyg för invalidpension på grund av psykiska orsaker. Blev redan för två år sedan erbjuden det av pensionsbolaget men tackade då i min dumhet nej till det. Hans inställning var att jag nu mår så bra efter 8 år på rehabiliteringsstöd att det inte finns någon orsak att förlänga sjukskrivningen eller för mig att inte stå till arbetsmarknadens förfogande. Nästan så jag skulle kunna tro att ställningstagandet skulle kunna bero på hans politiska åsikter. Och att de saker som jag mår dåligt av och som gjort djupa sår var så länge sen att de inte kan påverka mig så mycket mera. Ja men jag mår ju relativt bra nu eftersom jag inte behövt känna någon press att arbeta eller söka arbete på 8 år och använder maximal dos antidepressiva. Jag har accepterat och funnit mig tillfreds med en alternativ livsväg mot det normala. Väldigt liten inkomst men ingen stress eller press att söka arbete/eller försöka vara en del av en arbetsgemenskap. Känner total hopplöshet. Sökte arbetsprövning (gratis arbetskraft för arbetsgivaren) för 5 år sedan men fick nej i det ena fallet för att "cheferna var så stressade" och i det andra fallet för att de arbetsuppgifter de tänkt ut till min arbetsprövning kunde skötas av interna resurser i stället. Varken orkar söka ett enda jobb till i mitt liv än mindre tro att jag skulle få ett då det är 15 år sedan jag jobbat senast och det urartade i total katastrof. Drev därefter omkring helt planlöst, helt utan framtidsvisioner och utan att söka jobb i 1½ år innan jag av en annan orsak insjuknade i hjärtsvikt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@fantomsmurfen: Låter jäkligt jobbigt. Du kan inte få ett utlåtande/intyg från en annan psykiatriker?
Kämpa vidare och stå på dig, vilket jag vet kan vara väldigt tufft när man redan mår psykiskt dåligt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Sa upp kontakten med min bror idag. Allt p.g.a. hans mentalt instabila sambo som har gång på gång tjafsat och jävlats med min syster, morsa, mormor, morbror, kusiner... ja hela släkten. Samtidigt har brorsan bara låtit henne hållas. Trots det har man varit tillmötesgående och försökt stå ut för hans skull och ställt upp för dem i ur och skur, men inte fått ett skit tillbaka. Inte ens pengarna han är skyldig mig kan han betala tillbaka.

Jag har försökt kommunicera med dem, men ändå fortsätter samma elände, som en dålig låt på slinga. Nu sätter jag ner foten. Bara för att han tolererar hennes beteende, betyder inte det att jag behöver göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@fantomsmurfen: Låter jäkligt jobbigt. Du kan inte få ett utlåtande/intyg från en annan psykiatriker?
Kämpa vidare och stå på dig, vilket jag vet kan vara väldigt tufft när man redan mår psykiskt dåligt.

Tack! Ja man borde väl ha rätt för ett ett second opinion. Men så jobbigt att framtiden ska kännas så himla otrygg just nu. Jag tycker att jag redan för flera år sedan har försökt mitt bästa för att komma tillbaks till arbetslivet men om ingen kommer en till mötes så blir det ju inget.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Sötast
Skrivet av Automatoaster:

Sa upp kontakten med min bror idag. Allt p.g.a. hans mentalt instabila sambo som har gång på gång tjafsat och jävlats med min syster, morsa, mormor, morbror, kusiner... ja hela släkten. Samtidigt har brorsan bara låtit henne hållas. Trots det har man varit tillmötesgående och försökt stå ut för hans skull och ställt upp för dem i ur och skur, men inte fått ett skit tillbaka. Inte ens pengarna han är skyldig mig kan han betala tillbaka.

Jag har försökt kommunicera med dem, men ändå fortsätter samma elände, som en dålig låt på slinga. Nu sätter jag ner foten. Bara för att han tolererar hennes beteende, betyder inte det att jag behöver göra det.

Låter hemskt men "bra".

Jag var på andra sidan av det inlägget ett par år bakåt. Levde med en person med för att göra saken kort väldigt stora problem.
Att min bror sa upp kontakten med mig var en av anledningarna till mitt uppvaknande.

Hon är nu icke existent och alla våra liv är så mycket mer harmoniska igen.
Om det är något liknande det jag erfarade så lär han själv ha en del problem med henne också.

Permalänk
Inaktiv

Omorganiseringar, varför.. Alla företag genomgår växtvärk, det kommer alltid, lämpligtvis precis när man fått allt att fungera ok.. Helst ska det hända en gång per år typ nu, känns som det bara blir mer och mer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Omorganiseringar, varför.. Alla företag genomgår växtvärk, det kommer alltid, lämpligtvis precis när man fått allt att fungera ok.. Helst ska det hända en gång per år typ nu, känns som det bara blir mer och mer..

I know the feeling. Har haft 4 omorganisationer på 3 år nu.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Choffe:

@XHI: Nu är det ju oerhört olika hur man hanterar sådana här saker, men som jag förstår det så är det inte bilder och "kontakter" som hon haft under tiden ni träffats? Finns det något som pekar på att hon skulle ha gjort något med någon annan under ert förhållande? I annat fall kan jag tycka att du drar onödigt stora växlar av det hela, även om jag skulle gissa att du mest använder det som en katalysator för att det finns annan säkerhet kring er i grund och botten, framtid, tidigare problem, uppenbarligen din mor. Jag fick reda på att mitt ex var otrogen när hon var på utbyte, och "trillade" dessutom över bilder hon skickat till killen ifråga. Mina spontana tankar var något i stil med det du beskriver i text, men jag tvingade mig att sluta att bara känna utan tänka istället. Vi pratade igenom det, och var tillsammans i drygt två år till efter det innan våra olika livsambitioner skiljde oss åt. Vi är dock fortfarande vänner, var senast i förrgår och åt middag med henne och hennes nuvarande.

Så, vad jag försöker säga: Chilla ner. Vi är människor och vill gärna känna och vara, men vid någon punkt är det dags att börja fundera på varför vi känner det vi gör. Tror som sagt att det här mer var en tändande gnista snarare än problemet i sig, så försök bena ut det först. För egen del fick jag äntligen tummen ur och tog tag i min svartsjuka som alltid funnits där i grunden av alla förhållanden, så till den grad att och och ovan nämnda ex i slutet hade ett öppet förhållande utan att det orsakade några negativa känslor, och jag är betydligt mer nöjd med mig själv idag än då. Nu vet du att och hur du reagerar, ta nu reda på varför och på vad! Du har ansvar för dina känslor, ingen annan. Allra minst för saker som skedde i andras förflutna. Den lögn hon sagt i och med "aldrig yngre och muskulösa" grundar sig antagligen i att det inte är en bild hon är stolt över gällande sig själv, och som hon inte ville göra dig osäker med. Hon tyckte säkert inte att det var en stor grej eftersom det var något hon var färdig med. Prata om det om du tycker att just det är ett problem, be henne förklara utan att lägga ord i munnen på henne varför hon sa just så, och se vad du tycker om svaret.

Lycka till! Hittar man någon där det mesta fungerar strålande, men något så futtigt som lössläppt liv i det förflutna är det enda problemet, då är det bara att ta tag i sitt eget problem!

Kan faktiskt säga att jag släppt det som jag sett. Det är ett tidigare liv och det ska inte förstöra vad vi har. Från och med 18/10 har vi ett annat läge, vi är förlovade Vi just nu har hon diskbråck (hon lyckas som sagt med allt). Men så snart som hon kan börja gå ska vi skaffa ringar och presentera för barnen, den äldsta vet redan om det och blev faktiskt glad, de andra två väntar vi som sagt med.

Av allt kaos brukar det oftast lösa sig på ett eller annat sätt, when you get knocked down you gotta get back up.

Tack för att jag fick skriva av mig lite boys 'n girls!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI: Vad härligt, bra jobbat och grattis!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det var bra böter. Här ger dom bara 300kr till folk som snor andras platser. Vi får hoppas du blir "friad" men varför inte bara stå på plats 33 till du vet att du har rätt till 27 långt att gå?

Överklagade och som svar fick jag typ "Fuck you, du ska betala ändå". Platsen har fortsatt stå helt tom också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Överklagade och som svar fick jag typ "Fuck you, du ska betala ändå". Platsen har fortsatt stå helt tom också.

Hmm tråkigt.
Men hur fungerar det på er parkering? Har du uppgett vilka reg nr som använder din parkering?
För hos oss måste vi anmäla förövarna annars kommer ingen pvakt och lappar bilarna här har ingen koll på vilka bilar som har vilka platser, brukar låna ut min plats till gäster så de enkelt hittar en ruta. Och de får aldrig böter. Fungerar det som hos oss behöver ju alltså någon ha anmält dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hmm tråkigt.
Men hur fungerar det på er parkering? Har du uppgett vilka reg nr som använder din parkering?
För hos oss måste vi anmäla förövarna annars kommer ingen pvakt och lappar bilarna här har ingen koll på vilka bilar som har vilka platser, brukar låna ut min plats till gäster så de enkelt hittar en ruta. Och de får aldrig böter. Fungerar det som hos oss behöver ju alltså någon ha anmält dig.

Jo, det var en som hade ringt in och anmält. P-platsen är uthyrd sen 1:a oktober tydligen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har en monsterfluga inne i lägenheten som är omöjlig att mörda och den låter mer än en geting när den flyger. Den har varit här inne en vecka nu. Inte ens katten orkar jaga den längre.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv

Haft en relation med en fantastisk tjej sedan några månader tillbaka. Vi blev aldrig tillsammans, men har haft en väldigt tajt vänskap där vi kunnat berätta allt för varandra. Tyvärr har vi de senaste veckorna glidit isär, och i måndags berättade hon att hon inte kände några känslor för mig och att det inte kändes bra att vi skulle fortsätta vara vänner... Så nu är all kontakt över😔

Saknaden är enorm och känner inte att jag har någon att prata med.. Livet rullar på när man är sysselsatt, men har man tid över blir det värre.. Många tankar som rör sig i huvudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Har en monsterfluga inne i lägenheten som är omöjlig att mörda och den låter mer än en geting när den flyger. Den har varit här inne en vecka nu. Inte ens katten orkar jaga den längre.

Vet inte vad du har för fluga men värsta är Älgflugorna. Dom vill övervintra innanför dina kläder eller i ditt hår !
https://www.expressen.se/leva-och-bo/gor-det-sjalv/skadedjur/se-upp-i-skogen-algflugan-bits-och-vill-overvintra-pa-dig/

Förra hösten ville en övervintra på mig och jag fick panik när den börja flyga rakt mot ansiktet och krypa in under tröjan/nacken. Slog med full kraft flera gånger men den dog inte. Dom är sjukt tåliga. Som tur är har jag inte sett nån i år. Läskiga saker !

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Vet inte vad du har för fluga men värsta är Älgflugorna. Dom vill övervintra innanför dina kläder eller i ditt hår !
https://www.expressen.se/leva-och-bo/gor-det-sjalv/skadedjur/se-upp-i-skogen-algflugan-bits-och-vill-overvintra-pa-dig/

Förra hösten ville en övervintra på mig och jag fick panik när den börja flyga rakt mot ansiktet och krypa in under tröjan/nacken. Slog med full kraft flera gånger men den dog inte. Dom är sjukt tåliga. Som tur är har jag inte sett nån i år. Läskiga saker !

Jo, jag misstänker också älgfluga. Googlade lite igår. Jag har som tur är inte mycket hår på huvudet men den rackaren flyger in i ansiktet på mig ganska ofta. Den vill nog åt skägget antar jag.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Sökte jobb på en paketterminal, missade givetvis samtalet som kom förvånansvärt snabbt. Så jag ringde upp, kom till växeln där en kvinna bad mig ringa upp igen om några minuter. Så jag ringer upp efter några minuter.
"våra telefontider är blabla till 17:00"
Många fula ord alltså

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Vet inte vad du har för fluga men värsta är Älgflugorna. Dom vill övervintra innanför dina kläder eller i ditt hår !
https://www.expressen.se/leva-och-bo/gor-det-sjalv/skadedjur/se-upp-i-skogen-algflugan-bits-och-vill-overvintra-pa-dig/

Förra hösten ville en övervintra på mig och jag fick panik när den börja flyga rakt mot ansiktet och krypa in under tröjan/nacken. Slog med full kraft flera gånger men den dog inte. Dom är sjukt tåliga. Som tur är har jag inte sett nån i år. Läskiga saker !

Jag har faktiskt inte heller sett till någon i år. Förra året var de i hundratals när man var ute å geocacheade vid denna årstiden.
Hatar dem.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1