Mediamarkt läcker PC version av Red Dead Redemption 2?

Permalänk
Medlem

Mediamarkt läcker PC version av Red Dead Redemption 2?

Länk till spelet på Mediamarkts hemsida

Vad tror ni? Kommer ju inte släppas samtidigt som konsolversionen men är detta något dom kommit på själva eller har dom fått info om detta direkt från Rockstar?

Det är ju även möjligt att detta är en placeholder som inte skulle släppas i shoppen förrän en PC version blir confirmed.

Permalänk

Säljstart 2019-12-31
Känns som deras eget påhitt

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Dayum. Nu blev det hett. Kan ju vara fake såklart men vad tjänar de på att göra folk irriterade?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet: Japp, just sådant brukar vara rätt normalt. Gissar att det skulle kunna hända runt hösten 2019/våren 2020 (för länge egentligen).

Permalänk
Medlem

@Ceogar: Pengar på förbokningar.

Inget annat än en placeholder.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

@Ceogar: Pengar på förbokningar.

Inget annat än en placeholder.

Detta är möjligt, men det finns inte mycket som klargör en PC release, RDR1 släpptes ju t.ex. inte på PC. Känns dumt av dom att sätta in en placeholder på ett av världens mest hypade spel, där diskussionen kring en PC version är den största debatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Detta är möjligt, men det finns inte mycket som klargör en PC release, RDR1 släpptes ju t.ex. inte på PC. Känns dumt av dom att sätta in en placeholder på ett av världens mest hypade spel, där diskussionen kring en PC version är den största debatten.

Fanns tekniska bekymmer som gjorde att en portning till PC hade varit väldigt tidskrävande och kostsam för första spelet. Att detta kommer till PC är självklart, datumet gör det ju uppenbart att det är en placeholder. Ligger hyfsat rimligt i där jag förutspår att spelet släpps till nästa generation konsoler i oktober/november nästa år med en PC-version till Q1 2020.

Enda som är en liten brasklapp är om Sony/MS stöter på patrull och inte får ut någon ny konsolgeneration till nästa vinter.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

När det begav sig, det vill säga innan releasedatum var tillkännagjort, så "läckte" Media Markt ett releasedatum för RDR 2 på samma sätt. Jag vill minnas att det handlade om den 3 eller 7 oktober. Så det var ju relativt nära. Det här var någon gång förra året.

Jag är som trickeh2k helt övertygad om att det kommer släppas till PC, jag är också helt övertygad om att det inte kommer att släppas i år och definitivt inte på självaste nyår. Så det är ju på det sättet en placeholder.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Inaktiv

Jag lånar tråden lite. Rockstargames har nu uppdaterat RDR online och en utav updates kommer nu den 10 Sep. Min teori lyder såhär, de kommer göra samma sak som de gjorde med Gta v när det släpptes till PC. Dock kommer nog inte rdr2 ut på PC förens i början på 2021 skulle jag tro. Eftersom jag är ganska pricksäker på att RDR1 kommer bli DLC till RDR2 och de vill släppa den versionen först på PS4 och Xbox i ett försök att få PC gamers/de som spelade rdr1 och väntar på PC versionen till att viga sig och köpa PS4/Xbox versionen, då det är många som har spelat RDR1. Någon annan som tror min teori kan stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon312888:

Jag lånar tråden lite. Rockstargames har nu uppdaterat RDR online och en utav updates kommer nu den 10 Sep. Min teori lyder såhär, de kommer göra samma sak som de gjorde med Gta v när det släpptes till PC. Dock kommer nog inte rdr2 ut på PC förens i början på 2021 skulle jag tro. Eftersom jag är ganska pricksäker på att RDR1 kommer bli DLC till RDR2 och de vill släppa den versionen först på PS4 och Xbox i ett försök att få PC gamers/de som spelade rdr1 och väntar på PC versionen till att viga sig och köpa PS4/Xbox versionen, då det är många som har spelat RDR1. Någon annan som tror min teori kan stämma?

2021??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon312888:

Jag lånar tråden lite. Rockstargames har nu uppdaterat RDR online och en utav updates kommer nu den 10 Sep. Min teori lyder såhär, de kommer göra samma sak som de gjorde med Gta v när det släpptes till PC. Dock kommer nog inte rdr2 ut på PC förens i början på 2021 skulle jag tro. Eftersom jag är ganska pricksäker på att RDR1 kommer bli DLC till RDR2 och de vill släppa den versionen först på PS4 och Xbox i ett försök att få PC gamers/de som spelade rdr1 och väntar på PC versionen till att viga sig och köpa PS4/Xbox versionen, då det är många som har spelat RDR1. Någon annan som tror min teori kan stämma?

Blev lite fel gissning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Blev lite fel gissning

haha ja. Men det hade inte varit omöjligt hade det hade kunnat bli så.