Dator för krävande spel som Black Ops 4 (budget 17k)

Permalänk
Medlem

Dator för krävande spel som Black Ops 4 (budget 17k)

Tjenare,

Skulle behöva lite hjälp och/eller åsikter!

Jag har byggt ihop en dator på inet men anar att jag kan dra ned kostnaden på t.ex grafikkort och processor med likvärdiga delar.
(Är I7-processor ett måste om den ska hålla sig i längden, samt maxa spel?)
Tanken är att ha en dator som klarar nya spel på hög grafik utan problem.
Datorn behöver inte vara snygg, det viktiga är bra pang för pengen

Datorbygget på INET

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem

@pontusv: 1070 kommer inte klara maxa nya spel tyvärr, börjar bli gammalt. Det duger dock fint att lira på, beror också på vad du har för skärm, 1080p? 144hz?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

1070 kommer inte låta dig maxa allt, vänta på 2070 istället den är ju runt hörnet för samma pris som ett 1070

jag har ett 1070 och har 55-60fps konstant på 1440p med allt maxat med HDR, 4K är en annan femma...

Permalänk
Medlem

@pontusv:

Moderkortet stödjer inte Överklockning, och då finns det ingen ide att köpa en K processor. Nästan 6000kr för en 1070 är väldigt mycket pengar. Det är dyrt med grafikkort just nu men damn, jag fick ett 1070 Ti begagnat för 3600kr.

Mitt förslag är därför, vänta. Snart Black Friday, håll lite utkik här på forumet, det kommer komma, och finns säkert redan byggen med exakt samma budget som du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@pontusv: 1070 kommer inte klara maxa nya spel tyvärr, börjar bli gammalt. Det duger dock fint att lira på, beror också på vad du har för skärm, 1080p? 144hz?

Okej, bra att veta! Jag har 1080p 144hz skärm

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

1070 kommer inte låta dig maxa allt, vänta på 2070 istället den är ju runt hörnet för samma pris som ett 1070

jag har ett 1070 och har 55-60fps konstant på 1440p med allt maxat med HDR, 4K är en annan femma...

Kan 2070 tänkas släppas nu i oktober/november? Orkar liksom inte vänta till Januari för att kunna spela nya spelen. Men tack för svar, låter som att 1070 inte kommer på frågan

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@pontusv:

Moderkortet stödjer inte Överklockning, och då finns det ingen ide att köpa en K processor. Nästan 6000kr för en 1070 är väldigt mycket pengar. Det är dyrt med grafikkort just nu men damn, jag fick ett 1070 Ti begagnat för 3600kr.

Mitt förslag är därför, vänta. Snart Black Friday, håll lite utkik här på forumet, det kommer komma, och finns säkert redan byggen med exakt samma budget som du har.

Tänkte jag inte ens på, tack för heads up! Får antingen sikta in mig på en annan processor då eller annat moderkort. Ja tyvärr kanske man måste ha lite tålamod, lika bra att spara lite pengar

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem

@pontusv: du kan ju kirra nå 2a hand från nån här på swec finns massa i7 i 6-7-8000 serien med tillhörande moderkot samt 1070