Permalänk

Datorskärm som man kan vika platt?

Hej!

Jag har tröttnat på att spela på min laptop och ska således köpa en stationär dator.

Mitt problem är att jag bor i en extremt liten etta, och har min TV på ett väggfäste rakt ovanför skrivbordet. Eftersom den är 50 tum är den utesluten som datorskärm.

Jag behöver en datorskärm som man kan "lägga platt" så att den inte skymmer TV:n. Det är 20 cm från skrivbordets ovansida tills det att TV:n "börjar", så skärmen får inte vara tjockare än så när den "ligger ned".

Jag har försökt googla men det är hopplöst att försöka hitta något. Någon som har något förslag? Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Ide: Du kan inte sätta upp datorskärmen på en gasarm på bordet och "dra den åt sidan" när du ska kolla teve?

Annars... Flytta upp teven en bit?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Ide: Du kan inte sätta upp datorskärmen på en gasarm på bordet och "dra den åt sidan" när du ska kolla teve?

Annars... Flytta upp teven en bit?

Det är nödlösningen!

Hade varit perfekt om det bara hade varit en skärm. Finns det inga standalone skärmar med liknande funktion?

Permalänk
Medlem

Det finns en del onödigt dyra monitors med touchfunktion som kan fällas så de ligger vågrätt, exempel.

Kanske kan man få tag i bara foten till en sån? Med lite tur finns nåt med vanligt VESA100-fäste.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Räcker väl med en custom monitorfot som denna: https://www.dhgate.com/product/10-24-quot-foldable-led-lcd-mo...

Permalänk
Skrivet av TimeWalker:

Såklart!!! Hade inte tänkt på att sådana fanns. Tack!