Nvidia kan förbereda Geforce RTX 2070 Ti

Permalänk
Melding Plague

Nvidia kan förbereda Geforce RTX 2070 Ti

Efter släppen av Geforce RTX 2080 Ti, RTX 2080 och RTX 2070 framgår att Nvidia kan komma att kila in en modell mellan de senare, något som skulle göra det trångt i prestanda- och prisstegen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snurrigt värre..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det känns ju lönt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det står också i nyheten med skärmdump på det du länkar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: allt för clickbait rubriker

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@agitax Det vore inte första gången någon dementerar uppgifter som stämmer men ännu inte är officiella, snarare tvärtom. Om det stämmer att Nvidia filar på ett Geforce RTX 2070 Ti är det givetvis intressant på SweClockers. Osäkerheten är i och med Gigabytes uttalande också varför jag skrev "kan förbereda" istället för "förbereder". Men visst, vi kan kalla det clickbait.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@agitax Det vore inte första gången någon dementerar uppgifter som stämmer men ännu inte är officiella, snarare tvärtom. Om det stämmer att Nvidia filar på ett Geforce RTX 2070 Ti är det givetvis intressant på SweClockers. Osäkerheten är i och med Gigabytes uttalande också varför jag skrev "kan förbereda" istället för "förbereder". Men visst, vi kan kalla det clickbait.

Fast det känns ändå orimligt att kortet skulle komma så tätt inpå lanseringen av de andra 20-korten. Däremot blev rubriken lite rolig tycker jag. "Nvidia kan förbereda 2070 Ti". Finns det någon som inte tror på att ett sådant kort kommer att se dagens ljus? :> Förutsatt att de får ordning på yieldsen skulle jag tippa att de lanserar det så snart AMD kontrat med sina kort.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Märklig segmentering om det visar sig vara sant. Hade trott att "2080+" (fullfjädrad TU104) eller liknande skulle vara på G. Och fullfjädrad TU102. Hur är det med yieldsen egentligen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@agitax Det vore inte första gången någon dementerar uppgifter som stämmer men ännu inte är officiella, snarare tvärtom. Om det stämmer att Nvidia filar på ett Geforce RTX 2070 Ti är det givetvis intressant på SweClockers. Osäkerheten är i och med Gigabytes uttalande också varför jag skrev "kan förbereda" istället för "förbereder". Men visst, vi kan kalla det clickbait.

Det är väl bara att pilla in Rykte: innan rubriken så även forumets brobärare inser att det är spekulation snarare än skitsnack.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Om ett 2070TI kom ut nu skulle kortet behöva ha prestanda mellan 2070 och 2080. Och vem tusan skulle köpa ett sådant kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jacob: nä det är lungt ingen bashing från min sida. Men sånna här trådar har ni på senare trendat med "Rykte:" tag i början av rubriken. Fast kanske hade vatt att sno nån annans skribents gimmick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Om ett 2070TI kom ut nu skulle kortet behöva ha prestanda mellan 2070 och 2080. Och vem tusan skulle köpa ett sådant kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl på vad man är ute efter och vad det kostar.

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad 2080-korten kostar så tycker jag det är rimligt att de så småningom får ett överskott av kretsar, och för att då kunna sälja dem kan de banta dem lite och vips så är 2027TI ett faktum. Priset tror jag inte speler någon roll. Nvidia har redan bevisat att folk på full alllvar är OK med ett graffekort för 14 000Kr.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Med tanke på vad 2080-korten kostar så tycker jag det är rimligt att de så småningom får ett överskott av kretsar, och för att då kunna sälja dem kan de banta dem lite och vips så är 2027TI ett faktum. Priset tror jag inte speler någon roll. Nvidia har redan bevisat att folk på full alllvar är OK med ett graffekort för 14 000Kr.

Saken är, att alla vill göra en Apple. Ta allra mest betalt för likvärdig hårdvara. Bara att kolla på Apples lönsamhet, varför skulle man inte vilja ta efter om möjligheten finns.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Låter inte helt ologiskt. Anledningen att RTX 2070 är lite av en besvikelse är att den är baserad på TU106, så den borde egentligen ha hetat RTX 2060. 2070 Ti blir den "riktiga" 2070.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

Fast det känns ändå orimligt att kortet skulle komma så tätt inpå lanseringen av de andra 20-korten. Däremot blev rubriken lite rolig tycker jag. "Nvidia kan förbereda 2070 Ti". Finns det någon som inte tror på att ett sådant kort kommer att se dagens ljus? :> Förutsatt att de får ordning på yieldsen skulle jag tippa att de lanserar det så snart AMD kontrat med sina kort.

Jag kan hålla med om att det känns orimligt, men utesluta går inte. Det går inte heller utesluta att det var en felskrivning och att RTX 2070 Ti aldrig blir av. GTX 1070 Ti, som släpptes som ett direkt svar på Radeon RX Vega 56, var det första x70 Ti-kortet från Nvidia och kan lika väl vara ett undantag. Det går att spekulera hur mycket som helst kring hur hela RTX-serien kommer se ut framöver.

Skrivet av agitax:

@Jacob: nä det är lungt ingen bashing från min sida. Men sånna här trådar har ni på senare trendat med "Rykte:" tag i början av rubriken. Fast kanske hade vatt att sno nån annans skribents gimmick

De flesta rubrikerna är en bedömningsfråga. När uppgifterna kommer direkt från Gigabyte, en av Nvidias partnertillverkare, ansåg jag att det var fullt tillräckligt med "Nvidia kan förbereda" ett nytt grafikkort. Hade liknande uppgifter kommit från nån webbplats hade jag kanske kört samma rubrik eller lagt till rykte eller helt enkelt skippat skriva om det, helt beroende på hur trovärdiga uppgifterna är och hur pricksäker en källa varit tidigare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Helt ologiskt att lansera allt på en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Masyve:

Det är väl bara att pilla in Rykte: innan rubriken så även forumets brobärare inser att det är spekulation snarare än skitsnack.

Om folk bara läser rubriker får de faktiskt skylla sig själva, läser man nyheten ser man både att kortet varken är bekräftat och att Gigabyte kommenterat vad som sägs vara en felskrivning i sin kampanj. Som nämnt hade rubriken sannolikt sett annorlunda ut om det inte var en partnertillverkare (Gigabyte) som skrev om RTX 2070 Ti.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Oerhört mycket snack från Nvidia men fortfarande inte ett spel som stödjer teknikerna. Man sitter ju inte och hoppar över denna lansering hittils direkt

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Med tanke på vad 2080-korten kostar så tycker jag det är rimligt att de så småningom får ett överskott av kretsar, och för att då kunna sälja dem kan de banta dem lite och vips så är 2027TI ett faktum. Priset tror jag inte speler någon roll. Nvidia har redan bevisat att folk på full alllvar är OK med ett graffekort för 14 000Kr.

Såg detta också i samtliga butiker att dessa kort går åt rätt snabbt. Själv väntar jag på 7 nm från amd

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Nvidia kan förbereda ett 2060 x2 också, om de vill. Även det kortet är inte bekräftat av någon.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Om folk bara läser rubriker får de faktiskt skylla sig själva, läser man nyheten ser man både att kortet varken är bekräftat och att Gigabyte kommenterat vad som sägs vara en felskrivning i sin kampanj. Som nämnt hade rubriken sannolikt sett annorlunda ut om det inte var en partnertillverkare (Gigabyte) som skrev om RTX 2070 Ti.

Visst kan du kräva det istället, men kolla i tråden om det gick som du önskade dig, välj själv om du vill anpassa produkt efter publik eller publik efter produkt. Se vad som blir minst huvudvärk!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Masyve:

Visst kan du kräva det istället, men kolla i tråden om det gick som du önskade dig, välj själv om du vill anpassa produkt efter publik eller publik efter produkt. Se vad som blir minst huvudvärk!

Svaret på det är väl att det inte finns någon anledning att anpassa något efter en publik som inte ens läser produkten. Är rätt övertygad om att någon annan gått in och svarat på att Gigabytes dementi fanns med om inte jag gjorde det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Svaret på det är väl att det inte finns någon anledning att anpassa något efter en publik som inte ens läser produkten. Är rätt övertygad om att någon annan gått in och svarat på att Gigabytes dementi fanns med om inte jag gjorde det.

Rubriken är minst lika klumpigt odefinierad även om man läser produkten.
Vad är problematiskt med att skriva ut: "Gigabyte dementerar rykten om 2070Ti efter typo" eller likvärdigt istället?
Syftet med nyheten var väl ändå att skapa spekulation i forumet?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DokujiN:

Rubriken är minst lika klumpigt odefinierad även om man läser produkten.
Vad är problematiskt med att skriva ut: "Gigabyte dementerar rykten om 2070Ti efter typo" eller likvärdigt istället?
Syftet med nyheten var väl ändå att skapa spekulation i forumet?

Som nämnt tidigare skulle det knappast varit första gången ett företag dementerar uppgifter som stämmer men ännu inte är officiella. På grund av dementin från en Gigabyte-anställd på Reddit skrev jag en annan rubrik och det finns så klart många olika varianter / nyanser man kunde kört på. Håller inte med om att rubriken är "klumpig" för den som läst nyheten utan det framgår att Geforce RTX 2070 Ti långtifrån är bekräftat. Har samtidigt förståelse för att alla tycker olika, det jag kan göra är att framföra hur vi tänker och att det finns en tanke bakom varje enskild rubrik på sajten.

Absolut, vi skriver ju delvis för att skapa givande diskussioner i forumet. Men vi riktar väl oss ändå främst (enbart?) mot folk som tar sig tid att läsa innehållet och det är en rimlig hållning kan jag tycka.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

WTF?

RTX 2090 nästa vecka och RTXXX 2090 TI ULTRA om två veckor.

Så ni vet...nu kommer alla i världen att ha "breaking news" och massa extra trafik. Tacka mig.

Permalänk
Medlem

Hur kan en rubrik kränka andra? Skaffa er ett liv.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

WTF?

RTX 2090 nästa vecka och RTXXX 2090 TI ULTRA om två veckor.

Så ni vet...nu kommer alla i världen att ha "breaking news" och massa extra trafik. Tacka mig.

Tillverkar du grafikkort? Var kan jag köpa dem?

... trovärdig källa kan ju kanske ha med nyhetsvärdet att göra. Så tänker jag iallafall.

Mvh -Mats

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tekoppar:

Om ett 2070TI kom ut nu skulle kortet behöva ha prestanda mellan 2070 och 2080. Och vem tusan skulle köpa ett sådant kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kanske bara kommer ha 3.5Gb snabbt Vram 😉😉