Användare: @Panzerknacker
Typ av affär: Jag köpte
Tillvägagångssätt: Swish och spårbar frakt med Schenker
Produkt: Nintendo Switch + 2 spel och Pro Controller
Positivt:
* Letade länge efter kartong
* Vi kunde till slut komma överens om en deal
Negativt:
* Konsolen annonserades som "mycket bra skick", men hade repor på skärmen som syntes tydligt
* Joy Con vristbanden saknades
* HDMI-kabeln och sladden till Pro Controllen var ej original
* Mycket seg på att svara för att lösa ovanstående problem och sedan betala ut överenskommen summa
Jag skrev till säljaren att jag ville köpa för Köp Nu priset om han hade kartongen då det skulle vara en present. Han letade länge och väl i flera dagar efter den men erbjöd en summa avdrag eftersom han inte hittade den. Tog ett par dagar innan den skickades med Schenker, trots att jag betalade för PostNord, men det gick snabbt ändå. När jag packar upp den är det första man ser att den är ganska så repig på skärmen, fel kablar och saknade armband. Fick svar dagen efter att det var nog barnen som repat den och han tyckte att armbanden borde varit med, men vi kan nog komma överens om något. Efter 3 dagar blir jag less på att vänta på en lösning ifrån säljaren och begär en vettig summa för nya armband och skärmskydd, samt de utlovade pengarna för lådan. Detta accepteras, men inte förens extra påminnelse och 5 dagar till så får jag pengarna. 10 dagar för att lösa det hela efter jag tagit emot paketet.
Alldeles för mycket problem, lögn och seghet för att rekommendera distansaffär även om det löste sig till slut.
Slutbetyg: 3/5