Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Rekordmedlem

Bra när man är lat för man orkar lätt med 5 mil extra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Var ju evigheter sen jag skrev i en sådan här tråd, har bara inte blivit av.
Har nyss flyttat så här kommer ett gäng saker jag köpt nyligen:

Netonnet: Mission SG RGC 2.2.
Skön, gillar att det är tyg.

Webhallen: Philips Hue Armaturer
Vänster: Amaze Pendant - Svart (Sitter i köket)
Höger: Being Plafond - White (Sitter i hallen)
Ska väl bli nåt till vardagsrummet sen men inte kommit fram till vad ännu..

Systembolaget: (vänster till höger)
La Gargantilla - Rioja,
Le Gin (tyvärr har stämpeln gått sönder i frakten..)
Turley - Juvenile Zinfandel

Sen fick jag ju min fina Sweclockers beställning igår:

Permalänk
Medlem
Skrivet av goa200:

Tänkte gå all out z-wave hemma.

https://i.imgur.com/5tQUNtt.jpg

Vad tycker du om din LaMetric? Sjuuuukt sugen på att skaffa en, är ju på rea på Webhallen nu såg jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niagi:

Vad tycker du om din LaMetric? Sjuuuukt sugen på att skaffa en, är ju på rea på Webhallen nu såg jag.

Sjukt onödig men så otroligt sjukt nödvändig ändå. Sjukt nostalgisk känsla över den liksom

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpte lite gamla pengar för jag tycker vissa saker var bättre förr.
Blir nog en fin tavla eller nått

Ändrade till att vissa saker var bättre förr.

Edit;
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Köpte lite gamla pengar för jag tycker vissa saker var bättre förr.
Blir nog en fin tavla eller nått

https://i.imgur.com/Jtr7ocK.jpg

Ändrade till att vissa saker var bättre förr.

Edit;

Då när kungar var solklara motiv på pengar istället för skådespelare etc.
Tycker också det var bättre förr även om jag aldrig använder fysiska pengar längre

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av niagi:

https://cdn.pbrd.co/images/HHZWylB.jpg
Netonnet: Mission SG RGC 2.2.
Skön, gillar att det är tyg.

Den här stolen såg helt fantastik ut, jag har letat ny stol länge...

Några issues so far ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av griid:

Då när kungar var solklara motiv på pengar istället för skådespelare etc.
Tycker också det var bättre förr även om jag aldrig använder fysiska pengar längre

Samma här - använder aldrig fysiska pengar, och de få jag har/får tag på hamnar oftast i en kakburk hemma och större valörer sätts in på banken... (sådana saker man får i present från mormor osv.)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av mrqaffe:

Bra när man är lat för man orkar lätt med 5 mil extra.
https://i.imgur.com/t0dc7GC.jpg

Eldriven ?

Ser inte på bilden vad det är för något märke/modell...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Eldriven ?

Ser inte på bilden vad det är för något märke/modell...

Ja det är el, en Specialized Turbo Vado 4.0
https://www.specialized.com/se/en/mens-turbo-vado-4-0-nb/p/12...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Den här stolen såg helt fantastik ut, jag har letat ny stol länge...

Några issues so far ?

Bara haft den i två veckor än så länge men inga problem hittills. Kan rekommendera än så länge 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle ju 'bara' köpa ett skärmskydd till mobilen, blev visst lite snarr också. Men det är ju lördag imorgon!

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Skulle ju 'bara' köpa ett skärmskydd till mobilen, blev visst lite snarr också. Men det är ju lördag imorgon!
https://i.imgur.com/YJFaprN.jpg

Ja dessa bananer är goda, men hade tagit år att äta upp så stor låda (är ju så sött så man orkar ju bara en och inte kan man äta en om dagen )

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Mitt armbandsur höll inte måttet så jag skaffade en ny. Nu är jag tvungen att vistas utomhus dagtid eftersom den laddas med solcell... Skämt åsido, har testat den bredvid en ljusstark lampa och det fungerar utmärkt.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Minus 3 år? ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte om jag förstår vad du menar. Har de förbättrat komforten eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Då när kungar var solklara motiv på pengar istället för skådespelare etc.
Tycker också det var bättre förr även om jag aldrig använder fysiska pengar längre

Ja verkligen. Det är ju ett jäkla ofog att stoppa dit enbart subjektiva bra/dåliga skådespelare som inte gjort ett smack för Sverige egentligen. Det var ju bättre förut med t.ex. Carl von Linné och Gustav Vasa som faktiskt gjort något vettigt.

Seriöst – jag hade ju hellre haft Pewdiepie på en jävla sedel än enbart skådespelare. Ja man blir förbannad som gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ja verkligen. Det är ju ett jäkla ofog att stoppa dit enbart subjektiva bra/dåliga skådespelare som inte gjort ett smack för Sverige egentligen. Det var ju bättre förut med t.ex. Carl von Linné och Gustav Vasa som faktiskt gjort något vettigt.

Seriöst – jag hade ju hellre haft Pewdiepie på en jävla sedel än enbart skådespelare. Ja man blir förbannad som gubbe.

eller Errol Nordstedt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

eller Errol Nordstedt

Med Johnny Bode på baksidan

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Var ute efter en gamingstol men alla jag provade kändes inte sköna att sitta i alls.

Testade många stolar från billiga till dyra men alla jag provade var för grunda. Ville ha en stol där sittytan gick ända fram till knävecket när man sitter ner så man får ordentligt med stöd och avlastning.

Hittade tillslut denna från Jysk: https://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-tamdrup-svart

Visserligen inte en gamingstol även om den påminner om en sådan lite i funktionen. Men så bekväm den var! Nästan så man somnar i den ZzzzZzzz.

Ordentligt med utrymme och djup så man sitter skönt.

Ryggstödet har vingar på sidorna som ger stöd åt ryggen. Själv sitter jag som gjuten i stolen. Den ger också självklart stöd åt korsryggen så man sitter stilla i mitten.

Tycker om att armstöden har en kurva neråt för det gör den lättare att ställa in höjden och lutningen på stolen så att underarmarna hamnar i en bekväm vinkel mot tangentbordet och musen.

Skönt att luta sig bakåt också för den har tillräckligt med stöd för huvudet och nacken för mig.

Notera att jag personligen är 175cm lång så det kan ju skilja sig från person till person hur stolen känns.

Den är också testad och tål upp till 110Kg. Återstår att se hur länge den håller...

Helt klart nöjd med köpet!
https://i.imgur.com/CdTOrxz.jpg

Spara kvittot! Jag har plöjt igenom 2st stolar av den där modellen. Förvisso fler år sedan, så kan hända att den är annorlunda idag.

Permalänk
Medlem

Ny leksak att pilla med.
Bonus poäng till den som vet vad det är (har suddat ut texten så ni inte skall fuska)

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kryll:

https://i.imgur.com/aAQhdqt.jpg
Ny leksak att pilla med.
Bonus poäng till den som vet vad det är (har suddat ut texten så ni inte skall fuska)

Det ser ut som högtalar-kontakter / eller mic’ar och det längst fram är väl 6,3mm kontakter ?

HiFi relaterat never the less..?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

https://i.imgur.com/aAQhdqt.jpg
Ny leksak att pilla med.
Bonus poäng till den som vet vad det är (har suddat ut texten så ni inte skall fuska)

Skrivet av andreas_dock:

Det ser ut som högtalar-kontakter / eller mic’ar och det längst fram är väl 6,3mm kontakter ?

HiFi relaterat never the less..?

Hmm, kontakterna längst till höger ser ut att vara 5-pol DIN-kontakter, typiskt för MIDI. Nog har det med ljud att göra, men jag kliar mig lite i huvudet åt både mikro-USB, USB typ A och microSD. Och vad är 3.5mm-kontakten till för när det sitter två balanserade 6.3mm-kontakter bredvid?

Är det en mojäng för att generera ljud från en MIDI-signal, baserat på instrumentdata sparat på SD-kort eller USB-minne?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

https://i.imgur.com/aAQhdqt.jpg
Ny leksak att pilla med.
Bonus poäng till den som vet vad det är (har suddat ut texten så ni inte skall fuska)

Skrivet av andreas_dock:

Det ser ut som högtalar-kontakter / eller mic’ar och det längst fram är väl 6,3mm kontakter ?

HiFi relaterat never the less..?

Skrivet av kirayatail:

Hmm, kontakterna längst till höger ser ut att vara 5-pol DIN-kontakter, typiskt för MIDI. Nog har det med ljud att göra, men jag kliar mig lite i huvudet åt både mikro-USB, USB typ A och microSD. Och vad är 3.5mm-kontakten till för när det sitter två balanserade 6.3mm-kontakter bredvid?

Är det en mojäng för att generera ljud från en MIDI-signal, baserat på instrumentdata sparat på SD-kort eller USB-minne?

Amatörer.... Det är choklad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Hmm, kontakterna längst till höger ser ut att vara 5-pol DIN-kontakter, typiskt för MIDI. Nog har det med ljud att göra, men jag kliar mig lite i huvudet åt både mikro-USB, USB typ A och microSD. Och vad är 3.5mm-kontakten till för när det sitter två balanserade 6.3mm-kontakter bredvid?

Är det en mojäng för att generera ljud från en MIDI-signal, baserat på instrumentdata sparat på SD-kort eller USB-minne?

http://www.axoloti.com/

Helt riktigt, nästan i alla fall. är en slags DYI synt.
Sterero in/ut via 6.3mm kontakterna, 3.5mm är bara för hörlurar, micro-USB är bara för programmering av kortet medans A kontakten bara är för MIDI via USB, SD kortet är för att spara programmen.

Nu blir det att sätta sig och lära sig "programmera" kortet ikväll (inget kod knakande så skall vara "lätt")
Sen skall det byggas en liten låda med ratar och skit till den

Permalänk
Medlem

Handlade på Clas precis

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Gällde inte priset endast online? Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Gällde inte priset endast online? Eller har jag missat något?

Visa hemsidan på din mobiltelefon vid kassan, håll strategiskt för den lilla rutan "endast online" med din tumme. Vinsten är säkrad

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@Kastroullen: Gällde i butiken med

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Dom verkar vara slut online, och inte går det att se butikernas tillgång heller :/

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskeradmannen:

Dom verkar vara slut online, och inte går det att se butikernas tillgång heller :/

Man fick ringa eller chatta med dem online för att reda på ifall det fanns i butiken.
12 kvar i Halmstad city butiken fick jag reda på av en vän.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.