Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Flickvännen var på besök nu i ungefär en vecka, och mikq studier har under den tiden kollapsat totalt pga hennes närvaro. Orkar inte gå in på varje sak i detalj men mitt humör, studiemotivation och faktiskt plugg har varit nära noll denna tid. Dessutom att hon inte ens diskuterade tiden hon skulle komma när hon vet att jag har tentaperiod gör mig innerst ilsken... Hjärnan är kostant i panikläge (idag, åtminstone) så jag i praktiken behövde sitta uppe hela natten för att åtminstone försöka på alla programmeringsuppgifter, riktigt riktigt frustrerande att hon inte förstår att hon måste sluta va så jädra klängig och klaga på allt 24/7, gick liksom inte att sätta sig inn i plugget denna vecka pga henne, nu väntar 8 dagar av hellweek inför matte tentan på fredag, I will, I must, I, can! Men fyyyy fasiken jag mår inte bra av att hon var här och förstörde mina fina rutiner som jag lagt upp den senaste månaden..

Jag vet att man måste va strikt med vissa människor när det gäller sånthär, men spelar ingen roll då börjar hon bara gråta och det tar upp ännu mer tid, spelar liksom ingen roll vad man gör

För att förtydliga: Det är ju självfallet jag som har det yttersta ansvaret över mina studier, jag lägger inte skulden på henne för mitt bristande engagemang denna tid, men en definitiv negativ påverkan har hon haft. Liksom väljer jag att plugga kommer hon onekligen söga senare att jag inte lägger nog med tid på henne, går jag upp tidigt för att plugga blir hon sur på mitt alarm och att jag inte gosar med henne, pluggar jag efter skolan blir hon sur för jag inte gjorde det tidgare.

DET BLIR FEL HUR JAG ÄN GÖR! Och consensus av detta är: jag känner ingen motivation för att plugga, jag hittar ingen tid för att plugga, och mina rutiner går käpprätt åt tjotaheiti..

Skickades från m.sweclockers.com

Världens ondska rangordnas enligt följande:
Personer som fuskar i spel
"Nedladdnings annonser" på nedladdningshemsidor
Copyswede
TS som inte svarar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Hyfsat less på telefonen som slutat ladda efter nyköp för en vecka sen...Hoppas verkligen det blir bättre hos Mobylife denna gången mot senast jag hade med dem att göra.

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Dell U2414H | QPAD 5K Pro | Qpad QH-90 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Alexander7938:

Flickvännen var på besök nu i ungefär en vecka, och mikq studier har under den tiden kollapsat totalt pga hennes närvaro. Orkar inte gå in på varje sak i detalj men mitt humör, studiemotivation och faktiskt plugg har varit nära noll denna tid. Dessutom att hon inte ens diskuterade tiden hon skulle komma när hon vet att jag har tentaperiod gör mig innerst ilsken... Hjärnan är kostant i panikläge (idag, åtminstone) så jag i praktiken behövde sitta uppe hela natten för att åtminstone försöka på alla programmeringsuppgifter, riktigt riktigt frustrerande att hon inte förstår att hon måste sluta va så jädra klängig och klaga på allt 24/7, gick liksom inte att sätta sig inn i plugget denna vecka pga henne, nu väntar 8 dagar av hellweek inför matte tentan på fredag, I will, I must, I, can! Men fyyyy fasiken jag mår inte bra av att hon var här och förstörde mina fina rutiner som jag lagt upp den senaste månaden..

Jag vet att man måste va strikt med vissa människor när det gäller sånthär, men spelar ingen roll då börjar hon bara gråta och det tar upp ännu mer tid, spelar liksom ingen roll vad man gör

För att förtydliga: Det är ju självfallet jag som har det yttersta ansvaret över mina studier, jag lägger inte skulden på henne för mitt bristande engagemang denna tid, men en definitiv negativ påverkan har hon haft. Liksom väljer jag att plugga kommer hon onekligen söga senare att jag inte lägger nog med tid på henne, går jag upp tidigt för att plugga blir hon sur på mitt alarm och att jag inte gosar med henne, pluggar jag efter skolan blir hon sur för jag inte gjorde det tidgare.

DET BLIR FEL HUR JAG ÄN GÖR! Och consensus av detta är: jag känner ingen motivation för att plugga, jag hittar ingen tid för att plugga, och mina rutiner går käpprätt åt tjotaheiti..

Om hon ser något långsiktigt i ert förhållande, borde hon vara angelägen om att ditt pluggande fungerar, så du får bra betyg... men hon kanske vill bli en trailerparkbrud.

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Drömmen om att jobba som utvecklare känns idag som att det bara kommer vara en dröm resten av livet.
Har alltid tappat hoppet när jag fått dåligt betyg i skolan. Man fick ett icke godkänt och man sket i allt. Man ville bara bli klar med skolan för man var så trött på skiten.
Senare i livet så vill man studera lite för att byta jobb.
Man bestämmer sig för att programmera. Man läser programmering 1 och får bästa betyget.
Aldrig hänt i min livstid att jag fått bästa betyg.
Men sen läser man programmering 2 och man studerar så jävla mycket att man drömmer mardrömmar om
programmering.

Sen idag när allting är klart. Då får man betyg F.
Sämsta jävla betyget som går att få. Hela jävla livet känns skit igen.
Man är tydligen inte värd att fixa ett nytt jobb. Jag är nog född till att misslyckas.

Jävla skitsöndag!

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC14PE | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

@Snorlena: Från toppen till botten är ett rejält hopp.

Vad hände?

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Bebben:

@Snorlena: Från toppen till botten är ett rejält hopp.

Vad hände?

Missade att ha med ett eller flera Arv i sista uppgiften och pga det fick jag F.

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC14PE | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av DaBone:

Om hon ser något långsiktigt i ert förhållande, borde hon vara angelägen om att ditt pluggande fungerar, så du får bra betyg... men hon kanske vill bli en trailerparkbrud.

Precis så känner jag också, hade ju inbillat mig att studierna skulle flyta på smidigare när hon var på besök eftersom jag inbillade mig att hon insåg "Okej han måste plugga x antal timmar per dag och jag har inga studier eller något överhuvudtaget viktigt att göra denna tid, kanske borde jag lätta hans last genom att fixa allt runtom studierna, jag kan laga maten och diska exempelvis, det låter ju som en fantastisk idé för då när han är klar med pluggandet kan vi spendera mer tid tillsammans istället för att han ska behöva kämpa med det också, holy moly vad smart jag är!! ". Tänkte väl så eftersom jag skulle gjort det för henne..
Nej nej, diska och laga mat behövde jag göra varje dag..

Har tenta på fredag i matematik, väldigt osäker om jag kommer få godkänt, suttit sen hon stack och nötat så mycket matematik hjärnan orkat (8-10h per dag) men känner att fem dagars förberedelse med nästan två veckors uppehåll (vilket också är ungefär 1/4 av hela kursens tid) inte kommer ge något bra resultat. Inget fel med motivationen eller studietekniken, men det är för många uppgifter och för lite tid.

Inn i väggen såklart! Slipper man grubbla om man kunde gjort något bättre, men en omtenta skulle inte vara hela världen, får jag två (oavbrutna) månader att förbereda mig.

Väldigt skum känsla, alltid blåst igenom alla kurser i gymnasiet och ända oron jag haft var om jag skulle få ett B istället för ett A... times have changed!

Riktigt riktigt surt tbh, hade fått in en sån hejdundrandes rutin innan hennes besök: Vaknade kl 5 alla dagar, genomgång av dagens material och förberedelse, föreläsningar etc, träning, kommer hem och lärde in mig dagens material igen, sen någon timme med plugg av vad jag ville, gick som på räls liksom! Allt va tipp topp sen sjönk allt till botten under denna period. Men nu är jag såklart tillbaka på denna räls, så riktigt skönt även om det kanske blir ett mindre bakslag.

Copyswede
TS som inte svarar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

@Alexander7938: Är det inte läge att avsluta det hela en gång för alla? Kärlek i all ära, men det här verkar ju vara ett sänke i Bismarck-klass.

Brum: i7 3930k @ 4,2 GHz | Asus P9X79 WS | 32 GB | Asus GTX1070OC 8GB | Crucial m4 256GB, 2x Samsung 850 EVO 250GB
Brumma: AMD Athlon 5350 | 4GB | Asus GT730 | 7 TB HDD
Ek-kurre: Lenovo 700-15ISK | i5-6300HQ | GTX 950M 4GB | 12GB | 128+250GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Choffe:

@Alexander7938: Är det inte läge att avsluta det hela en gång för alla? Kärlek i all ära, men det här verkar ju vara ett sänke i Bismarck-klass.

Det skeppet har jag hoppat av! (Forsoker skriva utan aao, da min laptop ar ifran Australien och kodningen blir valdigt jobbig da jag inte hade keybinds for <>, men inge mer problem pa relationsfronten langre, fullt fokus pa mig sjalv nu!)

Copyswede
TS som inte svarar!